בעולם

זלנסקי: ״במשך זמן רב ציפיתי לתמיכה של ישראל"

"אני מאד רוצה שהם לא יהיו מתווכים, אלא שבאמת יבחרו צד, את הצד האוקראיני, מכיוון שאני לא יכול לדמיין את ישראל כתומכת מלחמה", אמר הנשיא האוקראיני בהתייחסותו לישראל
מערכת ice | 
ולדימיר זלנסקי (צילום רויטרס)
נשיא אוקראינה, ולודימיר זלנסקי, אומר הערב במענה לשאלת עיתונאי i24NEWS, פייר קלושנדלר, במסיבת העיתונאים שנערכה לפני זמן קצר בבירת אוקראינה, קייב, לציון שנה לפרוץ המלחמה: ״במשך זמן רב במהלך המלחמה הזאת אני ציפיתי לתמיכה של ישראל. לא רק מהציבור, אלא גם מההנהגה הפוליטית, ממגוון מוסדות רשמיים.
   
הוא המשיך:" זה היה חשוב לנו. היסטורית, לאוקראינה היו יחסים מדהימים עם ישראל והיו שלל שיחות במגוון דרגים, שיחות פומביות וחשאיות, במקומות ובפורמטים שונים, וזה היה קשה לשנות את עמדתה, מכיוון שלישראל יש יחסים עם רוסיה וכו׳. אבל אני מאד רוצה שהם לא יהיו מתווכים, אלא שבאמת יבחרו צד, את הצד האוקראיני, מכיוון שאני לא יכול לדמיין את ישראל כתומכת מלחמה. ישראל היא מדינה שבמשך עשרות שנים חוותה מלחמות״.
על הצעדים שישראל נוקטת נגד איראן ונגד הסיוע האיראני לרוסיה אמר זלנסקי: ״יש לי את כל התשובות לשאלות שלך אבל לצערי אני לא אוכל להשיב, אני לא יכול לסכן את השיפור שהתחיל ביחסים בין אוקראינה לישראל״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה