בעולם

הרפורמה המשפטית - לא רק בישראל: זו המהפכה שמקסיקו מנסה לחולל

נשיאת המקסיקו החדשה, קלאודיה שיינבאום, הודיעה כי ברצונה להעביר רפורמה במערכת המשפט במסגרתה השופטים ייבחרו על ידי הציבור בטענה שהם פעולים בצורה "פוליטית". מאז בחירתה לנשיאות, ירד ערכו של הפסו ב-9%
מערכת ice |  1
קלאודיה שיינבאום (צילום shutterstock, vecteezy)
לאחרונה זכתה קלאודיה שיינבאום בבחירות לנשיאות מקסיקו, ונראה כי היא כבר ממהרת לבצע כמה שינויים מרכזיים במערכת המשפט במדינתה. בדיוק כפי שממשלת נתניהו ניסתה לעשות טרם המלחמה המתמשכת, הנשיאה מעוניינת להעביר רפורמה במסגרתה השופטים ייבחרו באופן ישיר על ידי הציבור.
במסיבת העיתונאים הראשונה שקיימה שמאז שנבחרה, הודיעה כי היא מעוניינת לאשר את הרפורמה בתוך חודשים ספורים לאחר פתיחת הפרלמנט בספטמבר. "בחודשים האלה צריך להיות דיון נרחב כדי שאנשים ילמדו להכיר את הרפורמה". עוד הסבירה כי בדיונים ישתתפו אנשי אקדמיה, עורכי דין ושופטים. הסיבה לרפורמה, לדבריה, היא בשל שופטים שפועלים באופן "פוליטי", ולכן היא מעוניינת להעניק לציבור את ההחלטה על הרכב השופטים.
בעקבות הודעתה, הפסו (המטבע הרשמי של מקסיקו) נחלש, כאשר מאז ניצחונה הוא איבד כמעט 9% מול הדולר. מלבד לרפורמה הזו, שיינבאום מעוניינת לבצע שינויים נוספים כמו איסור על גידול תירס מהונדס גנטית, העלאת שכר המינימום בשיעור גבוה ועוד. עם זאת, היא "זוכה" לביקורת נרחבת בממשלה עקב החשש כי חלק מהרפורמות שלה עלולות לפגוע בהסכמים שנחתמו עם ארה"ב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    השופטים במקסיקו שייכים לקרטלי הסמים (ל"ת)
    משה רבינו 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור