בעולם

הסלמה ביחסים: הצעד החריג של הצבא הפולני בגבול

במסגרת החשש הפולני מתקיפה רוסית, שר ההגנה הפולני, מאריוש בלשצ'אק הודיע על הצבת 10 אלף חיילים בגבול עם בלארוס, מדינת לווין רוסית
מערכת ice | 
נשיא פולין, אנדז'יי דודה (צילום Jakub Szymczuk)
שר ההגנה הפולני מאריוש בלשצ'אק הודיע היום (חמישי) כי פולין תציב 10 אלף חיילים בגבולה המשותף עם בלארוס. הודעה זו מגיעה על רקע מלחמת אוקראינה-רוסיה. בהודעת משרד ההגנה הפולני נכתב כי כ-4,000 לוחמים יסייעו בביצוע הפטרולים בגבול ו-6,000 חיילים ישומשו כרזרבה.
עסקה נוספת שמעידה על המתיחות של הפולנים שחוששים שהם יהיו המדינה הבאה שרוסיה תנסה לכבוש, היא הקנייה שביצעו מחברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות בשווי של כ-100 מיליון דולר. במסגרת העסקה, משרד ההגנה הפולני ירכוש מאות טילי SPIKE LR דרך השותפה המקומית חברת MESKO.
עסקה זו של פולין מול רפאל לרכש טילים ממשפחת ה- SPIKE  הינה השלישית במספר. MESKO ורפאל פועלות במשותף מול משרד ההגנה הפולני מאז שנת 2004. שיתוף פעולה זה מאפשר יכולות ייצור מקומיות מקיפות במסגרתן סופקו כבר יותר מ-3,000 טילים שיוצרו בפולין באופן מלא.
במהלך 20 שנים של עבודה משותפת מוצלחת, רפאל ו-MESKO  תמכו בחיזוק מערכת ההגנה של פולין, בשמירה על הנכסים של המדינה ובחימוש כוחות הצבא שלה ביכולות הנ"ט המתקדמת מסוגה בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה