נבחרת אייס

שגריר של עצמו באו"ם: גלעד ארדן בוחר להיכשל בכוונה

שגרירנו באו"ם לא מעוניין בהסכמות שקטות, דיפלומטיה עדינה תוך כריתת בריתות ושיתופי פעולה. זה טוב לישראל אבל לא ישרת את המעמד שלו בארץ. הוא צריך עימות, אקשן, התנצחויות, פרובוקציות, הצגות לתקשורת. יריב אופנהיימר בטור שגלעד ארדן מאוד לא יאהב לקרוא
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  2
גלעד ארדן, יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, תומר אפלבאום)
שגריר ישראל באו״ם, גלעד ארדן, כשל בתפקידו. הוא לא הצליח להביא את השחקנים המרכזיים בזירה הדיפלומטית באו״ם לעמוד לצד ישראל.
אבל ארדן נכשל בתפקידו בכוונת מכוון, מבחינתו הכישלון הדיפלומטי של ישראל הוא אינטרס אישי. העימות התקשורתי של ארדן מול העולם משרת את הקמפיין הפרטי שלו ארדן לחזור לפוליטיקה בישראל.
ארדן לא מעוניין בהסכמות שקטות, דיפלומטיה עדינה ויצירתית, תוך כריתת בריתות ושיתופי פעולה. זה טוב לישראל אבל לא ישרת את המעמד שלו בארץ. הוא צריך עימות, אקשן, התנצחויות, ראש בראש, אורן חזן בחליפה. הוא רוצה פרובוקציות, הצגות לתקשורת בהן יוצג כמי שנלחם באומות העולם, עונד על עצמו טלאי צהוב מביך. את ארדן מעניינת רק התקשורת הישראלית והיכולת להיעזר בה כדי לקדם את מעמדו בארץ.

ככל שמעמדה של ישראל באו״ם גרוע יותר, כך הקמפיין עובד טוב יותר. ככל שהתמיכה בישראל יורדת, כך הוא יכול לשווק את עצמו כמטיף בשער, עומד לבדו בקור המקפיא של ניו יורק ומגן בגופו מהשדרה הראשונה במנהטן על מעמדה של ישראל.
התוצאות גרועות, למרות שחמאס ביצע טבח ברברי ונפשע, למרות שמדינות העולם המערבי עמדו לצד ישראל מהרגע הראשון, ארדן לא הצליחה לייצר הישגים באו״ם והתנהגותו הפופוליסטית שיחקה לידי החמאס.
השחקן החשוב ביותר לישראל בזירת האו״ם הוא מזכ״ל האו״ם, אנטוניו גוטרש. ישראל תזדקק לו ביום שאחרי המלחמה, בעיגון הסכמי הפסקת אש בדרום ובצפון ובמתן סיוע הומניטארי למיליונים בעזה. נאומו של גוטרש לאחר הטבח ב-7.10 אכן היה מקומם וראוי היה לבקרו, ארדן כצפוי קפץ על המציאה, תקף את גוטרש אישית ודרש ממנו פומבית להתפטר, כפיים.
נכון היה לבקר עניינית את נאומו של גוטרש, לדרוש פגישה, להציג חומרים מודיעיניים ולרתום אותו מעתה והלאה לסייע לישראל. ארדן לא מעוניין בכך, מזכ״ל או״ם קשוב לישראל לא משרת את הקמפיין שלו. ארדן צריך את העימות, מטרתו להחריף אותו, גם במחיר פגיעה באינטרסים המדיניים של ישראל.
לאחר הנאום, כשהרמטכ״ל הרצי הלוי הורה לנספח צה״ל בוושינגטון להיפגש עם מזכ״ל האו״ם ולהסביר לו בדלתיים סגורות על אופן פעולת צה״ל בעזה, ארדן הודיע שיחרים פגישה שכזאת. החרמה מצטלמת טוב יותר מדיאלוג שקט ואפקטיבי.
עוד עדות לדרכי הפעולה של ארדן ניתן למצוא ביוזמתו להקרין את סרט הזוועות בפני דיפלומטים באו״ם. ארדן תזמן את ההקרנה לשעת המהדורות בישראל, תדרך את העיתונאים הישראלים וכמובן נאם בעצמו לעיני המצלמות. באולם הריק למחצה, נכחו רק קומץ של דיפלומטים, ושאר האנשים בקהל היו אורחי המשלחת הישראלית.
״סרט הזוועות הוקרן באו״ם״ הייתה הכותרת בתקשורת הישראלית, אף אחד מהעיתונאים לא בדק האם נכחו באולם דמויות משמעותיות, כמה דיפלומטים ומאילו מדינות צפו בסרט, בתקשורת הישראלית המשיכו לשתף פעולה עם גימיק חסר משמעות שנועד לקידום עצמי, ושלא קידם את ישראל בדבר.
בהודעה לעיתונות על האירוע ארדן עקץ את מזכ״ל האו״ם וטען כי הוא לא נכח בהקרנה בשל שיקולי לו״ז. ארדן המנוסה יודע היטב שמזכ״ל האו״ם, כמו יתר שגרירי המדינות החשובות, לא יגיע להקרנה פומבית באולם לשמש תפאורה באירוע.
אם ישראל באמת רצתה לחשוף בפני מזכ״ל האו״ם את זוועות ה-7/10, שגרירה באו״ם, השליח שלנו, האדם שלו אנו משלמים משכורת וממנים דירת יוקרה, היה צריך להזמין אישית את מזכ״ל האום להקרנה פרטית במועד המתאים לו.
זה האינטרס הישראלי, לא האינטרס של ארדן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    לא מבין
    אחד 12/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא מבין איך נותנים במה לאחד קיצוני כמו יריב לכתוב טור דעה. בספק אם הוא מבין את המציאות בכלל, אין לו 5% מקולות היהודים שגרים בארץ
    סגור
  • 1.
    לא חכם אבל גם לא נגדינו
    דמע 12/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מחליא אותי לשמוע את אופנהיימר , עבורי זה אדם שהפך את היריקה הפומבית לבאר שמשפחתו שותה ממנה , למי שהוא. נכון ארדן לא העיפרון הכי חד בקלמר, בנושאי מדניות חוץ, וגם דואג לעתידו הפוליטי לדעתו
    סגור