השוק

ענקית ההשקעות האמריקאית: הפחתת ריבית מוקדמת תתדלק את האינפלציה

גלובל X, ענקית ההשקעות האמריקאית (GLOBAL X) מעריכה שהפדרל ריזרב לא יוריד את הריבית החודש; "הפחתת ריבית מוקדמת מידי, תתדלק את האינפלציה"
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
ענקית ההשקעות האמריקאית גלובל X מעריכה כי הפדרל ריזרב לא יוריד השבוע את הרבית מתוך אמונה שהפחתת ריבית מוקדמת מידי, תתדלק את האינפלציה.
נתוני התוצר לרבעון הרביעי שפורסמו בשבוע שעבר הציגו תמונה אופטימית לגבי הכלכלה האמריקאית כאשר הדו"ח הצביע על צמיחה שנתית של 3.3%, הרבה מעל התחזיות ל-2%. "הצריכה הפרטית היתה מהגורמים המרכזיים לצמיחה של המשק, כמו גם הגידול בהוצאות הממשלתיות, הן ברמה הפדרלית והן ברמה המדינתית, כמו גם השקעה גבוהה של המגזר הפרטי. חרף התחזיות על מיתון, נראה שהכלכלה האמריקאית נמצאת במומנטום חיובי - והדבר מגביר את אמון השווקים" כותב האנליסט דיוויד בנימינוב.
"אנו צופים כי השבוע הבנק הפדרלי יותיר את הריבית ללא שינוי ברמה של 5.25%-5.5%. לאור הצמיחה החזקה של הכלכלה האמריקאית, אם הבנק יפחית את הריבית מוקדם מדי הדבר עלו לעורר את האינפלציה מחדש. תופעה כזו התרחשה בשנות השמונים, והנגיד פאוול התריע מפני תרחיש שכזה. ביום שישי יתפרסם דו"ח התעסוקה, אשר צפוי להצביע על תוספת של 165 אלף משרות בינואר, וזאת לאחר שבחודש הקודם עמד הנתון על 216 אלף משרות חדשות.
"בעונת הדו"חות, דו"חות הרווח בשבוע שעבר היו מעורבים, כאשר נטפליקס ו-IBM עלו על התחזיות המוקדמות הן בשורת ההכנסות והן בתחזיות שסיפקו, ואילו טסלה ואינטל איכזבו.
"נטפליקס הציגה גידול של 13 מיליון מנויים חדשים ברבעון הרביעי ועדכנה כלפי מעלה את הרווח התפעולי השנתי, ואילו IBM פרסמה תחזית חיובית לשנת 2024, בעיקר הודות לשירותי ייעוץ ואינטגרציה בתחום ה-AI. מנגד, טסלה פרסמה תחזית פושרת ל-2024 על רקע התגברות התחרות וירידה בביקושים, ואילו אינטל חווה קשיים בשווקי ה-PC והשרתים ומוצריה בתחום ה-AI עדיין בשלב הוכחת היכולות" כותב בנימינוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה