בריאות

הכתובת על הקיר? מיכאלי מזהירה מפני אסון מתקרב

על רקע רעידת האדמה במרוקו באופוזיציה לא רגועים מפני תרחיש דומה שעלול להתרחש בישראל. יו"ר העבודה מיכאלי: "יש חוסר היערכות מוחלט לרעידת אדמה בישראל"
דוד זולדן |  2
מרב מיכאלי (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
על רקע רעידת האדמה הקשה שהכתה במרוקו, יו"ר מפלגת "העבודה" ח"כ מירב מיכאלי הזהירה ב-ynet Live כי ישראל אינה ערוכה לרעידות אדמה: "בכל הנוגע להיערכות למצבי חירום בישראל, עם כל המלחמות והמבצעים שיש לנו, אין באמת פרוטוקול מסודר, ובוודאי לא למצב של רעידות אדמה. אם תהיה פה רעידת אדמה מחר יקרו דברים מאוד קשים, יש חוסר היערכות מוחלט".
מניין ההרוגים ברעידת האדמה במרוקו הגיע ל-2,012. לפי משרד הפנים יותר מ-2,000 נפצעו ברעש שעוצמתו הייתה 6.8, ובהם 1,404 שמצבם קשה. לפי העדכון האחרון, אותרו כל מנותקי הקשר הישראלים במדינה.
טרם התקבל אישור מהרשויות ברבאט לשיגור המשלחת ועדיין לא ברור אם ממשלת מרוקו מעוניינת בסיוע ממדינות אחרות. משלחת של משרד החוץ תצא לרבאט לתגבר את השגרירות שם ולסייע לישראלים המעוניינים לשוב ארצה. שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם שר ההגנה של מרוקו עבד אל-לטיף לודי, וביקש למסור למלך ולעם המרוקאי את תנחומיו, ואמר לעמיתו כי ישראל מושיטה יד למרוקו, ומערכת הביטחון וצה"ל יסייעו ככל שיידרש.
"ליבנו עם העם במרוקו", אמר שר החוץ אלי כהן, וציין אף הוא כי ישראל הציעה לממשל במרוקו לספק סיוע הומניטרי ומשלחת חילוץ באופן מיידי: "תגברנו את אנשינו בנציגות ברבאט, כמו גם בחדר המצב של המשרד, על מנת לספק מענה ותמיכה לכל אזרח ישראלי שנמצא בצרה וזקוק לסיוענו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יורה לכל הכוונים, המחסור במנדטים מעיק. (ל"ת)
    מיכאל 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לא חדש, גם לא למלחמה ... יש היערכות למעבר תשלום למקורבי (ל"ת)
    אני 09/2023/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור