בריאות

המסעדה האסייתית בחיפה נסגרת מיידית: סכנה לבריאות הלקוחות

בביקורת במסעדת טאיפיי ברחוב יפה נוף 108 בעיר הצפונית, נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מידי. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהעדר צו סגירה קיימת סכנה ממשית לבריאות הסועדים במקום
מערכת ice |  3
מסעדה (צילום unsplash)
ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה, חתמה היום (שלישי) על צו הפסקה מנהלי למסעדת "טאיפיי", ברחוב יפה נוף 108,חיפה, זאת על סמך ממצאי הביקורת שערכו במקום מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה של לשכת הבריאות המחוזית בחיפה בהשתתפות הווטרינר העירוני בעיריית חיפה ביום ב-13.2.2023.
בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים ומצב תברואי ירוד במיוחד והכל באופן המסכן את בריאות הציבור באופן מידי. נוכח הממצאים האלו קיים חשש ממשי כי בהעדר צו סגירה קיימת סכנה ממשית לבריאות הסועדים במקום. בשל מידיות הסכנה לבריאות הציבור, אני מוציאה צו הפסקה מנהלי לעסק לפני שימוע. בנוסף אני שוקלת לבטל את אישור משרד הבריאות לרישיון העסק הניתן על ידי הרשות המקומית. 

בין היתר נמצא כי העסק נמצא במצב תברואה ירוד ביותר בכל כותלי העסק, מטבח , פס הגשה , מחסן מזון יבש ומחסן בשרים וירקות, בעת הביקורת נצפה ג'וק בפס הגשה נכנס לתוך גסטרונום המכיל בשר, הושמד על ידי הווטרינר 25 ק"ג בשר עוף שהופשר והוקפא בחזרה בניגוד למותר . כמו כן , כל חלקי העוף מאוחסנים בתוך קופסאות המיועדות לבשר בקר. נמצאו קופסאות עם עוף שעברו בישול והוקפאו בחזרה בניגוד למותר . ובהיעדר ציוד
מתאים.
כמו כן, נעשה בישול הכולל הכנת אורז ומרקים , בנוסף מתבצעת אפייה בחניון של המרכז המסחרי הממוקם באותה קומה של המסעדה אבל לא בצמוד לעסק ולמטבח. לא במקום מתאים לייעודו ובתנאי תברואה ירודים ביותר. בין היתר בקרבה לפחי אשפה, חתולים, לכלוך, רצפה ומבנה שאינם מתאימים לכך. המנהל והעובדים לא בקיאים בתברואת המזון והעסק אינו עומד בדרישות תקנות רישוי עסקים - בתי אוכל.
במחסן היבש נמצאה רצפה לא נקייה, פתחים בתקרה, חלק מהרצפה מכוסה בקרטון המשמש כשטיח, חלק מהמדפים הינם מדפי עץ, במצב תברואי לקוי ומקולפים. המחסן ממוקם באותו מקום שתואר בסעיף 5 הקודם בחדר סמוך למדור העבודה. מחסן חיצוני : במחסן זה מאוחסן מזון .הרצפה לא נקייה , קירות לא נקיים , תקרה לא נקייה , מערכת תעלת אוורור לא נקייה עם עובשים, דלת לא אטומה . מחסן זה אינו מתאים לאחסון מזון  מתקני הקירור הנמצאים במחסן זה 2 מקפיאים ו2 מקררים לא תקינים , לא נקיים ומלאים בעובש. אין מדי טמפ' תקינים. כמו כן , נמדדה טמפ' במקרר 8 מע"צ במקום עד 4 מע"צ.
מתבצע אחסון לקוי של מזון במתקני הקירור. במקרר המיועד לירקות שטופים נמצאו ירקות לא שטופים בתוך קרטונים מאוחסנות ליד סלטים מוכנים , וירקות חתוכים . כמו כן, קיימת נזילה במקרר. במקרר נוסף מאוחסנים רטבים , ביצים , סלטים מוכנים וירקות חתוכים שחלק מהם הוקפא והופשר שנית ללא הפרדה במחיצות .ובניגוד למותר. במקפיא נמצאו קופסאות רטבים שהוכנו והוקפאו בשנית . מתבצעת הכנת מאכלים בשיטת "בשל צנן" בהיעדר ציוד מתאים וליד מדפים לא נקיים, הצינון מתבצע בטמפ' החדר במחסן ולאחר מכן המאכלים מועברים לאחסון במקרר. אין אנו מאשרים עבודה בשיטה זו ובמיקום זה. מתבצעת הכנת רוטב סויה בכמות גדולה ואוחסן בדלי חומרי ניקוי ללא רישום תאריך, הנ"ל לא ראוי למאכל. נמצאה קופסת רביולי לא ראויה למאכל וללא סימונים. כמו כן , המזון מאוחסן בתוך קופסה מיועדת לבשר בקר. 
:
נמצאו מדורי עבודה ללא כיורים. לא ברור היכן מכינים בשרים עוף ובשר. כמו כן, חסר כיור למדור דגים. אין מתקנים ייעודים להפשרות בשרים. מתבצעת הפשרת בשר בקר בתוך מקרר תהליך שמאוחסנים בו סלטים , ורטבים מוכנים. בניגוד למותר. אין הפרדה בין מזון גולמי למזון מוכן. מקרר דגים מתחת לעמדת דגים לא תקין, לא נקי .ישנה הצטברות קרח בתוך המקרר. כמוכן ,ההפרדה בין תאי הקירור מתבצעת תוך במחיצת הפרדה עשויה מסיבי צמר דחוסים. בניגוד לנדרש. מקרר סלטים מוכנים: לא נקי , גומיות קרועות ומלאות בעובשים , תעלת אוורור לא נקייה. נמצאו קופסאות מזון המונחות מתחת לעמדת פס הגשה ללא קירור כנדרש. כמוכן , ליד המזון מונח מאוורר מלא בעובשים.
טיפול תרמי מלא ושחזור מזון מקורר לא מתבצע כנדרש. ולא קיימים אמצעי בקרת, טמפ' . מתבצע חימום רטבים בתוך המיקרוגל. מדור שטיפת כלים קיים ליד מדור דגים ללא הפרדה במחיצות הפרדה. נמצאו קופסאות סלטים חתוכים ומונחים מתחת לכיור, קירות לא נקיים ,רצפה לא נקיה , מעל עמדות העבודה נמצאה חלודה . כמו כן , אין אוורור במטבח. נמצאו דגים חמים מונחים על מדפים ולא בארון חימום. אין מים חמים, דוד לא פעיל. חומר שטיפה לא מאושר על ידי משרד הבריאות וללא תוקף, כלי עבודה וכלי אוכל לא מתוחזקים ועם סימנים שחורים, נראו ג'וקים בהרבה מקומות בעסק ומחוץ לעסק.
בפס הגשה חיצוני נמדדו טמפ' של 12-10 מע"צ בסלטיה במטבח ובדלפק הגשה. במקרר מתחת לפס הגשה : קיים אחסון של מוצרי חלב , סלטים מוכנים , שתיה רטבים, סלטים , עופות, שתייה חריפה ללא הפרדה במחיצות הפרדה . כמו כן , קיימת נזילה במקרר, נמדדה טמפ' במקרר פס הגשה 7 מע"צ במקום עד 4 מע"צ .ובמד חום הטמפ' המופיעה 10 מע"צ. קופסאות גלידה ללא כיסויים. 
המצב המתואר מהווה סכנה מידית לבריאות הציבור. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה. צו זה יצא לאחר התייעצות עם עו"ד שירי בן ארי , היועצת המשפטית.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לא טעים שם גם ככה (ל"ת)
    שם חמוי 02/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    סתם מחפשים שטויות לסגור בית עסק מידית ,כחמה על חלשים ני (ל"ת)
    יוסי 02/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 1.
    לא אוכל במסעדות (ל"ת)
    פפ 02/2023/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור