דיגיטל וטק

אילון מאסק מגיב להכרזה של אפל ומאיים בחרם

האם שילוב ChatGPT במערכת iOS 18 של אפל יעורר סערה? אילון מאסק מזהיר מפני סיכוני אבטחה ומאיים בחרם גורף על מוצרי הענקית מקופרטינו
רפאל בן זקרי |  2
אילון מאסק וטים קוק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, טוויטר/ טים קוק, pexels)
אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, SpaceX, ו-X, מותח ביקורת על אפל בשל השילוב של ChatGPT במערכת ההפעלה iOS 18 שהוכרזה אמש, ומאיים להחרים את החברה.
מערכת ההפעלה החדשה של אפל, iOS 18, מציגה תכונות חדשות מבוססות בינה מלאכותית, כולל אינטגרציה עם ChatGPT של OpenAI. משתמשים יכולים כעת להשתמש בצ'אטבוט ליצירת תמונות, לעזרה בכתיבה, ואפילו להכוונת בקשות לסירי. עם זאת, נראה שהשילוב הזה לא התקבל באהדה מצד מאסק, שכינה את שיתוף הפעולה הזה "הפרת אבטחה" ואיים להחרים את מוצרי אפל בחברותיו בשל סיכוני הנתונים הכרוכים בטכנולוגיות בינה מלאכותית.
מאסק הרחיק לכת ואף הציע שמבקרים בחברותיו יידרשו לאחסן את מכשירי אפל בכלובים מיוחדים כדי למנוע העברת נתונים בלתי מורשית. בנוסף, הוא הביע אכזבה מכך שאפל לא פיתחה מודל בינה מלאכותית משלה והטיל ספק ביכולתה להגן על פרטיות המשתמשים, כפי שהצהירה.
למרות החששות, אפל הכינה את הקרקע לביקורות מן הסוג הזה, כאשר הבהירה מראש שהמשתמשים לא יהיו חייבים להשתמש בחיבור ל-ChatGPT, ויידרשו לתת הרשאה מפורשת להפעלתו. כמו כן, אפל מתכננת לשלב מודלי בינה מלאכותית נוספים בעתיד, מה שיכול להוביל לחווייה מגוונת ודינמית יותר עבור משתמשי iOS, בלי העדפה למודל מסוים.
יש לציין שהתגובה החריפה של מאסק קשורה, בין השאר, להיותו ראש xAI, חברה מתחרה ישירה של OpenAI, מה שמוסיף שכבה של מורכבות וייתכן שאף הטיות לנושא. נכון לעכשיו, לא ניתן לקבוע בוודאות האם מאסק מבין את ההשלכות הטכניות והאתיות של האינטגרציה החדשה שבין iOS ל-ChatGPT.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איש לא יציב. (ל"ת)
    פלנט 06/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הימור. הוא מבין לגמרי. (ל"ת)
    אדם 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור