דיגיטל וטק

אפל בהכרזת ענק: משנה את כללי המשחק ב-AI

כחלק מאירוע המפתחים WWDC 2024 שלה, אפל הכריזה על Apple Intelligence, המשלבת חבילת תכונות בינה מלאכותית מתקדמות לאייפון ולמקבוק. התכונות החדשות ינהלו התראות, יכתבו ויסכמו טקסטים ויסייעו להקל על האינטראקציה שבין המשתמשים למוצרי החברה

רפאל בן זקרי |  3
כנס המפתחים של אפל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
לאחר חרושת השמועות והדיווחים השונים, ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו, אפל, חושפת את Apple Intelligence, חבילה תכונות בינה מלאכותית חדשה עבור האייפון, מחשבי המקבוק ועוד. אפל, שבעבר נמנעה משימוש במונח "בינה מלאכותית" כדי לתאר את תכונות למידת המכונה שלה, מצטרפת כעת למירוץ עם תכונות בינה מלאכותית מתקדמות משלה, תחת מיתוג עצמאי משלה.
Apple Intelligence משולבת עמוקות במערכות ההפעלה החדשות של אפל, ומשתמשת בכוח העיבוד של השבבים של אפל כדי להבין וליצור טקסטים ותמונות, להבין ולבצע פקודות, ולהשתמש בהקשר אישי לפשט כדי לזרז משימות יומיומיות. הפלטפורמה תשפר גם את יכולת החיפוש והשליטה בתמונות ובסרטונים, עם חיפוש בשפה טבעית ועריכת תמונות בקלות רבה יותר.
טים קוק, מנכ"ל אפל, אמר: "אנחנו נרגשים להציג פרק חדש בחדשנות של אפל. Apple Intelligence תשנה את מה שהמשתמשים יכולים לעשות עם המוצרים שלנו – ומה שהמוצרים שלנו יכולים לעשות עבור המשתמשים שלנו."
המערכת כוללת כלי כתיבה חדשים שיאפשרו לכם לשכתב, לבדוק ולסכם טקסטים בקלות בכל מקום שבו אתם כותבים, כולל מיילים, הערות ואפליקציות צד שלישי. היא מאפשרת למשתמשים לבחור גרסאות שונות של מה שכתבו, לבדוק דקדוק ומבנה משפטים ולהציג סיכומים של טקסטים. ניתן יהיה גם להשתמש בתכונה זו כדי להעביר מידע בין אפליקציות, כמו לבקש ממנו לנגן פודקאסט ששותף איתכם.
אפל, שידועה במחויבותה לפרטיות המשתמשים, התמודדה עם אתגר חדש כדי לאפשר לבינה המלאכותית לפעול במלוא הפוטנציאל שלה. חלק מהפעולות הללו מצריכות גישה לשרתים חיצוניים עם מעבדים חזקים יותר מאלה שבאייפון, וכדי להתמודד עם האתגר הזה, החברה הציגה את Private Cloud Compute, סטנדרט חדש לפרטיות בבינה מלאכותית, המאפשר יכולות מתקדמות תוך שמירה קפדנית על פרטיות המשתמשים. מערכת זו מאפשרת למודלי השפה של אפל לעבוד גם בשרתים מרוחקים בצורה מאובטחת, תוך הגנה על הנתונים האישיים של המשתמשים.
סירי מקבלת שדרוג משמעותי שיהפוך אותה לעוזרת אישית אנושית יותר, עם הבנה עמוקה יותר, ואינטראקציות חכמות ומשופרות יותר. מעכשיו תוכלו לשוחח איתה גם באמצעות טקסט, והיא גם תוכל להבין את מה שמתרחש על המסך שלכם ולהגיב בהתאם. סירי תוכל גם לבצע פעולות בתוך אפליקציות, כמו לדוגמה לשלוח תמונה לחבר המוצג בתמונה שאתם צופים בה כעת. בנוסף, החל מעתה תוכל סירי להבין הקשר ולזכור את רצף השיחה שלכם, ולענות לכם בהתאם.
אפל הכריזה גם על שיתוף פעולה עם OpenAI, אשר יאפשר לסירי לפנות ל-ChatGPT 4o כאשר היא אינה מצליחה לענות על שאלה או לבצע פעולה. המערכת תבקש אישור מהמשתמש לפני שליחת השאלה ל-ChatGPT, ותשמור על פרטיות המשתמשים בצורה המקסימלית. 
בהתאם לדיווחים, אפל הציגה את "Genmoji", תכונה חדשה שתאפשר לכם ליצור דמויות אמוג'י בהתאמה אישית, כך שכאשר לא תמצאו  את האמוג'י המתאים, תוכלו ליצור אותו במקום זאת. בנוסף, תוכלו ליצור תמונות חדשות באמצעות מחולל תמונות חדש שאפל מכנה Image Playground, במגוון סגנונות כמו אנימציה ואיור, ולשלב אותן בהודעות ובמסמכים.
כעת תוכלו גם לחפש תמונות וסרטונים באמצעות שפה טבעית ולמצוא רגעים ספציפיים בתוך קטעי וידאו. בנוסף, כלי חדש לעריכת תמונות בשם Cleanup tool יאפשר לכם לזהות ולהסיר אובייקטים שמפריעים ברקע התמונה מבלי לפגוע בדימוי המרכזי.
הכרזה משמעותית נוספת של אפל הערב נוגעת ליכולת של המערכת החדשה להקליט ולתמלל את הקול שלכם במגוון אפליקציות, כולל הקלטת שיחות (!), שיעברו לאחר מכן תמלול במידת הצורך.
לסיכום, הצהירה אפל כי תתמוך במודלי בינה מלאכותית נוספים בעתיד מלבד ChatGPT, והצהירה כי Apple Intelligence תהיה זמינה ללא עלות בסתיו הקרוב עבור משתמשי האייפון 15 פרו ומעלה, ותכלול פונקציות נוספות ושפות נוספות בהמשך השנה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    איך אפל משנה, אם הכל כבר היה קיים באנדרואיד? (ל"ת)
    גימל 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בקיצור... העתיקו מסמסונג
    אוי אפל 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לקרוא למשהו Apple Intelligence במקום Artificial Intelligence זה לא חדשנות... כל מה שנוגע לAI זה דברים שבנסונג עושה כבר שנה לפחות... אפילו לא לקחו את סמסונג והתעלו עליה - נטו העתיקו אחד לאחד. כל השאר זה דברים שסמסונג עושה כבר מספר שנים... אבל היי - העיקר שיש לכם אייפון, גם אם אתם בפיגור של כמה שנים תמיד
    סגור
  • 1.
    שיפלו אמן (ל"ת)
    אמיר 06/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור