רכילות עסקית

מאסק התקפל בגלל האו"ם: זה הסכום האסטרונומי שתרם לעניים

מייסד טסלה וספייס X תרם 5.7 מיליארד דולר ממניות טסלה לצדקה, זמן קצר אחרי ההתנצחות מול ארגון הבריאות העולמי. נאמנות לא מזוהה הייתה מעורבת בעסקה, ושמה של ארגון הצדקה לא צוין במסמך הרשמי
מערכת ice | 
אילון מאסק, דגל האו"ם (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, ויקיפדיה, pexels)
אילון מאסק דיווח הבוקר (שלישי) כי הוא העניק מניות של טסלה בשווי של כמעט 6 מיליארד דולר לצדקה בנובמבר. האיש העשיר בעולם תרם יותר מ-5 מיליון מניות של יצרנית הרכב החשמלית מה-19 בנובמבר עד ה-29 בנובמבר, לפי הגשה לרשות ניירות ערך.
המתנה הייתה שווה כ-5.7 מיליארד דולר, בהתבסס על מחירים ממוצעים בימים שבהם מכר את המניה, מה שהופך אותה לאחת הגדולות לארגון צדקה בהיסטוריה. נאמנות לא מזוהה הייתה מעורבת בעסקה, ושמה של ארגון הצדקה לא צוין במסמך. אגב, מדובר למעשה בהתקפלות של מאסק אחרי ההתנצחות מול ארגון הבריאות העולמי של האו"ם שטען כי אם היה תורם סכום כזה, יכול היה לחסל את הרעב העולמי.

התרומה התרחשה כאשר מאסק, המנכ"ל של טסלה, נאבק עם פוליטיקאים כולל ברני סנדרס ואליזבת וורן על אי-שוויון והיטל עושר פוטנציאלי. בערך באותו זמן, מאסק הציע שהוא ימכור מניות אם האו"ם יוכיח שזה יעזור לפתור את הרעב העולמי לאחר שראש זרוע הסיוע למזון של הארגון הציע למיליארדרים כמו מאסק "להתחזק עכשיו, באופן חד פעמי".
המתנה הגדולה לצדקה בשנה שעברה תעזור לצמצם את מה שטען מאסק יהיה חשבון המס הגדול ביותר בהיסטוריה של ארה"ב. בלומברג חישב בדצמבר כי מאסק יכול להיות חייב יותר מ-10 מיליארד דולר למס הכנסה, בעקבות מימושו של מספר גדול במיוחד של אופציות ב-2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה