דיגיטל וטק

וואטסאפ תחת מתקפה חסרת תקדים של אילון מאסק - וזו הסיבה

בתגובה לפוסט שתהה לגבי פרסומות ממוקדות למרות ההצפנה, אילון מאסק שוב יוצא במתקפה נגד וואטסאפ וטוען שהיא אינה מאובטחת ומהווה תוכנת ריגול. מטא מכחישה, אך חוקר אבטחה תומך בטענותיו על שימוש במטא-נתונים לפרסום ממוקד
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ AI Explored)
אילון מאסק, הבעלים של X (לשעבר טוויטר), תוקף שוב את מטא, טוען שוואטסאפ, אפליקציית המסרים המיידיים של המתחרה, אינה מאובטחת, ובעצם מהווה תוכנת ריגול.
ביום שבת, מאסק הגיב לפוסט של משתמש ב-X שתהה איך הוא מקבל פרסומות לתיק למרות שהודעות וואטסאפ מוצפנות מקצה לקצה. בתגובה, מאסק השיב בקצרה: "כי זו רוגלה" ("Because it's spyware").
זוהי אינה הפעם הראשונה שמאסק מבקר את וואטסאפ בשל הטיפול בנתוני המשתמשים שלה. במאי האחרון, הוא טען ש-"וואטסאפ מייצאת את נתוני המשתמשים שלכם כל לילה" ומשתמשת בהם לפרסום ממוקד. טענות אלו עוררו תגובות רבות, כולל מצד ויל קטקארט, ראש וואטסאפ, שהכחיש את הדברים והבהיר שההודעות מוצפנות מקצה לקצה ואינן נשלחות לחברה.
חוקר האבטחה טומי מיסק הצטרף לדיון והסביר שלמרות שההודעות מוצפנות, המטא-נתונים כמו מיקום המשתמש ותבניות השימוש כן משמשים לפרסום ממוקד בשירותי מטא. הוא תמך בטענות של מאסק ואמר ש"המטא-נתונים אכן משמשים לפרסום ממוקד."
מאסק, שמתח בעבר ביקורת על שליטתו של מארק צוקרברג במדיה החברתית, גם ברקע ההישגים של הפלטפורמה המתחרה ת'רדס, טען שהבעלות של מטא על פייסבוק, ווטסאפ ואינסטגרם מעניקה לצוקרברג כוח רב מדי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה