בעולם

ההימור של מקדונלד'ס: פותחת סניפים נוספים למרות המשבר

בחודש שעבר חתמה יצרנית ההמבורגרים בארה"ב עסקה לרכישה חוזרת של 28% ממניותיה בסין שרכשה קרלייל גרופ ב-2017, והעניקה לה נתח של 48% בפעילות בשווי 6 מיליארד דולר הכוללת את הונג קונג ומקאו. למרות המתיחות מול המערב, בחברת הענק צופים צמיחה
מערכת ice |  1
מקדונלד'ס (צילום shutterstock)
ההחלטה של ​​מקדונלד'ס לקחת שליטה רבה יותר על עסקיה בסין ולהתרחב באגרסיביות לנוכח האטה צרכנית ומתיחות גיאופוליטית שנראית מסוכנת - אבל התמורה הפוטנציאלית היא גדולה, אומרים אנליסטים.
בחודש שעבר חתמה יצרנית ההמבורגרים בארה"ב עסקה לרכישה חוזרת של 28% ממניותיה בסין שרכשה קרלייל גרופ ב-2017, והעניקה לה נתח של 48% בפעילות בשווי 6 מיליארד דולר הכוללת את הונג קונג ומקאו.

המהלך מנוגד בצורה חדה למגמה הרווחת של תאגידים רב-לאומיים שדוחים השקעות בסין או אפילו עוזבים לחלוטין בגלל אתגרים גיאופוליטיים וכלכליים. יתרון אחד למקדונלד'ס: שותפתה העיקרית בעסקי סין, CITIC, מספקת כיסוי פוליטי ברמה העליונה, אמר ג'ייסון יו, מנכ"ל חברת מחקרי השוק Kantar Worldpanel.
"השגת קונגלומרט סיני חזק מאוד בבעלות המדינה כשותף אומר שהם לא הולכים להיות בחזית המצב הגיאופוליטי; זה די חשוב", אמר יו. מקדונלדס סין, קרלייל גרופ ו-CITIC סירבו להגיב.
מקדונלד'ס השתמשה בכספים מההשקעה בקרלייל כדי להכפיל את מספר המסעדות שלה מאז 2017 ל-5,500, והמדינה הפכה לשוק השני בגודלו. המטרה של העסק תהיה יותר מ-10,000 חנויות בסין עד 2028. המתחרים של מקדונלד'ס מרחיבים את טווח ההגעה שלהם גם בסי
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם בישראל החברה מאמינה בשוק
    אשר 12/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מקדונלד'ס ישראל היא כבר לא חברה אמריקאית שמגיע לביקור, מקדונלד'ס ישראל היא חלק מהמדינה, ובתקופה זו אפשר לראות את התרומות האדירות לכוחות הביטחון וההצלחה וגם למשפחות המעורבות או שנפגעו..
    סגור