נדל"ן ותשתיות
הרכבת לאילת יוצאת לדרך: הפרויקט שכולם חלמו עליו מתחיל
על רקע אישור תקציב 2025, נרשמה מהפכה חסרת תקדים בקידום התחבורה הציבורית בישראל ומאבק בתאונות הדרכים. תכנית "מחברים את ישראל" כוללת הקמת רשת רכבות מהירות מקרית שמונה ועד אילת לנוסעים ומטענים בעלות של כ-20 מיליארד שקלים

כנסת ישראל אישרה אמש (שלישי) את תקציב התחבורה לשנת 2025, המציג רפורמות והשקעות המבקשות לחולל מהפכה במערך התחבורה הציבורית. התקציב מבטא חזון לאומי רחב שמובילה השרה רגב לחיבור מדינת ישראל, תוך שימת דגש על מוביליות חברתית, פיזור אוכלוסייה, צמצום תאונות הדרכים והפחתת הגודש.
הנתונים מעידים על מגמת עלייה משמעותית בשימוש בתחבורה הציבורית, כאשר בשנת 2024 נרשמו 904 מיליון נסיעות - המספר הגבוה ביותר אי פעם במדינת ישראל. נתון זה מבטא את הצורך בהשקעה מאסיבית בחיזוק התחבורה הציבורית בישראל.
תכנית "מחברים את ישראל" כוללת הקמת רשת רכבות מהירות מקרית שמונה ועד אילת לנוסעים ומטענים. בעלות של כ-20 מיליארד שקלים. הרשת תכלול בין היתר, קו רכבת חדש אשר יחבר את קריית שמונה וסביבותיה לרשת הרכבות הארצית, רכבת מהירה בין תל אביב דרך נתב"ג לבאר שבע, קו רכבת מהירה בין באר שבע דרך דימונה ועד אילת. מטרתה של התוכנית היא לחבר בין הפריפריה למרכז באמצעות רשת מסילתיות ארצית שתייצר מוביליות חברתית ופיזור של האוכלוסייה ואפשרויות למתן תעסוקה.
זאת לצד שדרוג מערך התחבורה הציבורית בישראל: תוספות שירות בעלות של 250 מיליון שקלים שמטרתן הגדלה משמעותית של תדירויות קווי האוטובוס, שיפור האמינות בקרב ציבור הנוסעים, הוספת מקומות עבודה והגדלת צי נהגי התחבורה הציבורית.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: ״התקציב שאושר יאפשר להוציא לפועל את החזון שאני מובילה לחבר את כל חלקי הארץ באמצעות תחבורה ציבורית נגישה עם קישוריות וחיבוריות מיטבית. חיבור הארץ יפזר את האוכלוסייה באופן שיאפשר מוביליות חברתית ואיכות חיים גבוהה לכל אזרחי ישראל. התקציב החדש שאושר מציב את התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויות הלאומי ומשקף שינוי תפיסתי מהותי בראיית התחבורה כמנוע צמיחה וכאמצעי לצמצום פערים חברתיים. כמו כן, התקציב הנוכחי שם דגש מהותי במאבק בצמצום תאונות הדרכים. מערכת תחבורה מתקדמת היא לא רק תשתית פיזית, אלא גם תשתית חברתית המאפשרת שוויון הזדמנויות אמיתי".
עוד ב-
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: ״התקציב שאושר בהובלת שרת התחבורה רגב מהווה מהלך אסטרטגי משמעותי בפיתוח התשתיות התחבורתיות של מדינת ישראל, קידום התחבורה הציבורית, מאבק בצמצום תאונות דרכים והקלה בגודש. מדובר בתקציב משמעותי המאזן בין צרכים לאומיים לבין יעדים חברתיים, תוך מתן דגש על הרחבת התחבורה הציבורית, חיבור בין כל חלקי הארץ ושיפור הנגישות. אישורו של התקציב יאפשר צמצום פערים וקידום מוביליות חברתית."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(40):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
33.פרויקט פופוליסטי. נבדק ואין בו שום כדאיות כלכלית.עיתונאי אחר 03/2025/29הגב לתגובה זו2 0שלא לדבר על פגיעה חמורהבערכי טבעסגור
-
32.עדיף פשוט לשרוף את הכסףבן 03/2025/28הגב לתגובה זו0 0ייצא יותר אקולוגי.סגור
-
31.זה יקח שנים במקרה הטוב. (ל"ת)אילתי 03/2025/28הגב לתגובה זו0 0סגור
-
30.מי חתומה על הפרוייקט ? השרה רגב, תפרגנו זה בחינם (ל"ת)לא סחבק ש'ך 03/2025/28הגב לתגובה זו0 1סגור
-
29.חחחחחחהספקן 03/2025/28הגב לתגובה זו3 0כבר ארבעים שנה מאשרים תקציב לרכבת. כל שר מאשר מחדש. אני בספק אם הרכבת לאילת אכן תתבצע.סגור
- טען עוד
-
28.פקקיםציוני 03/2025/27הגב לתגובה זו0 0לך פני הרכבות שתיפתור את בעית הפקקיםסגור
-
27.כל הכבוד למירי רגבג'ובניק כמו לפיד 03/2025/27הגב לתגובה זו3 4שרת תחבורה תותחיתסגור
-
26.חקי וימשיכו לחלום..... המשבר העולמי יעצור כל הפרויקטים (ל"ת)חקי חיון 03/2025/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
25.אין הצדקה לרכבות לק"ש ואילתבבר החשמלי 03/2025/27הגב לתגובה זו2 3את זה גם מירי רגב יודעת. חבל על המיליארדים שנשפכים לריק.סגור
-
24.רכבת לאילת בזבוז כסףלאומן ציוני 03/2025/27הגב לתגובה זו4 4מי שהוא שפוי,ולא האפסית מלקקת הפינכה,בדק כמה יעלה כרטיס רכבת לאילת עמ' לכסות ההשקעה?לא מענין אותה כי עד שיגמרו לסלול היא כבר לא תהיה איתנו והכל שתקדים כן ייטבסגור
-
23.תחבורה (ל"ת)אלכ 03/2025/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
22.לא יקרהנתן רוזן 03/2025/27הגב לתגובה זו3 0מחיר כרטיס רכבת לאילת יעלה כמו טיסה. מה יעשו עם הפרשי הגובה לאילת. תחבורה ציבורית בתוך הערים בקושי יש, אוטובוסים שלא מגיעים, מאחרים, או לא עוצרים. רכבת בראשון לציון העיר השלישית בגודלה, יש תחנת רכבת בתדירות של פעם בשעה וגם זו לא לתל אביב - צריך להחליף רכבת ורציף בלוד, שם יש לתל-אביבסגור
-
21.מובילה רגב אלק מכולת לא יודעת לנהל (ל"ת)חיים 03/2025/27הגב לתגובה זו6 2סגור
-
20.בולשיתשי 03/2025/27הגב לתגובה זו5 0כבר למעחה מ20 שנה שומעים את זה זה לא יהיה אף פעם אם 70 קילומטר מתל אביב לירושלים לכך כמעט 20 שנה לבנות אז אי סיכויסגור
-
19.מתי תהיה רכבת לכנרת ולים המלחיוגב מתל אביב 03/2025/27הגב לתגובה זו0 0זה יחסוך רכב פרטיסגור
-
18.הלוואיחיים 03/2025/27הגב לתגובה זו1 1חלום שמתגשםסגור
-
17.מילים ריקותכריש 03/2025/26הגב לתגובה זו5 1את הכביש המות לא מסימים בגלל תקציב אז רכבת סתם מילים לפני בחירות כמו תמידסגור
-
16.שקרנים כמו כל הממשלה הזו (ל"ת)אור 03/2025/26הגב לתגובה זו6 2סגור
-
15.קדחתרפול 03/2025/26הגב לתגובה זו4 1מתגורר בערבה 55 שנים. אז הבטיחו לי שתוך שלוש שנים תהיה רכבת לאילת.ניחוש שלי הנינים שלי לא יראו רכבת בערבהסגור
-
14.רכבת לאילתחנהב 03/2025/26הגב לתגובה זו3 0עד שלא ניראה בעצמנו וניסע ברכבת לאילת לא נאמין כמו הסיפור כיבשה והזאב לעביר לשרי הליכודסגור
-
13.עוד חזון למועדיפתח 03/2025/26הגב לתגובה זו1 0מתי יתחילו וכמה זמן תמשך ההקמה?סגור
-
12.צרת התחבורה (ל"ת)אני ואני 03/2025/26הגב לתגובה זו3 2סגור
-
צרת התחבורע (ל"ת)נתן רוזן 03/2025/27הגב לתגובה זו0 0סגור
-
11.תקציב למשרד תחבורהAaa 03/2025/26הגב לתגובה זו2 0נראה כמה כסף יעלם בדרךסגור
-
10.קשקוש בלבושיורם 03/2025/26הגב לתגובה זו12 0אני מכיר את הפרויקט למעלה מ15 שנה יעשו מסילה נוספת לדימונה ובזה יסתיים הכלסגור
-
9.מיותר! תשקיעו את הכסף בלמנוע 430 הרוגים בשנה!! (ל"ת)שי 03/2025/26הגב לתגובה זו6 1סגור
-
8.דיבורים כמו חול ואין מה לאכול!!! (ל"ת)יוני 03/2025/26הגב לתגובה זו7 0סגור
-
7.הצחקתם את מרים סיבוני רגב (ל"ת)חיים מרעננה 03/2025/26הגב לתגובה זו5 0סגור
-
6.בטח עוד 50 שנה עד שיהיה מוכן (ל"ת)אור 03/2025/26הגב לתגובה זו6 0סגור
-
דוגמה טובהדימיטרי 03/2025/26הגב לתגובה זו1 0יש דוגמה טובה. עושים חישמול רכבות כבר 5 שנים ועדיין לא סיימו. החישמול התחיל עוד לפני קורונהסגור
-
רכבתיגאל 03/2025/26הגב לתגובה זו0 1נכון שזה כואב שעושים לכם בית ספרסגור
-
5.לא יעזוראלון 03/2025/26הגב לתגובה זו1 1לא משנה כמה אוטובוסים ורכבות תקימו פה, כל עוד הם סגורים בשבת כל אחד עדיין יקנה אוטו ויסע רק בוסגור
-
4.תא"ל במילואים מיר רגבמשה 03/2025/26הגב לתגובה זו7 0נראה לי שטעיתם בדרגה היא הועלתה לדרגת אלוף, כן כן אלופה בטיסות לחו"ל בזמן מלחמה.סגור
-
3.פרויקט מטומטםאבשלום קור 03/2025/26הגב לתגובה זו5 3כבר שנים שדעת המומחים בנושא ברורה - רכבת לחיבור אילת עם מרכז הארץ לא רווחית. מדובר בפרויקט יקר. ממש יקר. כל אחד שיחשוב טיפה על הקשיים גודל הבנייה יגיע בקלות להבנה. אילת היא עיר קטנה, הנמל באילת עוד יותר. אין שום סיבה, בשעת מלחמה וקיצוצים, כאשר גוש דן שוקע בפקקים, לזרוק עשרות מיליארדים על פרויקט חסר תועלת שלא ישתמשו בו. ההסבר היחידי הוא שחיתות רצינית בתוך משרד התחבורה, כבר שנים שאני חושד שזה המקרה, קל לראות לדוגמה ליד מסילות הרכבת את קירות הבטון הגבוהים שניצבים על מנות לחסום את הרעש אפילו שהרכבת עוברת באמצע שדה, ברור כי היחידים שירוויחו הם הקבלנים. לסיום אני אכתוב שיש עוד הרבה פרויקטים בזבזנים כאלו בתכנית של השרה רגב, הבולט שביניהם הוא הרכבת המהירה בין חיפה לתל אביב. הרכבת הנוכחית בקושי נוסעת במהירות ממוצעת של 50 קמש בשל העיקולים בדרך, התיקון היחיד שצריך הוא שינוי קל של המסילה (אם אפשר להוסיף מסילה כמובן שמבורך) בכדי שנוכל לעבור מתל אביב לחיפה ב30 דק. בכל זאת הן לא כל כך רחוקות.סגור
-
50 קמ"ש? זה מעיד על כל התגובה שלך (ל"ת)אילן 03/2025/26הגב לתגובה זו0 1סגור
-
אתה לאמבין עניין 03/2025/26הגב לתגובה זו0 3רואים שמה שאכפת לך ממנו הוא רק הבועה התל אביבית. אני, אני, פקקים, שחיתות. גם על רכסת העמק אמרו שאין כדאיות כלכלית ותראה כמה ביקוש יש היום! וזה עוד אחרי שחסכו על מסילה כפולה מלכתחיל. ידוע שרכבת היא מנוע צמיחה והיא עושה רק טוב לכל מקום אליו היא מגיעה. זה לא רק אילת, אלא כל הנגב שירוויחו ממנה. גם נפח שינוע הסחורות מארצות המזרח יגדל כי מה שאתה מעמיס על רכבת אחת לא תעמיס על 50 משאיות. תסתכל מעבר לאף של עצמך.סגור
-
בדיוק פרויקט מיותר וחסר תועלתפלוני 03/2025/26הגב לתגובה זו1 3בנוסף יש עוד דוגמא למשהו שהראה לי לכאורה כחשוד כמקומבן. התחנה שאחרי משה דיין. שזה דקה נסיעה ברכבת. למה היה צריך לעשות תחנה יחסית צמודה לראשון מי שגר בבת ים יכל לסוע או למשה דיין או לתחנה השניה של בת יפ. התחנה שם מיוצרת וחשודב לי כקומבינה. בנוסף התחבורה מתיקקת בטירוף עדיף למזער את הנתיקרות מאשר הפרויקט הזהסגור
-
2.כבר 50 שנה מדברים על רכבת לאילתיוסי 03/2025/26הגב לתגובה זו7 2תנו את הביצוע לסינים.תוך שנתיים הם מסיימים את העבודה...סגור
-
יותר מדי פורקיטים נצנו לסינים וזו סכנהפלוני 03/2025/26הגב לתגובה זו1 0הם ככה כובשים אותנן מבלי להלחם.סגור
-
1.בשעה טובה הומוצלחתא.ב 03/2025/26הגב לתגובה זו6 1האים בגילי 70 עוד,הספיק לנסוע ברכבת לאילת או רק בגילגול הבא. תמיד חלמתי שיהיה רכבת לאילת .הצרה שאף ממשלה בישראל לא היסכימה לזה.סגור