בעולם

הכאוס בעולם הבנקים: אלה המרוויחים הגדולים מהמשבר

קריסת בנק SVB וחילוץ החירום של קרדיט סוויס הובילו לחודש כאוטי עבור מגזר הבנקאות העולמי - אלה המשקיעים שהרוויחו מהמצב
מערכת ice | 
דולרים (צילום vecteezy)
המוכרים בחסר (שורט) עמדו על רווח של יותר מ-7 מיליארד דולר מהמכירה ההמונית של מניות הבנקים עד סוף מרץ, הרווח הגדול ביותר שלהם מאז המשבר הפיננסי העולמי ב-2008, כך על פי פרסום של חברת הנתונים אורטקס.
קריסת בנק עמק הסיליקון (SVB) וחילוץ החירום של קרדיט סוויס על ידי היריבה המקומית UBS הובילו לחודש כאוטי עבור מגזר הבנקאות העולמי.
החשש מהידבקות גרם למניות לצנוח ברחבי ארה"ב ואירופה, וההפסדים הצטרפו להמשך הידוק המדיניות המוניטרית מצד הפדרל ריזרב האמריקאי.

מכירה בחסר היא הנוהג של ללוות נכס ולמכור אותו בתקווה לקנות אותו בחזרה במחיר נמוך יותר ולהכניס לכיס את הפרש שהרווחנו מירידת ערכו. קרנות גידור המבצעות שורט במניות הבנקים עמדו על סך של 7.25 מיליארד דולר ברווחים לא ממומשים במהלך החודש, כך לפי אורטקס.  
"נתוני אורטקס מראים שמרץ היה החודש היחיד הרווחי ביותר עבור מוכרי שורט במגזר הבנקאי מאז ההתרסקות הפיננסית של 2008", אמר מייסד שותף של החברה, פיטר הילברג.
אלו עם הימורים קצרים מול ה-SVB הכושלת עמדו בראש הרשימה עם רווחים לא ממומשים בסך של יותר מ-1.32 מיליארד דולר, לפי הנתונים. בנק נוסף מקליפורניה, First Republic, הכניס למוכרי השורט כמעט 848 מיליון דולר, כאשר מניותיו צנחו ב-89% במהלך החודש.
הכניעה של קרדיט סוויס גרמה לבעלי פוזיציות שורט מול מניית הבנק הנסחרת בשוויץ לסביבות 610 מיליון דולר ברווח לא ממומש במרץ ו-683.6 מיליון דולר משולבים שהופקו משורטים במניותיה הנסחרות בשוויץ ובארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה