בריאות

התחממות הגלובלית גורמת להתפשטות אמבה אוכלת מוח

אמבה אוכלת מוח עולה לכותרות בארה"ב לאחר מותו של ילד בנברסקה במהלך הקיץ. על פי מומחים, ההתחממות הגלובלית יוצרת עמה תנאים טובים להגדלת התופעה ופריסתה לרחבי צפון ארה"ב
מערכת ice |  1
אמבה (צילום ויקיפדיה)
ההתחממות הגלובלית מביאה עימה בעיה נוספת. מותו של ילד בנברסקה במהלך הקיץ הצביע על תופעה מדאיגה. נגלריה פאולי, אמבה אוכלת מוח, הגדלה במים מתוקים חמים עושה דרכה לצפון ארה"ב. האמבה הקטלנית נכנסת לגוף דרך האף ומשם מגיעה למוח והורסת רקמות. עקב כך היא מביאה למחלה של מערכת העצבים המרכזית.

בנתונים משנת 1962 ועד 2021 נמצא כי 154 איש נדבקו ורק ארבעה הצליחו לשרוד. אז כיצד נדבקים? האמבה נפוצה במקורות מים מתוקים וחמים כמו אגמים, נחלים, נהרות ומעיינות וכאשר שוחים וצוללים במים האמבה יכולה להגיע למוח דרך האף. למרות הקלות שניתן להידבק לא הצליחו לזהות מדוע רק כמות מזערית של אנשים נדבקים כאשר מאוד נפוץ לבלות באגמים.
 
החשש כעת הוא כי "בעתיד, עקב שינויי אקלים, אנשים החיים באזורים קרים עשויים להיות חשופים גם למזג אוויר חם יותר ולסיכויים גבוהים יותר להיחשף לפתוגנים"- כך אמר יון שן, מהנדס סביבה מאוניברסיטת קליפורניה ריברסייד. החוסר בבדיקה מהירה לנוכחות האמבה ולריכוזה בגופי מים לא תוכל למנוע מהתופעה להתרחב.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לחלול זה לא יזיק כי אין מה לאכול. (ל"ת)
    מיכאל 09/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור