בריאות

המשרד להגנת הסביבה באזהרה חמורה: זיהום כבד בכנרת ובנחלי הסביבה

המשרד להגנת הסביבה התריע מפני זיהום חמור במיוחד שנמצא בתעלת ניקוז של נחל קצרין,  אשר זורם מהתעלה הזו לנחל המשושים ולכנרת: "נמשיך לפעול יחד עם הגופים הרלוונטיים לטיפול במפגע ולבחינת האירוע החמור"
מערכת ice |  2
חופי הכינרת (צילום יח"צ)
המשרד להגנת הסביבה התריעה היום (חמישי) מפני זיהום חמור במיוחד שנמצא בתעלת ניקוז של נחל קצרין. כחלק מהודעת האזהרה שהוציא המשרד להגנת הסביבה, נטען כי הוא פועל בשיתוף הרשות המקומית קצרין וגופים נוספים לטיפול בחומר החשוד כמזוט שנמצא בתעלת ניקוז של נחל קצרין הנשפך לנחל משושים ואף לכנרת.
ד"ר סיגל בלומנפלד, מנהלת מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה, מסרה באזהרה שהוציא המשרד להגנת הסביבה בעקבות הזיהום שנוצר כי "בעקבות תלונות על ריחות קשים הגיעו כונני המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה של המשרד לאזור, עם יחידה של רשות המים. מדובר בשפך גדול מאוד של מזוט, אשר זורם מהתעלה הזו לנחל המשושים ולכנרת".
עוד הוסיפה ד"ר סיגל בלומנפלד, מנהלת מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה כי "אתמול התחילה המועצה המקומית קצרין בפינוי של כמויות גדולות של מזוט על ידי מכליות ומשם ליעד מאושר להמשך טיפול. ההמשך יכלול שיקום הקרקע והצמחייה סביב. נמשיך לפעול יחד עם הגופים הרלוונטיים לטיפול במפגע ולבחינת האירוע החמור".
תגובת רשות המים הממשלתית: "רשות המים פתחה בחקירה של זיהום דלק חמור באיזור התעשייה קצרין, ופועלת בתיאום עם המשרד להגנת הסביבה, על מנת לחקור את האירוע ולהביא לדין את המזהמים. רשות המים רואה בחומרה את המקרה ותפעל  כנגד כל מי שיזהם ויסכן את מקורות המים של ישראל".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חבלה, לא פחות
    אוזוספ הממציא הישראל 02/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש ספינות ונמל ורציפים או תחנות כוח שהמנועים עובדים על מזוט??? איך מזוט יגיע לשם אם לא פעולה מכוונת?? מפלס הכנרת עלה אבל אם המיים יזדהמו ועוד מחומר כזה , כל זה לא שווה עם נזקים בעלות אינסופית
    סגור
  • 1.
    סימן יסדר
    ג.ש. 02/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מה לדאוג, שמוליק סילמן יסדר הכל.
    סגור