השוק

נתונים חזקים בארה"ב: מדד אמון הצרכנים בשיא של שנתיים

אחד האינדיקטורים החשובים בכלכלה המודרנית היא אמון הצרכן בעתיד הכלכלה המקומית; בארה"ב הנתון שהתפרסם הערב היה חזק ומצביע על אמון שנמצא בשיא של שנתיים
ניצן כהן | 
בורסה (צילום shutterstock)
מדד אמון הצרכנים האמריקאים עלה בחודש ינואר לשיא של שנתיים. המדד הזה מסמן למעשה את האמון של הצרכן בכלכלה המקומית כשאם הנתון הזה גבוה הרי שניתן לצפות שהצרכנים יגבירו את הרכישות שלהם ואם המדד הזה נמוך הרי שניתן לצפות שהצרכן יצמצם את הרכישות שלו.
מחר אמור הפדרל ריזרב לפרסם את החלטת הריבית שלו לחודשיים הקרובים והנתון שהתפרסם היום תומך בהחלה הצפויה שלא להוריד את הריבית כרגע. אמון צרכני גבוה בכלכלה המקומית מייצר לחצים אינפלציוניים, לפחות באופן תיאורטי, וזה אומר שהבנק המרכזי ימתין מעט לראות אם האמון הזה מקבל ביטוי בעודף ביקושים בפועל או שהצרכן האמריקאי שומר על רמת צריכה גבוהה מבלי להגדיל אותה לכדי עודפי ביקוש שלוחצים את המחירים.

נכון להיום קצב האינפלציה בארה"ב עומד על כ-3.4% והוא למעשה מלמד על ירידה בלחצים האינפלציוניים בעיקר בגלל הריבית הגבוהה שעומדת כיום על 5.5%. יעד האינפלציה השנתי של הפד עומד כיום על 1% עד 3% וזה אומר שאנחנו נמצאים כרגע מעל הגבול העליון.
המלחמה במזרח התיכון יוצרת לחצים אינפלציוניים ומכאן החשש של הפדרל ריזרב מהורדה מהירה של הריבית. נזכיר שהצפי הוא שהממשל האמריקאי יגדיל את ההוצאה הביטחונית שלו כשבמקביל נרשמת עלייה במחירי התובלה הימית בשל מתקפות החות'ים על אוניות סוחר שעוברות בים האדום ולא מהנמנע שמחירי הנפט יתחילו לעלות ומכאן שאם הפד יוריד ריבית עלול הלחץ האינפלציוני להתגבר ולגבות מחירים לא פשוטים מהכלכלה האמריקאית - הגדולה בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה