נבחרת אייס

מטרותיו הפוליטיות של נתניהו גוברות על טובת המדינה ואזרחיה |יריב אופנהיימר

יריב אופנהיימר, בטור מיוחד ל-ice, מתייחס להחלטת ראש הממשלה להאריך את המלחמה עד לניצחון מוחלט על חמאס, זאת למרות שדבר זה לא אפשרי ובדרך רק יסכן את מדינת ישראל, חייליה ואזרחיה, מטרות המלחמה צריכות להיות הסרת האיום והחזרת החטופים בלבד
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  14
יריב אופנהיימר על בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, תומר אפלבאום)
מעניינת אותי רק טובת מדינת ישראל ושלום חייליה, אזרחיה, לכן אני כותב שורות אלו, במטרה להציל חיים. אסור להמשיך לשתוק אל מול הרשימה המתארכת של החללים בעזה, אי אפשר להמשיך להחריש אל מול רשימת 150 הישראלים החטופים בשבי החמאס.
מי שאכפת לו מחיילי צה״ל, מגורל החוטפים, חייב לומר בקול ברור, המלחמה בצורתה הנוכחית מיצתה את עצמה, רב הסיכון על התועלת, לפני שצה״ל שוקע עמוק בבוץ העזתי, הגיע הזמן להשיג את הכוחות ולהיערך להמשך הלחימה בדרכים אחרות, הגיע הזמן להפסקת הלחימה תמורת שחרור החטופים.
בכל יום שעובר, הישגי ישראל פוחתים והסכנה לשלום הכוחות גוברת. התחפרות צה״ל בתוך עזה היא בדיוק צורת הלחימה המעניקה למחבלי החמאס יתרון יחסי. הם מזנבים בכוחות, בחוליות קטנות המסתתרות בין ההריסות ובפירי המנהרות. צה״ל מאבד את היתרון היחסי, גודלו ועוצמתו הופכים לחסרון כאשר הוא נע בכבדות ונדרש לשנע ציוד ואספקה לכוחות שהתמקמו לשהייה ארוכה וסטטית בשטח.
בימים הנוראים הללו, בהם אנו קוברים בכל יום את מיטב לוחמינו, ממשלה אחראית צריכה לשאול את עצמה בכל רגע, מה הן מטרות המלחמה והאם הפעילות בשטח מקדמת את השגתן. האם אכן המרדף הפרטני אחר כל מחבל, כל פיר מנהרה וכל קלצ׳ניקוב משרת את המטרה הגדולה של מיטוט שלטון חמאס, האם יש משמעות לחיסול עוד חוליית מחבלים, כשמהר מאוד תמלא את מקומה חוליה חדשה, והאם הזמן שעובר מחליש את ישראל ומעניק דווקא לחמאס רוח גבית שתגיע לשיאה כשהעולם ידרוש את הפסקת הלחימה.
ישראל צריכה לקחת יוזמה, להפתיע, להסכים עכשיו להפסקת הלחימה תמורת השבת החטופים ולהעמיד את חמאס בדילמה, הלחץ הבין לאומי יעבור אליו וזהו הסיכוי האחרון להצלת החטופים. בלי שנעשה זאת, לא ננצח במלחמה ולא נראה את החטופים שוב איתנו.
נמשיך לקום בבוקר לתמונות הנופלים, גם אם יהיו הישגים טקטיים, הם לא ישנו את התמונה כולה. לבסוף נאלץ לסגת, וכשנעשה זאת בלחץ העולם, הצעת חמאס לשחרור החטופים תרד מהפרק. נשאר מחוץ למרכזי הערים וללא החטופים.
נתניהו, מסיבותיו האישיות, הפוליטיות והמשפטיות, רוצה מלחמה ארוכה, אין סופית. לכן הוא מצהיר בכל מקום, שישראל תמשיך עד לניצחון המוחלט, עד להשמדה מוחלטת של חמאס. זאת איננה מטרה ריאלית וברת השגה. אנחנו לא בסרט של מארוול, אין ניצחונות מוחלטים בשדה הקרב, מול ארגונים כמו חמאס או חיזבאללה, זה לא קרה ולא יקרה, גם לאחר שנחסל את בכיריו.
מטרת המלחמה צריכה להיות הסרת איום חמאס על ישראל ושחרור החטופים, מטרות אלו יושגו אך ורק בשילוב של כוח צבאי והשגת הסדר מדיני ליום שאחרי, כשחמאס כבר לא שולט דה פקטו בעזה. כל עוד זה לא יקרה, נמשיך לספור את מתינו, נתבע בבוץ העזתי ונצא ללא ניצחון וללא החטופים.
תגובות לכתבה(14):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    מעניין. אבל להזכיר לכולם שבשובועות הראשונים למלחמה
    זכריה זוכר 01/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הדברנים - פולטיקאים, לשעברים, עיתונאים אמרו העזוז שחייבים לחסל את החמאס. אחר כך הם ירדו מדרגה ואמרו שצריך להכניע את החמאס, ועכשיו הם (בעיקר בכירי מערכות הבטחון לשעבר) אומרים שצריכים להיכנע לחמאס, לסגת ולהאמין שהחמאז ישחרר את החטופים ויפסיק להפעיל טרור נגד ישראל ..... טוב, עברנו את זה ונעבור גם הפעם ...
    סגור
  • 9.
    יריב דואג להפגעות הצו הדתי שת"ת (שטחים תמורת שלום)
    חזקי שנאן 01/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תחת כתיבת אופנהיימר חבויה דאגתו לציווי הדתי בו הוא אוחז ומאמין והוא שת"ת. (שטחים תמורת שלום) לכן אופהיימר מתנגד למחמה כי הכרעת החמאס והכנעת אנשיו והאוכלוסייה התומכת בו תיצור תהליך אחר, הנוגד את אמונתו העמוקה והבלתי מתפשרת ב שת"ת. ירטיב מלא דאגה עמוקה שמא התהליך האחר יצליח ובכך ייסתם הגולל על האמונה הכוזבת שיש לו ולעדתו מאז 1967
    סגור
  • 8.
    יוני נתניהו מלח הארץ ביבי אשפת הארץ (ל"ת)
    משה בוזגלו 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 7.
    יוני זצל הציל חטופים מאנטבה ביבי גרם לחטופים בעזה (ל"ת)
    שרלוט מועלם 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • איך בדיוק גרם?
    זכריה זוכר 01/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם הוא הורה לצבא לשחרר כחוחות מול עזה? האם הוא דרש מהצבא למנוע ירי על טרוריסטיםן שמגיעים, נוגעים וחותכים את הגדר? האם הוא פקד על ראש אמ"ן לחדול מלכסות איסופית את מערכת הקשר הטקטית של החמאס? האם האם הוא דרש מפיקוד דרום ואמ"ן להתעלם מהתרעות התצפיתניות ולאיים עליהם לעמוד לדין אם הן תמשיכנה להטריד את מפקדיהן בדיווחים על עוד חמאסניק שמתקרב לגדר או על סיור איסוף מודיעין של בכירי החמאס לאורך הגדר כחודשיים לפני המלחמה? או על פעילות חריגה ש אימוני חמאס שמתרגלים את פריצת הגדר במאסה של טרוריסטים? האם הוא פרד על ראש אמ"ן לנזוף על קצינה ומש"קית ביח' 8200 על עבודת מחקר מודיעינית שצפתה במלואה את התרחיש של בוקר ה-7 באוקטובר, ואיימו להעמידן לדין אם יחזרו ויטרידו בכירים באמ"ן? האם נתניהו דרש מאנשי הצבא והשב"כ לא לעדכן אותו על פעילויות חריגות של החמאס שמצריכות החלטה מדינית? האם נתניהו ביקש שלא יאירו אותו ב-02:00 בלילה אם יעלה חשש שהחמאס מתכוון לפרוץ את הגדרות כבר ב-06:30ויעבור בשתיקה על שלא העירו אותו בשל הידיענ המתריעה והחריגה שהגיע לשב"כ?
    סגור
  • טען עוד
  • 6.
    נכנסתי כדי לבדוק
    שחר 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הי יריב, נכנסתי למאמר שלך מתוך איזו תקווה לא לקרוא את מה שצפוי שתכתוב (ביבי לא טוב). כרגיל היה צפוי ומשעמם. מה דעתך לגוון, לחזור למיינסטרים שמבין איפה הוא חי ואולי להפוך לביביסט ? יהיה מעניין.
    סגור
  • 5.
    גיבובי שטויות
    אילן אילנות 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    גיבובי שטויות של הררי מדמנות
    סגור
  • 4.
    מטרותיו הפוליטיות? שלא כמוך הוא עשה נפלאות למען המדינה
    מסביר פנים 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ושבר כל שיא חיובי. ממרומי השיגיו מצביעיו מתבוננים בבוז באנשים קטני קומה ושיעור כמוך.
    סגור
  • איזה נפלאות בדיוק?!
    חלי 12/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הוא הרס כל חלקה טובה אנחנו מוקפים אוייבים לטיראן תכף יש גרעין וביבי מפצח גרעינים בנתיים!
    סגור
  • איך הרס אם כלכלת ישראל ובטחון ישראל רק השתפרו בתקופתו?
    זכריה זוכר 01/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי בנה כוחל שיוכל לטפל בגרעין האיראני ובחזבאללה וגם בחמאס. השמאל תקע מקלות בגלגלי ישראל באמצעות הפרוקסי שלו - שופטים, בכירים המנהל הציבורי, עיתונאים, כלכלנים, בכירים לשעבר במערכות הבטחון, אקדמאים שמנצלים את הפולטיקה לקדם את האינטרסים הכלכליים של אותה אליטה. אליטה שמשפיעה על כלכלת ישראל לרעה בגלל כוחה הכלכלי המכריע שגוזל לעצמו מהציבור עשרות מיליארדי ש"ח כל שנה.
    סגור
  • ביבי הרס ?
    שי 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי הפך את המדינה לאחת העשירות בעולם ולבעלת מעמד. ביבי קיבל שברים וניסה לעשות איתם את מה שאפשר : אסון אוסלו, הבריחה של ברק והגירוש מעזה ... קל לשכוח כשזה מתאים. תתבייש
    סגור
  • 3.
    פרל הרבור וסטלינגרד
    טרובדור 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 3
    צודק לחלוטין. עוד ניתקע בעזה כמו בלבנון עם 800 הרוגים וחוסר תוחלת. בלי חטופים ועם מלח הארץ, הלוחמים הצעירים, כל יום בתמונות הנופלים, אנו עלולים להיכשל בגדול. קודם עשו לנו פרל הרבור עם הפוגרום הנורא בנוסח המאה השבע עשרה של חמילניצקי ועכשיו עושים לנו סטלינגרד. אי אפשר למוטט את החמאס ולא ללכוד את סינוור ודף. ואני מקווה שאני טועה.
    סגור
  • 2.
    ??
    ?? 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ??
    סגור
  • 1.
    הוא כבר רב
    מאיר 12/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הופנהיימר מאוכזב מהחיים ?
    סגור