ועידת המשכנתאות לזוגות צעירים: אייס בחסות בנק הפועלים

מימון לבניית ממ"ד: הקלות והליך מזורז בדרך להחזרת הביטחון האישי

פריצתה של מלחמה חרבות ברזל ממחישה את הצורך הבוער במיגון ובהחזרת הביטחון האישי. בנק הפועלים הרים את הכפפה, ומאפשר מימון לבניית ממ"ד בהליך מזורז, פשוט ונגיש

נאוה ראובן, מנהלת מטה המשכנתאות בבנק הפועלים (צילום יח)
שמונה חודשים חלפו מתחילתה של מלחמת חרבות ברזל, תחושת הביטחון האישי של התושבים עדיין מאותגרת ולצערנו רבים מאזרחי ישראל טרם שבו אל ביתם. התגברות האיומים הביטחוניים, הן בחזית הצפונית והן בזו הדרומית, ממחישה לנו את הצורך הרב שלנו לעשות הכל על מנת שתחושת הביטחון האישי שלנו תחזור.
מימיה הראשונים של המלחמה זכינו לראות כיצד הממ"ד, הציל במקרים רבים חיים ותרם מאוד לתחושת הביטחון שלנו. בהקשר הזה חשוב להזכיר כי בראשית המלחמה, לפי הוראת השעה על פי תקנות התכנון והבנייה התקפה לשנה עד אוקטובר 2024, ניתן למי שחפץ בכך לקבל מפיקוד העורף אישור לבניית ממ"ד בתוך פרק זמן של  14 יום מעת הגשת הבקשה. באופן הזה ניתן להקים ביחידות דיור צמודות קרקע או בבנייה נמוכה ממ"ד חדש, תוך קבלת פטור מהיתר בנייה ובהליך מזורז מהרגיל. 
פה חשוב להסביר כי בעבר (עד הוראת השעה) בניית ממ"ד דרשה היתר בנייה (שהיה מתקבל לכל המוקדם תוך מספר חודשים בממוצע) שיעור המימון המקסימלי היה עד 75%, שיעור ההחזר מהכנסה עד 50% ורכיב הריבית המשתנה היה עד 66% מסך ההלוואה – וכן היה נדרש גם לקבל שמאויות ובטחונות שהומצאו על ידי הלקוח.
כמנהלת מטה המשכנתאות של הבנק, אני יודעת שישנם לקוחות שבתקופה זו היו רואים את כל התהליך המתואר כמסורבל ומאתגר, וייתכן ואף היו "מוותרים מראש" על בניית ממ"ד. לכן, אנו בבנק הפועלים נרתמנו, "הרמנו את הכפפה" תוך זמן קצר מאוד – ובזכות ההקלות של בנק ישראל, אפשרנו ללקוחות שלנו לקבל מימון לבניית הממ"ד בתהליך מזורז ופשוט יותר ממה שנהוג היה עד כה.
בזכות ההקלות שניתנו, לקוח המעוניין לבנות ממ"ד יוכל לקבל הלוואה לדיור עד 200 אלף שקלים בתנאי משכנתא, כאשר שיעור המימון המקסימלי הוא עד 90% (ללא תלות בשיעור החזר מהכנסה ללא מגבלת בנק ישראל בנוגע להרכב תמהיל משכנתא). בנוסף, בכפוף לקריטריונים ואישור הבנק, הלקוח יהיה פטור מהצגת שמאות עדכנית – ולמבקשים זאת, יתאפשר פטור מביטוח חיים, כמו גם פטור מתשלום מדמי פתיחת תיק (עמלת טיפול באשראי ובביטחונות להלוואה לדיור כמפורט בתקנון הבנק(.
את הבקשה יכולים הלקוחות להגיש בדיגיטל או באחת מנציגויות המשכנתאות של הבנק אשר פרוסות ברחבי הארץ. כאשר יגיע מועד פגישת החתימה על מסמכי ההלוואה, הלקוח לא יידרש להגיע פיזית לאחד מהסניפים והוא יכול לבצע את התהליך באמצעות הזום – בכפוף לעמידה בקריטריונים הנדרשים.
בשיחה עם לקוחת הבנק המתגוררת באשקלון – אשר ביצעה את התהליך לפני פרוץ המלחמה (ולפני מתן ההקלות) – היא תיארה בפנינו את הקשיים הרבים שנלוו לתהליך קבלת היתר לבניית ממ"ד. אין ספק כי על רקע תחילת המערכה, ההקלות שניתן לקבל על ידי המדינה, בנק ישראל והבנק מאפשרים לנו לסייע בהגברת תחושת הביטחון האישי בתקופה המורכבת שבה כולנו נמצאים.
*הכותבת, נאוה ראובן, היא מנהלת מטה המשכנתאות בבנק הפועלים.
למתחם התוכן המלא לחצו כאן
האמור לעיל הינו בבחינת מידע והסברים כלליים בלבד ואינו מהווה ייעוץ המותאם ללקוח ולצרכיו האישיים, מומלץ לקבל ייעוץ אישי המתבסס על הצרכים שלכם טרם ביצוע עסקה ו/או קבלת הלוואה.
אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. קבלת ההלוואה בכפוף לאישור הבנק ותנאיו והוראות בנק ישראל, פרטים באתר בנק הפועלים.
(בשיתוף בנק הפועלים)