נבחרת אייס

המתנחלים צריכים לצאת מהשטחים - זו סכנת נפשות | יריב אופנהיימר

מכתב למתנחלים: לאחר רצף של פיגועים קשים ומתיחות בלתי פוסקת, אני פונה ישירות אליכם, הישראלים המתגוררים מעבר לקו הירוק, עמוק בלב השטחים, בצמוד לערים ולכפרים הפלסטינים - אל תמשיכו להתגורר שם
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  50
טור יריב אופנהיימר (צילום פלאש 90/ Zack Wajsgras, Jamal Awad)
מכתב למתנחלים. לאחר רצף של פיגועים קשים ומתיחות בלתי פוסקת, אני פונה ישירות אליכם, הישראלים המתגוררים מעבר לקו הירוק, עמוק בלב השטחים, בצמוד לערים ולכפרים הפלסטינים.
הגיע הזמן לומר בקול את מה שרבים בשמאל וגם בימין חושבים בלב לאחר כל פיגוע, כשתמונות הלוויה קורעות את הלב, כשבכי הילדים היתומים נשמע למרחקים. צריך לומר אמת, לגור בשטחים זאת סכנת נפשות, להתגורר במאחז או בהתנחלות מבודדות זאת סכנת חיים. השאירו לרגע את הפוליטיקה והאידיאולוגיה בצד, החיים שלכם, של ילדיכם, חשובים יותר.
 ההחלטה שלכם להמשיך להתגורר בשטחים מסוכנת לא רק עבורכם אלא גם עבור בני משפחותיכם, אתם במודע מהמרים על חייהם, לוקחים סיכון לא רציונלי ומיותר, כשיש לכם ברירה, יש לכם אלטרנטיבה.
במרחק כמה קילומטרים קיימת מדינה, מוגנת, בטוחה שבתוכה יש שוויון אזרחי וחוק אחד לכולם. נכון, גם בתוך ישראל יש פיגועים, אבל אתם יודעים את הסטטיסטיקה ואת רמות הסיכון השונות, אין מקום להשוואה, הנסיעה בשטחים לא משולה לנסיעה בתוך גבולות ישראל, המתח והחרדה שאתם חווים בכל נסיעה הביתה, אינה מנת חלקם כל מיליוני הישראלים המתגוררים בתוך הקו הירוק.
כולכם מכירים את תחושת ההקלה כשאתם נכנסים לשער ההתנחלות בשעת לילה מאוחרת, או חוצים את המחסום ונכנסים לישראל, רמת המתח יורדת, האצבע כבר לא על הטלפון בכוננות תמידית לחייג 100. בתוך ישראל אין חרדה קיומית יום יומית ולא כל נסיעה למכולת או לחברים הופכת למבצע צבאי, המצריך נשק, דריכות וחרדה.
המציאות בשטחים לא נורמלית, לא הגיונית והרסנית לגוף ולנפש. אבל היא איננה הולכת להשתנות, כל עוד נשלוט בפלסטינים, הם לעולם לא ישבו בשקט וייכנעו, זה לא יקרה. כל הכוח שבעולם לא יצליח להכניע עם תחת כיבוש. את מחיר המאבק שלהם, אתם משלמים.
לפלסטינים אין אלטרנטיבה, לחיילים המוצבים בשטחים אין אופציה ללכת, לכם  - יש. צאו משם, חזרו לגבולות הקו הירוק, לשטחה הריבוני של המדינה. הרצון לשלוט בעם אחר מסוכנת, בלתי אפשרית. חייכם חשובים יותר. זאת לא התקפלות או בריחה, זאת הבנה ברורה שהניסוי כשל, אי אפשר לקיים חיים נורמליים, דו קיום וביטחון, כשצד אחד שולט בצד השני, פרקטית, זה לא עובד.
השנאה ההדדית, הפיגועים, המחסומים, פעולות תג מחיר, הפרעות בכפרים הפלסטינים ותחושת האיבה והפחד הם אינם תנאים טובים לגדל בהם ילדים. זה לא רק האיום מצד הפלסטינים, זאת גם ההקצנה והאלימות בצד שלנו, הכול משפיע על הנפש, במיוחד על מי שגר שם ועד לזוועה.
לא רק אתם משלמים את המחיר, גם עשרות אלפי החיילים שנאלצים לסייר, לשמור, לאבטח ולפטרל נכנסים למעגל האימה, הם שם עבורכם. כל מאחז או הקמת התנחלות מחייבת עוד גדודים, עוד עמדות, עוד הורים ששולחים את ילדיהם להסתכן עבורכם, גם זה צריך להיות שיקול בהחלטה האישית שלכם לגור שם. כמו כל מדינה, ישראל יכולה להגן על עצמה מגבולותיה הברורים, מבלי לשלוט באוכלוסייה אזרחית עוינת.
לא אצליח לשנות את השקפת עולמכם, אבל אני כן קורא לכם להציל את עצמכם. ברצונכם, המשיכו להאמין בארץ ישראל השלמה, המשיכו להצביע ימין, אבל אל תסכנו את היקר לכם מכל ואל תפעלו בחוסר אחריות כלפי בני משפחותיכם, לגדל ילדים במאחז או התנחלות מבודדות זה הימור מסוכן, גם עבורם, ״ונשמרתם מאוד לנפשותיכם״.
תגובות לכתבה(50):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 41.
    תגובה
    אליריס 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לשיטתך אנחנו צריכים לעבור אולי לאוגנדה אז אני מודיע לך ולכל חבירך שחושבים כך אתם תעזבו קודם כי נמרר לכם את החיים תעבור לגור בשכם שמה המקום שלך שונא יהודים שכמוך
    סגור
  • 40.
    יריב
    סולימני 07/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהחברים שלך מהשמאל יחזירו את הרכוש של ערבי 1948 אז אולי נדבר איתכם וחוץ מזה אנחנו לא אוהבים ??????
    סגור
  • 39.
    בתוך תוכך אתה יודע שאתה מדבר בולשיט אבל אתה נהנה מזה..
    יהודי אורגינל 07/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אחי היקר אפשר להיות אדם טוב בחיים לא חייב להיות רע בשביל להנות תשנה את חייך וגם אתה תהנה וגם הסביבה שלך חבל עליך בין אם אתה יהודי בין אם לא ואתה בנאדם... תחשוב שניה בלי גאווה למרות שזה קשה לך ותבין שמה שאתה עושה זה עוול אחד גדול.
    סגור
  • 38.
    אופנהיימר - אתה ילד כאפות לא רלוונטי -סתום את הפה!!! (ל"ת)
    יאיר האפס לפיד 07/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 37.
    השמאל הרדיקלי נמאס
    אני 07/2023/03
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם השמאל בראשות מפלגת העבודה היה דואג למדינה כמו שהוא דואג לפלסטינים הוא לא היה מתרסק ל 4 מנדטים, חבורת הזויים אם ישראל זו מדינת כיבוש (הרי מגידו ושייח מוניס הם לא יוש וגם אותם הפלסטינים רוצים) , אף אחד לא מחזיק אתכם בכוח, תנו דוגמה אישית, תארזו את החפצים שלכם ותחזרו למדינות המוצא
    סגור
  • טען עוד
  • 36.
    יריב הסתום, יצאנו מעזה קיבלנו טילים, השלב הבא
    יובל 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הוא נכבה נוספת, הריסת אל אקצה והפיכת מדינת ישראל מהירדן לים למדינה של יהודים בלבד
    סגור
  • 35.
    שמאלנים
    שמשון 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יריב לך אתה וכול השמאלנים תעשו טובה לעם ישראל ותעשו התאבדות המונית
    סגור
  • 34.
    יריב אתה לא יריב שווה ערך
    בן יענקל הלייש 07/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היית יריב שווה ערך היית פותח את פיך על מה שקורה בעצם ימי השישי האחרונים כאשר המוני ועדי ערה עולים על גדרות קיבוץ ה"שומר הצעיר" מגידו. בדרישה שימסור את האדמות לתושבים אום אל פחם שבעבר הרחוק היו פורעי הכפר לג'ין שעל אדמותיו הוקם הקיבוץ, ובמגד היו לאורך השנים מעיזים דרך אסם וכלה במפעל. אבל מה? טחו עיני יריב מראות והגיל עושה בו שמות והוא לא מצליח לראות את שנעשה בחצרו ובוהה לכיוון חצרות לא לו.
    סגור
  • 33.
    יריב היקר
    בעז. 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה תעשה כשיבוא המשיח?
    סגור
  • 32.
    שינאה עצמית,
    דואני דוד 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    א.נ.לפני שנוציא את היהודים החלוצים,שמזינים עלינו בגופם,יש להוציא אותך מת"א,
    סגור
  • 31.
    מתיישבים
    אזרחית 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    אדון אופנהיימר אתה ושכמותך סכנת נפשות למדינה לחברה ולאזרחים הם מתיישבים לא מתנחלים והם בשר התיתחים של המדינה
    סגור
  • 30.
    תשובה ליריב היקר
    מתנחל 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אני מדבר תכל׳ס. מעשי. לא השקפת עולם, לא דת, לא לאומיות, לא כלום. 750,000 ישראלים עוזבים ככה סתם את הבית. איפה יגורו? זה לא 2 כפרים, לא 10 ולא 100. חשבת מה יקרה למחירי הדירות? זה חורבן קטסטרופלי של המדינה. כניעה לטרור. סה בדיוק מה ש-300 מליון עערבים מסביבנו רוצים. בדיוק מה שאירופה רוצה. האם אתה חושב שזה יסיים את האלימות, הפיגועים, הפשע, הטרור? למסור את הכותל? העיר העתיקה? ככה סתם? אתה חושב שצמאי הדם ייתנו לנו גישה לשם? להוציא את צה״ל וכל הגדה תהפוך לבסיס שיגור טילים? לא משנה כמה פיגועים חס וחלילה, לא יקרה בחיים. על אפך וחמתך, וחמת כל העולם. אתם, השמאל, כל הזמן משתמשים בקיצוניים. שה מיעוט שבמיעוט שלא מייצג את את המתנחלים במאומה. כמעט כולם אנשים נורמטיביים שומרי חוק. אני נגדם באותה מידה שהשמאל נגדם.
    סגור
  • 29.
    יריב המתאים לשמו = הוא איש ריב ומדון. (ל"ת)
    משה 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 28.
    מה זה פלסטינים?
    ליאור 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    5 0
    כינוי ל-3 מליון אנשים, שאינם יהודים או ישראלים, שגרים בשטחים
    סגור
  • 27.
    אל תאמינו לאף אחדד
    יה 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כותרת של שמאלן ..לא מייצג אותי גם בעולם בכלל ..גם האום ..כולם בוגדים שקרנים פחדנים …ארץ ישראל שלנוו ומי שלא חושב כמונו ..נגדנו …דגש על האום מדינות ערב וארהב(שמוכנה בשביל שקט לשחוט כבש(את ישראל) עם הזמן הבנתי אין אמונה באף אחד ..אפילו בנבחרים שלנו ..כולם זבל
    סגור
  • 26.
    יריב היקר
    קרן 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כמו שבאירופה מדינה שניצחה במלחמה, בעיקר מלחמה שנכפתה עליה, השטחים שאותם היא כבשה הם שלה. מעניין איך באירופה למודת המלחמות אין שום שטח כבוש. רק אצלנו. ויריב, מכבדת את הרצון שלך לשלום, אבל אין לנו מדינה אחרת. דקה אחרי שנעזוב את יהודה ושומרון אירן תשתלט על כל המקום. נקבל עזה שנייה ממזרח. ותחשוב כמה זמן יקח להם להשמיד את כל מדינת ישראל. המדינה שהם אינם מכירים בקיומה. אני באמת לא מצליחה להבין אותך.
    סגור
  • 25.
    קורא ולא מאמין למראה עיניי
    יורי 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    7 2
    אופנהיימר אבדת דעתך לדעת . לקחת כדור לא נכון הבוקר . שאלוהים וצהל ישמרו מאנשים שכמוך . אתה כנראה לא מבין את הסיכסוך . תחזיר השטחים ירצו את יפו ועכו ויהוד והרשימה ארוכה . עזוב קח כרטיס טיסה ושחרר אותנו מהטפותיך .
    סגור
  • 24.
    די לכתוב שטויות. אנך מכיר הנעשה ניזון משקרים.
    בר דרור דוד 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    5 1
    ב"ה מכובדי עד כאן בליל של ספינים. אני גר בקרית ארבע מ1977חי בשלום עם השכנים מעבר לגדר. צר לי בשתי הצדדים יש יוצאים מין הכלל. מציע לך לרדת מהספינים של קומץ מופראים. בכול שנותי בפעם היחידה שקבלתי אבן משפחתו של הזורק תיקנה לי את השמשה על חשבונה. לילה טוב.
    סגור
  • 23.
    יהודון שלא למד לקח כתב טור
    נחום 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לאט לאט הפלסטינים עפים
    סגור
  • 22.
    יא יא יודן רייך
    בוס 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זרע עמלק , מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו , אז זהו ....אתה לא מתוכנו , אתה מחלה ממארת רדומה . כולי תקווה שהמפגע הבא יהיה עעל ראשך במרכז תל אביב
    סגור
  • 21.
    יהודה ושומרון זה לא "שטחים" ובטח שלא "כבושים"
    ק!ץ 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    8 1
    יהודה ושומרון הם חלק בלתי מעורער של ארץ ישראל ההסטורית והמנדטורית. קראת נכון, מר אופנהיימר - זה *אפילו* על פי החוק הבינלאומי, של חבר הלאומים, מאוגוסט 1922, שתקף ומחייב את הקהילה הבינלאומית גם כיום. לך תשלים לימודי ליבה בהיסטוריה ואזרחות - אתה וה"כיבוש" המומצא שלך! א י ד י ו ט !
    סגור
  • 20.
    אני פלסטיני תחזירו לי את אדמות ההתנחלות מגידו שגנבתם לי (ל"ת)
    טיעכ 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור
  • מה זה לעזאזל "פלסטיני"? מאיפה המצאת את המילה הזו?
    ק!ץ 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    6 1
    באיזו שפה המילה המוזרה הזו? מהו השורש הלשוני שלה? מה פירושה? היכן ומתי במהלך ההיסטוריה אתה רואה שכתבו והגו כך בעברית? מה פתאום שבטים וחמולות שונים ונפרדים שפלשו הנה מארצות ערב, במהלך המאה שעברה, ושכל הזמן יורים אלה על אלה הם "פלסטינים"? תיכף תגיד לנו שיש מדינה כזו ועם - רק בגלל שככה סיפרו לך בטלבזיה...
    סגור
  • 19.
    דיי צא לנו מהוריד
    ביי 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    8 0
    צא לנו מהוריד ולך תחפש מי שינענע אותך
    סגור
  • 18.
    הכל מכור המדינה שלהם ממזמן
    אוהב ישראל 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    6 1
    נכון זה מסוכן לגור שם אז במקום להרים דגל לבן ולחזור אחורה תשימו צבא חזק עם גב וביטחון מהמדינה שישמור על האזרחים שלו כי כבר פיניתם את גוש קטיף ומה יצא ??? רק טילים בגוש דן אז עם ישראל לא הולך אחורה רק הערב רב אלה ששונאים את עם ישראל ומחלקים שטחים מוגי לב פחדנים ... ורק שתדעו מי שלא רשם את הכתבה הזאת שנמתנחלים משרתים ביחידות הכי מובחרות בצה''ל אז כבוד יאפסים של מקלדות .. בעזרת השם גאולה שלימה אמן נזכה לראות את השונאים שלנו נסים מפנינו
    סגור
  • 17.
    אופנהיימר יגיד כל מה שיביא לו רייטינג ותהילה בקרב החברי (ל"ת)
    אביב 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 16.
    ויעברו לקיבוץ מגידו???
    חלם 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    יעברו מאריאל לנתיב העשרה לחיות במתח מתמיד? או לקיבוץ מגידו לחויה של תפילות יום השישי?
    סגור
  • 15.
    אלוהים אדירים
    רבקה קיש 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    איזה אידיוט
    סגור
  • 14.
    תגובה
    אליריס 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לשונא יהודים שלום זה שאתה דואג לערבים ניחה אבל אתה חי בזכות היהודים שגרים ביהודה ושומרון שמגינים אליך הםמשרתים בכל היחידות הקרביות לא בלמד ובקריה וגם בעצם זה שהם חיים שם אחרת עזה מזמן בבית שלך
    סגור
  • 13.
    השטחים המשוחררים
    סטאלין 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ללא יהודה ושומרון אםשר לסגור וללכת.
    סגור
  • 12.
    אופנהיימר עוף לנו מהעייניים לא תצליח לנצח עם נחוש ששב ל
    אריאל 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ששב לארצו. הטענות שאתה מעלה על ה"סיכון" היו הסיבה לנטישה האומללה מגוש קטיף שרק הגבירה את הטרור והסכנה לכולנו. נטישת יו"ש ככניעה לטרור רק תעודד את הטרור שימשיך מיו"ש לכל הארץ כדי לסלכנו מכאן בכלל.
    סגור
  • 11.
    אופנהיימר עוף לנו מהעייניים לא תצליח לנצח עם נחוש ששב ל
    אריאל 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ששב לארצו. הטענות שאתה מעלה על ה"סיכון" היו הסיבה לנטישה האומללה מגוש קטיף שרק הגבירה את הטרור והסכנה לכולנו. נטישת יו"ש ככניעה לטרור רק תעודד את הטרור שימשיך מיו"ש לכל הארץ כדי לסלכנו מכאן בכלל.
    סגור
  • 10.
    חלוקה כמו הודו ופקיסטאן
    אילן 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 4
    אני חושב שהפתרון הוא 2 מדינות ל 2 עמים. היהודים צריכים לפנות ולהתישב במדינת ישראל והפלסטינים שגרים פה יפנו ויעברו להתנחלויות
    סגור
  • מה זה לעזאזל "פלסטינים"?
    ק!ץ 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    באיזו שפה המילה הזו? מהו השורש הלשוני שלה? מה פירושה? היכן ומתי במהלך ההיסטוריה אתה רואה שכתבו והגו כך בעברית? מה פתאום שבטים וחמולות שונים ונפרדים שפלשו הנה מארצות ערב, במהלך המאה שעברה, ושכל הזמן יורים אלה על אלה הם "פלסטינים"? תיכף תגיד שיש מדינה כזו ועם - רק בגלל שיריב אופנהיימר סיפר לך...
    סגור
  • 9.
    ייתכן ואתה טועה
    סיימון 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    עם זאת יש רוע והתנהגות עליונה ורצף אירועים מרגיזים שמהווים כר לטרור , לא צריך לעלות לחומש וכד
    סגור
  • 8.
    ההשקפה אולי נכונה
    יצחק 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אך עדיף אם כבר שיהיה מדינה אחת לערבים ומדינה אחת ליהודים לא סביר שיהיה אצלנו ערבים משתלטים על קרקעות ובצד שני עוד ערבים שקיבלו את זה בחינם
    סגור
  • 7.
    בוודאי! מייד אחרי שיצאו הקיבוצים מעוטף עזה המסוכן מאוד. (ל"ת)
    גם אתם 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 6.
    יריב אופנהיימר - עזוב את ארץ ישראל זה מסוכן
    זוכר את השואה 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מהרסייך ומחריבייך - שלום עכשיו -יריב אופנהיימר
    סגור
  • יריב
    דורי 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שאל אותך? רוצה לעזוב? תעזוב ודהאל יהיה אתך
    סגור
  • 5.
    המיתנחלים יצרניי ילדים הולך אחד עושים חדש
    מיפעל 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 6
    המילה אלוהים קרא לו מזעזעת אבל אלו משיחיסטים ללא לב
    סגור
  • אתה מקנא בדבי ביטון...נראה אותך אומר למוסלמים
    אורה 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותם המילים.....לא תעיז...שפן, פחדן, גיבור מיקלדת..אעלק..לכאורה
    סגור
  • נכון מאוד
    חזיז 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם ייצרו המון ילדים, ואז אחרי 18 שנה הצביעו לימין, ולכן יש לנו את ביבי לנצח. השמאל רצה להישאר עם ילד וחצי וכלב, אקדמאי נאור אך לא השכיל מספיק.
    סגור
  • 4.
    מנותק מהמציאות
    אסף 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ואתה איש מנותק גם תקח אחריות על כך שיהודה ושומרון לא יהפכו לעזה מספר 2 עם איום מתמיד על כל עיר,ישוב וקיבוץ בארץ ישראל מהים לגב ההר במזרח???? כמה עיוולת וטיפשות יש בך.
    סגור
  • 3.
    תגובת הערבים
    אחמד 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    7 3
    זה מה שאנחנו אומרים לכל היהודים בפלסטין מהים ועד הירדן.אובנהיימר יש לך ג'וב שמור בדוברות הפתח. תפנה לטיבי לקבלת פרטים נוספים. אידיוט
    סגור
  • מה זה לעזאזל "פלסטין"?
    ק!ץ 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מהו השורש הלשוני שלה? מה פירושה? היכן ומתי במהלך ההיסטוריה אתה רואה שכתבו והגו כך בעברית? מה פתאום שבטים וחמולות שונים ונפרדים שפלשו הנה מארצות ערב, במהלך המאה שעברה, ושכל הזמן יורים אלה על אלה הם "פלסטינים"? תיכף תגיד לנו שיש מדינה כזו ועם - רק בגלל שככה סיפרו לך בטלבזיה...
    סגור
  • אחמד אל מחמוד אל קופטגי. אתם בעלי 78
    מדינות לא די לכם. 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם שואפים לכבוש את כל העולם.
    סגור
  • 2.
    חוסר הבנה
    יוס 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    6 2
    מה שאתה לא מבין שהם השכפץ שלך ברגע שהם לא שם הערבים מגיעים לתל אביב ומה אז תברח לגרמניה....ראה עזה גנין שכם היכן שוויתרנו שם החמס נכנס אין וואקום והגיע הזמן שתתעורר לפני שישלחו אותך שוב לגלות
    סגור
  • 1.
    הפוך
    משה 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    7 4
    בני דודיי הפלסטינים צאו מהשטח של העם היהודי אתם מסכנים אתכם ואת המשפחות שלכם .היהודים משוגעים הם ישרפו לכם את כל הבתים צאו משם עוד היום!!!
    סגור
  • מה זה ל ע ז א ז ל "פלסטינים"?!
    ק!ץ 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    באיזו שפה המילה המוזרה הזו? מהו השורש הלשוני שלה? מה פירושה? היכן ומתי במהלך ההיסטוריה אתה רואה שכתבו והגו כך בעברית? מה פתאום שבטים וחמולות שונים ונפרדים שפלשו הנה מארצות ערב, במהלך המאה שעברה, ושכל הזמן יורים אלה על אלה הם "פלסטינים"? תיכף תגיד לנו שיש מדינה כזו ועם - רק בגלל שככה סיפרו לך בטלבזיה...
    סגור
  • תשובה
    ליאור 06/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כינוי ל-3 מליון אנשים, שאינם יהודים או ישראלים, שגרים בשטחי יהודה ושומרון.
    סגור