נבחרת אייס

נתניהו ולוין הפכו למנהיגי ה-BDS החדשים | יריב אופנהיימר

אויבי ישראל לא מאמינים מה נפל עליהם, מה שהם לא הצליחו לעשות במשך שנים, מצליחה הממשלה לעשות בעצמה בשבועות בודדים - הדמוקרטיה קורסת וההשקעות הבינלאומיות יחד איתה. הפרחים לנתניהו ולוין, מנהיגי ה-BDS
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  35
יריב אופנהיימר (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
את מה שלא הצליחה תנועת ה-BDS לעשות לישראל במשך 18 שנה, מצליחים נתניהו ולוין לעשות בחודש. מנהיגי תנועת החרם על ישראל לא היו יכולים לדמיין תסריט כל כך חלומי, מבחינתם.
יושבים להם אויבי ישראל ולא מאמינים מה נפל עליהם, מה שהם לא הצליחו לעשות במשך שנים, מצליחה הממשלה לעשות בעצמה בשבועות בודדים. יושבים להם האיראנים ומתמוגגים, כיצד הדמוקרטיה קורסת, וההשקעות הבינלאומיות יחד איתה, הפרחים לנתניהו ולוין, מנהיגי ה-BDS.
שנים שתנועת ה-BDS  קוראת לחרם כלכלי, מניעת השקעות ועיצומים נגד ישראל, על כך שמה:  .Boycott, Divestment and Sanctionעל אף מאמציה חובקי העולם, תנועת החרם לא הצליחה במשימתה עד כה, והחרם הכלכלי והתרבותי נגד ישראל היה מוגבל מאוד, ההשקעות המשיכו לזרום ובגדול.
הסיבה המרכזית לחוסר שיתוף הפעולה של העולם עם ה-BDS  נבע בעיקר מתוך ההכרה שעל אף הכיבוש בשטחים, ישראל עצמה נותרה מדינה דמוקרטית, ליברלית ונאורה. על כן, העולם ידע ברור להפריד בין השטחים לבין ישראל ולראות בישראל דמוקרטיה משגשגת ויציבה, שראוי ומשתלם להשקיע בה.
חברות רבות, אמנים ומשקיעים הסכימו להימנע מלהשקיע או לבקר בשטחים ובהתנחלויות, אך סרבו להחרים את ישראל ככלל, מתוך אמונה בצדקת החזון הציוני ובהיותה של ישראל אי דמוקרטי במזרח התיכון.
תוכנית נתניהו-לוין לנטרול מערכת המשפט והענקת סמכויות חקיקה בלתי מוגבלות לממשלה מחקה סופית את ההפרדה בין ישראל לבין השטחים, הדמוקרטיה בתוך ישראל בסכנת קריסה. אם תעבור ההפיכה המשטר הדמוקרטי בתוך ישראל יוחלף בדיקטטורה של הממשלה הנבחרת, לממשלה ינתן צ׳ק פתוח לחוקק ככל העולה על רוחה, ולא יוותר אף גוף משפטי שיהיה בכוחו להגן על המיעוט ועל הערכים הדמוקרטים הבסיסים. הן מבחינה אידיאולוגית והן מבחינה עסקית, ישראל לא תיתפס כדמוקרטיה, והמשקיעים יינטשו.
גם האפשרות שאם וכאשר תעבור החקיקה, ובג״צ יפסול אותה בניסיון אחרון להגן על הדמוקרטיה מבהילה משקיעים. התנגשות הפנימית בתוך ישראל בין הכוחות הדמוקרטים לכוחות האנטי דמוקרטים וקרב חוקתי בין הכנסת לבית המשפט, הוא תסריט אימים. לא בדיוק האקלים הנוח והמפתה להשקעות עתק בישראל.
יש בעלי עסקים וחברות שרואים במאבק על הדמוקרטיה הישראלית גם עניין אידיאולוגי, אך זהו איננו המניע העיקרי להוצאת הכספים מישראל. העולם העסקי מכוון מטרה, ולפני האידיאולוגיה, עומדת הפרקטיקה העסקית, שיקולים קרים של רווח והפסד.
אובדן העצמאות של מערכת המשפט מפחיד משקיעים, המחשבה כי בישראל יש ממשלה עם כוח בלתי מוגבל, ללא רשות מרסנת, לא עושה חשק להפקיד את הכסף ולהשקיעו דווקא בישראל. וכשיש ריח של מפולת, מי שחרד לכספו ולהשקעותיו ממהר לצאת, לפני שיהיה מאוחר מדי.
לנגד עינינו אפקט הדומינו רק מתעצם ועוד חברות ענק מושכות השקעות ומוציאות כספים מישראל, רק אמש התבשרנו שגם חברת הענק וויז בדרך החוצה מישראל, המשבר כבר כאן.
את החשבון הציבור הישראלי כבר החל לשלם, כולנו מושקעים בבורסה דרך קרנות ההשתלמות והפנסיה, הפגיעה בחסכונות כבר מורגשת. המשך המפולת תביא לקריסת השקל, העלאת מחירים, אינפלציה, מיתון ואבטלה. הצהרותיו הריקות של נתניהו על ״אנשי עסקים״ שרוצים להשקיע בישראל לא אמינות ולא עדכניות. המשק הישראלי כבר מזמן לא בנוי על ״אנשי עסקים״, המשק מבוסס על קרנות ענק, דירוגי אשראי וכסף גדול של מאות אלפי משקיעים מהעולם, הרואים בישראל ובחברות ההייטק הנמצאות בה הזדמנות להרוויח. וכשאזהרות הבנקים הגדולים והאנליסטים נשמעות, ההשקעות בורחות, מתמטיקה פשוטה.
תגובות לכתבה(35):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    המחריב והמושחת שני מחריבי המדינה
    יותם 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שני אלה שונאים את אזרחי המדינה ולהוסיף את המוזרים הנוספים בשילטון היום, הם אלו שיביאו לסופה של המדינה. עדיף שלכל אחד יהיה בית בחול לברוח אליו עם משפחתו.
    סגור
  • 25.
    הפרחים ללפיד (ל"ת)
    אמיר 02/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    תגובה
    אתי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה אתה אומר אופנהיימר..הלא א ה אחד הבולטים בbds...נו אז מה כי תלין??? אתה צריך לשמוח שלוין ונתניהו עושים הכל הצלחת חלומותיך...
    סגור
  • 23.
    אופנהיימר אתה לא רק אנטישמי אתה גם חולה נפש משנאה
    יעקב אשדוד 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה ואירגונך ממומנים ע"י אירגוני שמאל רדיקאליים אתה מארגן חרמות על מדינת ישראל בדיוק כמו ה BDS , אתה מוציא דיבת ישראל רעה בעולם ,
    סגור
  • 22.
    שקרן שקרן שקרן .... כמו כל שמאלן מצוי
    יעקב אשדוד 02/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החברים שלו מבקשים מהאיחוד האירופי להחרים את המתנחלים הם מדווחים לאמריקאים על בסיס יומי על כל מרפסת שנבנת בהתנלויות. ומבקשים שיגנו אותנו. ,דיוק כמו bds
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    שימו לב מי הכותב תומך גדול של הבי די אס
    איציק 02/2023/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נתניהו ולוין בסך הכל יגרמו לאנשים כמוך להיחלש ולא לקבל כוח בהחרבת המדינה
    סגור
  • 20.
    תפסיק לחלק לנו ציונים
    רועי 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה ומתנגדי הרפורמה והקידמה הם הישראלים המכוערים.
    סגור
  • 19.
    יריב: לא כתבת הנקודה הכי חשובה ביידן כבר לא יטיל ווטו
    ייייייישששששש 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מניח שארצות הברית לא תטיל ווטו על הצעה במועצת הביטחון לנסיגת ישראל מהשטחים הכבושים!! וכמובן הממשלה תתעלם מההחלטה ובעקבותיה יטילו סנקציות על מדינת ישראל!! איזה כיף
    סגור
  • 18.
    הזוי מה שקורה פה
    ארז 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והזוי עוד יותר שאנשים פה תומכים בזה. איפה ראיתם דוגמה למדינה שלרשות השופטת יש אפס כוח וזה עובד טוב? בצפון קוריאה? ואני פי מאה יותר ימני בדעות שלי מרוב מצביעי ביבי, פשוט קל לזהות מדינה בקריסה (למי שיש חשיבה עצמאית...)
    סגור
  • 17.
    סוף סוף אמריקה תנטוש
    אחמד 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את ישראל ויתגשם חלומם של כל המוסלמים בזכות מחריב לוין והבעל של הפסיכולוגית. תודה גם לשונאי הערבים שמגשימים להם את החלום להרוס ולפורר את החברה בישראל מבפנים
    סגור
  • האיראנים, חיזבאללה וחמאס חוגגים!!
    ייייייישששששש 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביבי ולוין יגרמו לחורבן הבית השלישי בלי שהערבים יעשו כלום פשוט ישבו בשקט
    סגור
  • 16.
    איזה פחד ...
    יניב קמין 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שוב סגרת את מדינת ישראל. אני זוכר שהיא עוד נסגרה כשסגרנו את האוריינט האוס. וכשארה"ב העבירה את השגרירות בכלל , עלינו על מדים, לקראת המלחמה שעומדת בפתח. רוב התרחישים שציינת הם הרהורי ליבך. אנחנו נמצאים בתקופה לא פשוטה בכלל בעולם ורמת הריבית היא מהגבוהות שידענו מזה זמן רב. כך שיכול להיות שבחלק מהבעיות שציינת אכן יתרחשו. אבל, לא בהכרח מהסיבות שציינת. תרחישים מהסוג הזה. ראיתי הרבה. עדיין. אנחנו כאן. ואם יהיה מחיר כלכלי לשינוי שמוצע. הוא יהיה לזמן קצר והכי חשוב. זה שווה .
    סגור
  • 15.
    צודק בול לצערנו הרב מאוד מאוד
    אחת שיודעת 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    7 4
    כל כך קל להרוס וכל כך קשה לבנות... וגם אם מערכת המשפט רחוקה מלהיות אופטימלית להעלים אותה זה פתרון של דיקטטורה
    סגור
  • צודק?
    נחמה מורדוך 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי משלם לו משכורת חודשית-עוכר ישראל
    סגור
  • 14.
    גם שעון מקולקל יריב אופנהיימר צודק פעם אחת ביום
    אברהם 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 5
    והפעם יריב אתב פשוט צודק וגם התנסחת באופן ברור.
    סגור
  • 13.
    אופנהיימר המזוהם
    יריב חזיר אדום בזוי 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    2 5
    אתה הסרטן במדינה מכונת שקרים ורעל, תחזור לגרמנייה תת חלאת אדם ושחרר אותנו יצור עלוב ובוגד מזוהם
    סגור
  • 12.
    חוצפן
    פטריוט 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 4
    אתה ושכמותך שתומך במערכת משפט שמעדיפה מסתננים וזרים על פני תושבי דרום תל אביב ותושבי ישראל . איך קורה בית משפט העליון גורם נזק ומאמין לזרים שהסתננו לארץ ולא לאנשי עסקים שתרמו למדינה ללא עבר פלילי ולגרום להם לנזקים כספיים .איך ? תלכו ללמוד מה קורה במדינה בגלל מערכת משפט שמעדיפה כל מיני מהגרים על פני תושבי הארץ
    סגור
  • החוצפנים. הם אלה שבוחרים את השופטים,,פרזיטים לכו לעבוד (ל"ת)
    ישראלי 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • ישראלי מכוער (ל"ת)
    רועי 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    אתם השמאל האנרכיסטי הרקוב שתומך ב- BDS0
    חנן 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    4 5
    השמאל תומך ב-BDS, באנטישמים שונאי ישראל ובאוייבי ישראל הערבים. אתם היחד עם מרצ והערבים אהוד ברק, ברלב, יאיר גולן, בן ברק, דרוקר, ובן כספית עלובי החיים שעליהם נאמר "מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו". איבדתם את הזכות להטיף לימין האמיץ, הרפורמה תעבור ונציל את עם ישראל מאוייביו.
    סגור
  • כדאי ללמוד לפני שכותבים שטויות . כל מילה בסלע לצערנו
    אחת שיודעת 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    4 4
    מה לא ברור זה לא קשור לימין ולשמאל . זה קשור לזה כשהממשלה כל יכולה ואין גורם דמרסן אותה , אין דמוקרטיה יש טורקיה ואירן גם שם האייטולה עלה ברוב קולות וגם בטורקיה . אבל אין חופש ואין זכויות אזרח והממשלה יכולה לעשות כל מה שבא לה ולפגוע כל אחד גם שמאל וגם ימין. וזה לא דמוקרטיה ואנחנו לא רוצים לחיות בחברה שבה לעבריינים מותר הכל . ולטובתך כדאי שתבין שבסוף זה פוגע בכולם. גם בימנים אוהבי ביבי
    סגור
  • 10.
    אשר יגורנו בא !
    בקי 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    4 2
    תמשיכו להצביע לנתניהו.
    סגור
  • 9.
    זה מצחיק כמה שזה עצוב.
    שלומי 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    6 3
    בא בן אדם מחבורה של צבועים שצועקים בעולם "ישראל דיקטטורה, זה יגרום למיתון..." העולם מקשיב להם (למרות שמשפטיזציה מפחידה משקיעים...) ואח"כ הגמלים האלה מאשימים את ביבי...
    סגור
  • 8.
    נתניהו שים לב
    אחוקו 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מערכת המשפט חזקה מדי. גם לא שווה לך לריב איתה בגלל המשפט שלך. גם יש לך ניגוד עניינים כרגע. גם השמאלנים אומרים תמות נפשי עם.. ומפילים את הכלכלה בגללך. גם לא שווה את כל המהפכה כי הם יפסלו את החקיקה שלך ואז מה תעשה תסרב לפסק דין? תוריד את יריב הילד מהעץ המיותר הזה ותגיד שיש לך ניגוד עניינים והנושא יידחה עד אחרי המשפט שלך. עצוב אבל אין לך שום ברירה אתה לא רוצה להזיק למדינה. יש מערכת משפט מושחתת וזו עובדה אבל זה המצב.
    סגור
  • 7.
    אתה נציג הbds
    מיכאל אוהב ישראל 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    5 5
    אם היית מגן ולו פעם אחת על ישראל הייתי מאמין לך אבל, כל חייך מוקדשים לשנאת ישראל ולהאדרת אויבינו אז, אל תטיף איפה שאתה לא מבין. הכנסת מחוקקת ולא בית המשפט. לקחו למחוקק את הסמכות.
    סגור
  • "מיכאל אוהב ישראל" חבל עליך!! עוד מעט לא תהיה
    ייייייישששששש 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדינת ישראל!! כדאי שתקרא ותלמד על ההיסטורי של העם היהודי כולל חורבן בית ראשון ושני
    סגור
  • 6.
    למה נותנים לליצנים לכתוב כתבות לציבור הרחב פשוט בדיחה
    שי 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    4 5
    נעבור לאתר אחר אם זה ימשיך
    סגור
  • תעבור לשמוע השופר סגל עם השטויות,משיחיים גזעניים (ל"ת)
    ישראלי 02/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אל תדאג, עוד מעט כשנעבור לדיקטטורה והוא באמת לא יוכל
    תשובה 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 4
    לכתוב לציבור. אתה במקום הנכון, לא צריך לעזוב!
    סגור
  • 5.
    תזכירו לי מי זה יריב אופנהיימר???
    אוראל דוד 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    5 4
    לא היית מזכ"ל שלום עכשו? לא פעלת נגד אחיך - בשריך? לא עזרת לרוצחי יהודים??? תתבייש שאתה מדבר בכלל, בושה לאתר ICE שנותן במה למנוול הזה.
    סגור
  • 4.
    יריב מחרחר ריב
    מאיר 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 2
    יריב אופנהיימר הטיפש. מי נותן לאחד כזה במה? הוא שמשתף פעולה שנים עם עוכרי ישראל בא להטיף כעת. עזוב אותנו בשקט, גם כך לא שקט כאן
    סגור
  • 3.
    הכל כשר כדי להמלט מאימת הדין (ל"ת)
    רפי 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • 2.
    שמאל קלאסי להפוך הכל (ל"ת)
    פנחס 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • מה השטויות האלה?
    אמיתי שרון 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    3 3
    מה שאמרו על לפיד, הוא מפנה בחזרה. מי שמסייע ל BDS אנחנו עלינו עליכם, הקרן החדשה שמממנת אנרכיסטים, מרי אזרחי, ודיבת הארץ רעה, כמו עמותות ממשלת גרמניה שבוחשת ומנסה להשמיד את הרוח של העם היהודי אחרי רצח של 6 מליון יהודים
    סגור
  • 1.
    היה נעים להכיר
    יצחק מזרחי 02/2023/07
    הגב לתגובה זו
    4 7
    הבאתם דעה של יריב אופנהיימר עוכר ישראל - מחקתי את האפליקציה שלכם. באייי היה נחמד!
    סגור