חדשות

לנוכח העלייה במקדם ההדבקה: עוצר לילי עם הגבלות בפורים

כשלושה ימים בלבד לאחר פתיחת המסחר, חדרי הכושר והתרבות, על פי התו הירוק, מקדם ההדבקה עלה לראשונה לרף של 0.86. דו"ח אמ"ן מזהיר מפני עלייה בתחלואה כבר בימים הקרובים. שר הבריאות: "נפעל לעשות עוצר לילי בימי הפורים" 
מערכת ice |  1
פורים (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
משרד הבריאות עדכן כי חלה בלימה במגמת הירידה של מקדם ההדבקה שנרשמה בימים האחרונה. הבוקר עלה מקדם ההדבקה ל-0.86, זאת לאחר מספר ימים שהיה מתחת ל-7. עלייה חלה גם בשיעור הבדיקות החיוביות שעמד אתמול (שני) על כ-7%.
דו"ח אמ"ן קובע כי חלה עלייה בתחלואה בעקבות הסרת המגבלות שהונהגו במהלך הסגר. במשרד הבריאות חוששים מתרחשי של התפרצות קורונה המונית במהלך חג הפורים, זאת לנוכח הנתונים הקיימים שהציגו באמ"ן. במשרד הבריאות ידרשו החלת עוצר לילי בימי החג.
הגבלות אלו מגיעות לאחר שרק שלשום נפתחו חלקים רבים במשק, בהם אירועי התרבות וחדרי הכושר, על פי התו הירוק. בשלב זה מתוכננת פעימה נוספת ל-9.3, אולם הנתונים האחרונים מעלים סימן שאלה האם פתיחה גורפת של המשק עלולה להגביר מאוד את התחלואה. 
מוקדם יותר, אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, כי ידרוש מהממשלה לאשר החלת עוצר לילי בפורים בין השעות 20:00-05:00. גם מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, תומך בהחלת עוצר לילי שיכלול בתוכו הגבלת מרחק של עד אלף מטרים מהבית. כמו כן, על פי הצעת משרד הבריאות, תחול הפחתה בתדירות של התחבורה הציבורית.  בשלב זה, טרם ברור מה יעלה בנוגע לחגיגות פורים בבתי הספר שנפתחו על פי מתווה הרמזור.
שר הבריאות, יולי אדלשטיין התייחס לנתוני החיסונים שלפיהם כ-70 אחוזים מבני 16 ומעלה התחסנו, והגדיר אותם כחדשות טובות יחד עם זאת, הביע השר חשש מכך שבפורים תחול הדבקה המונית: "הבשורה הטובה: למעלה מ 70% מאזרחי ישראל מעל גיל 16 התחסנו - 4,456,000 איש, מתוכם 3,076,000 קיבלו גם את החיסון השני". כתב השר בטוויטר והוסיף: "הבשורה הפחות טובה: חגיגות הדבקה המוניות שמתכננים לנו. לכן נפעל לעשות עוצר לילה והפחתה משמעותית של התחבורה הציבורית בימי הפורים. ההנחיות נכתבו בדם - שמרו עליהן".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינה של חרות
    אנונימי 02/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל החגים אתם הורסים מדינה של חרות קקות...... ????????????
    סגור