רכילות עסקית

צניחה משמעותית בהשקעות בסטארט-אפים

צניחה של 36% ברבעון השלישי, בהשוואה לרבעון המקביל מדובר בנפילה של יותר מ-50%. לעומת המשברים הקודמים, הפעם הקרנות הזרות ממשיכות להשקיע בסטארט-אפים בארץ

מערכת ice | 
סטארטאפים (צילום unsplash)
בפעילות ההשקעות בחברות הסטארט-אפ יש ירידה משמעותית ברבעון השלישי. הירידה הגיעה לשפל נמוך אפילו מתחת לפעילות בתחילת תקופת הקורונה ב-2020. הנתונים הגיעו מסיכום הרבעון השלישי בפעילות גיוס הון שנערך על ידי קרן הון סיכון והגיע לידי "כלכליסט".
ההשקעות ברבעון השלישי של 2022 הסתכמו ב2.8 מיליארד דולר. קיימת נפילה של 36% מול הרבעון הקודם, שגם הוא שיקף נפילה לעומת הרבעון הראשון של 2022. ההשקעות ברבעון השלישי משקפת את ההמשך של המגמה השלילית שפוקדת את התחום. היקף הפעילות של הרבעון השלישי השנה נמוכה  מהרבעון השלישי ב-2020, בשיא תקופת הקורונה, שאז הסתכמו ההשקעות ב3.1 מיליארד דולר. בהשוואה לרבעון השלישי בשנה שעברה, מדובר בצניחה חדה של יותר מ-50%.

מדובר במגמה שלילית התואמת גם את הנעשה גם בארצות הברית ובמדינות אירופה, ונובעת מכך שחלון ההנפקות סגור, מה שמוריד את התיאבון של משקיעים להשקיע בשלבים המאוחרים של הסטארט-אפ, שבנויים על תוכניות לאקזיט באמצעות הנפקה.
מכיוון שאין רצון להשקיע בחברות בוגרות יותר, כספי קרנות הון סיכון זורמים בעיקר לחברות קטנות יחסית, שיש להן זמן רב עד שצריך יהיה לחשוב על הנפקה מצד אחד, ומצד שני צורכי ההון שלהן נמוכים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה