השוק

רשות ני"ע מזהירה: הסיכון של ישראל עלה - הפחיתו את שווי הנכסים

לקראת פרסום הדו"חות הכספיים לשנת 2023 רשות ניירות ערך פנתה לחברות הציבוריות ומזהירה מפני מצב בו לא יעודכנו שערי ההיוון של הנדל"ן בהתאם לפרמיית הסיכון של ישראל וכן לבצע הפרדה בין השפעות המלחמה על העסקים לבין מצבם הרגיל
ניצן כהן |  4
ספי זינגר (צילום עידן גרוס, shutterstock, פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
לקראת פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון הרביעי של 2023 ולשנה כולה שינסה רשות ניירות ערך שרוולים ושיגרה שורה של הוראות משמעותיות לחברות. לפני שניכנס למספר הוראות משמעותיות שפרסמה הרשות צריך לזכור שלא מדובר רק בהוראות חשבונאיות לחובבי הז'אנר אלא בהוראות שיש להן השפעה משמעותית ומיידית על שווי החברות הציבוריות.
את המכתב ערכה ושיגרה ליושבי ראש הדירקטוריונים ומנכ"לי החברות הציבוריות מנהלת מחלקת תאגידים ברשות שרה קנדלר.
שלושה דגשים משמעותיים נתנה הרשות לחברות הציבוריות: הדגש הראשון הוא מתן גילוי על השפעות המלחמה על העסקים שלהם. קנדלר כותבת כי המלחמה התחילה בחודש אוקטובר קרי באמצע הרבעון הרביעי של השנה ומכאן שמדובר באירועים לאחר תאריך המאזן ולכן דו"חות הרבעון השלישי אינם משקפים באופן נאות את מצב העסקים. 
כעת החברות צריכות לעדכן את המשקיעים על השפעות המלחמה תוך שהם מפרידים את השפעות המלחמה ממצב העסקים הרגיל וזאת כדי שניתן יהיה לבחון טוב יותר איזו השפעה יש על העסקים והיא בת חלוף, קרי תסתיים אחרי המלחמה ואיזה השפעה יש על מהלך העסקים הרגיל של החברות שאינה קשורה למלחמה (נניח ריבית גבוהה שמכבידה על העסקים וכן הלאה).
דגש שני משמעותי מאוד הוא הדרישה/ בקשה של הרשות לעדכן את שערי ההיוון של הפירמות וזה משמעותי מאוד. הרשות מסבירה במכתב כי פרמיית הסיכון של ישראל עלתה משמעותית בחודשים האחרונים ולא תמיד חברות שיש להן בעיקר מלאי נדל"ני מעדכנות בהתאם את שערי ההיוון שכן אלה גורמים לירידה בשווי הנכסים עד כדי אי עמידה בהתניות פיננסיות.
כאן הרשות מסבירה שעוד לפני המלחמה היא נאלצה להתערב בקביעת שערי ההיוון של הפירמות בעיקר בשל העובדה שהשערים עליהם החליטו בעבר לא עמדו בהלימה משביעת רצון עם המצב בפועל ולמעשה המידע שהוצג למשקיעים היה לא מדויק, בלשון המעטה. וכאן הרשות מתכוונת לעמוד על הרגליים האחוריות כדי שהחברות יפעלו בהתאם למצב בפועל ויפחיתו את שווי הנכסים שלהם בהתאם לעלייה בפרמיית הסיכון של ישראל.
הדגש השלישי הוא הקלות שהרשות נותנת לחברות הציבוריות בכל הנוגע לעמידה במועדי פרסום הדו"חות הכספיים וכאן ברשות אומרים שבכל מקום בו חברות לא יוכלו לעמוד במועדים הקבועים בחוק יהיה עליהן לפנות אליה ולאחר בדיקה ספציפית, הרשות תשקול הקלות בכל הנוגע למועד פרסום הדו"חות.
צריך להדגיש כי ההבהרה/ בקשה/ דרישה של רשות ניירות ערך היא קריטית בטח בכל הנוגע למתן ביטוי לעלייה בפרמיית הסיכון של ישראל והרשות מבהירה שלא תהסס להתערב בנושא כדי לתת ביטוי טוב יותר בדו"חות למצב בפועל.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    wsws
    eee 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    swswsws
    סגור
  • 3.
    ssssss
    eeeeee 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    sssss
    סגור
  • 2.
    eeee
    eee 01/2024/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    eeeee
    סגור
  • 1.
    כל הבורסה הולכת להתרסק. אני ממתין עם הכסף בחו״ל (ל"ת)
    מתן 01/2024/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור