משפט

נחת לאילון מאסק: אירלנד מסיימת את ההליכים נגד X בהסכמה

באוגוסט פנתה הרשות האירית להגנת המידע לבית המשפט בבקשה שיפסיק או יגביל את איסוף מידע מהמשתמשים שביצעה הפלטפורמה החברתית X לצורך אימון הבינה המלאכותית שלה; הצדדים הסכימו על הקפאה, אך לא הובהר באיזו הקפאה מדובר; ארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת על היד הקלה כנגד X
שרון בירקמן | 
X (טוויטר) (צילום shutterstock)
ביום רביעי הודיעה הרשות להגנת המידע של אירלנד על סיום ההליכים המשפטיים נגד פלטפורמת המדיה החברתית X. זאת, לאחר שהחברה הסכימה להפסיק את השימוש בנתונים האישיים שנאספו ממשתמשי האיחוד האירופי לצורך אימון בינה מלאכותית על בסיס קבוע. 
הרשות האירית להגנת המידע היא הרגולטור הראשי של האיחוד האירופי עבור רבות מהחברות האמריקאיות הגדולות מכיוון שהן רשומות באירלנד. הרשות פנתה בחודש שעבר לבית המשפט בבקשה להורות ל-X להפסיק או להגביל איסוף נתונים ממשתמשים לצורך פיתוח, אימון או שיפור מערכות הבינה המלאכותית שלה.

בהודעה שפרסמה הודיעה הרשות כי ההליך המשפטי הופסק בעקבות הסכמת X להמשיך לעמוד בתנאי ההתחייבות על בסיס קבוע. באוגוסט, X הסכימה להפסיק את עיבוד הנתונים האישיים שנאספו בין 7 במאי ל-1 באוגוסט לצורך אימון מודל ה-Grok AI שלה. ההפסקה היתה אמורה להיות זמנית עד לדיון בין הצדדים בבית המשפט, אך מהודעת הרשות ביום רביעי עולה כי ההפסקה תישאר קבועה. 
הרשות לא הבהירה אם X התחייבה להפסיק לחלוטין את השימוש בנתונים האישיים של משתמשי האיחוד האירופי לצורך אימון Grok, או אם ההפסקה הקבועה היא רק לנתונים שנאספו בתקופה האמורה. הרשות הודיעה כי תבקש חוות דעת מהוועדה האירופית להגנת המידע (EDPB) בנושא עיבוד הנתונים על ידי בינה מלאכותית.
ביקורת נמתחה על ההחלטה מצד פעילי ארגוני זכויות אדם. "X יצאה בלי קנס למרות הפרה בוטה של החוק. הנתונים שכבר הוזנו ל-Grok AI לא יימחקו, וטוויטר ממשיכה להציע את המוצר על בסיס נתונים שנרכשו באופן לא חוקי", אמר מקס שרמס, עורך דין ומייסד עמותת (European Center for Digital Rights) Noyb.

הפסקת ההליכים כנגד X מגיעה לאחר שבהחלטה תקדימית בהולנד, הוטל קנס של שלושים מיליון אירו על החברה האמריקאית קלירוויו שהרכיבה מאגר של אלפי תמונות ממשתמשי רשתות חברתיות לצורך אימון הבינה המלאכותית שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה