בארץ

שמחה רוטמן ל-ice על הקלטות מנדלבליט: "דברים שעדיין מתרחשים"

יו''ר ועדת החוקה, ח''כ שמחה רוטמן טוען כי לא הופתע מהקלטות מנדלבליט "אני לא צריך להכיר סיפור או לחשוף הקלטות בשביל לדעת", ויוצא כנגד השיח על ציר פילדלפי "אנחנו מנהלים טקטיקת התשה של משא ומתן עם עצמנו. חמאס לא באירוע בכלל. נפלנו על השכל"
דורון בלוך | 
שמחה רוטמן (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
יו''ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח''כ שמחה רוטמן, ממובילי התפיסה כי ישנו צורך דחוף ברפורמה בכל הקשור למערכת המשפטית בישראל, מגיב בשיחה עם ice להקלטות שנחשפו עם שיחותיו של אביחי מנדלבליט, ומתאר גם מה קורה כיום.
"להגיד לך שלא נפלתי מהכיסא?" פותח ח''כ רוטמן בציניות "הדברים האלו שהתרחשו, מתרחשים גם היום. אם מישהו חושב שתהליך הבחישה במינוי היועמ''שית הנוכחית, או מאחורי מינוי שופטי עליון, היה שונה במשהו, הוא טועה. יש כאלו שחושבים שמינוי פוליטי זה מלוכלך ומינוי מקצועי זה שמן זית זך. פוליטיקה היא פוליטיקה"
"היום יש מינויים שנבלמים כל הזמן על ידי מערכת המשפט כי הם פוליטיים כביכול, ויש מינויי החונטה, המקורבים לצלחת, שאצלם המינויים הללו הולכים מהר" ומוסיף להבהיר "המחשבה שלא נכנסים שיקולים פוליטיים במיוני מקצועי היא מחשבה נאיבית. אני לא צריך להכיר סיפור או לחשוף הקלטות בשביל לדעת. תמיד יש דילים, רק אסור לומר את זה".
רוטמן, שמתבטא רבות כנגד הפוליטיזציה במערכת המשפט, אומר על כך בטרוניה "כך הגענו למצב שאשת שמאל קיצוני כמו ענת ברון מונתה, אבל מישהו מיינסטרים מפורום קהלת לא ימונה כי זה פוליטי".
על נושא הרפורמה המשפטית שעלה שוב לכותרות, והשאלה אם צריך לעשות בכך תוך כדי המלחמה אומר חבר הכנסת רוטמן: "מה שלא דחוף לא צריך להתעסק, אבל אם זה חשוב מספיק שמערכת המשפט תעסוק בזה בזמן מלחמה, זה חשוב מספיק שמערכת המשפט תעסוק בזה". לא הגיוני בגלל שמלחמה מערכת המשפט תעסוק בהכל ותעשה מחטפים, כי לנו בכנסת אסור. בוועדת חוקה יש מלחמה ובמערכת המשפט אין מלחמה? אני מתחבר לקריאת הנשיא לשבת לשיחה עד שיצא עשן לבן, בלי פילוג".
על הישארות צה''ל בציר פילדלפי אומר רוטמן בקצרה "השאלה למי שורצה לוותר עליו היא למה חמאס כל כך מתעקש עליו?" ומוסיף "יש פה אובדן דרך של הפוליטיקה הישראלית וחלק מגלי התקשורת, של כל העיסוק בזה, אנחנו מנהלים טקטיקת התשה של משא ומתן עם עצמנו. חמאס לא באירוע בכלל. נפלנו על השכל. העולם מסתכל עלינו ובטוח שהחלקנו על השכל.  רצחו לנו שישה חטופים ואנחנו עסוקים בלריב אחד עם השני".
"יש במדינה שיח, לפעמים שלא ביודעין, שמשרת את החמאס" הוא מוסיף ומתייחס לסרטוני החטופים שפורסמו, ואומר "תראו את דף המסרים שלהם, יש כאלו שמשחקים לידיהם ומשרתים אותם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה