דיגיטל וטק

האם שיתוף הפעולה של אפל ו-OpenAI לא יימשך זמן?

לפי אחד מהיוזמים המקוריים של סירי, ההסכם בין אפל ו-OpenAI לשילוב ChatGPT באייפון ובסירי מצביע על שותפות זמנית בלבד, במקביל לעבודה של אפל על מודל בינה מלאכותית משל עצמה
רפאל בן זקרי | 
אפל ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
שיתוף הפעולה של אפל עם OpenAI, שנועד להביא תכונות בינה מלאכותית גנרטיבית לאייפון ולסירי, ככל הנראה יהיה זמני בלבד, כך לדברי אחד מהיוזמים המקוריים של סירי.
בחודש שעבר דווח כי אפל חתמה על הסכם עם OpenAI כדי לשלב את היכולות של ChatGPT בתוך האייפון. אולם למרות שאפל לא אישרה פומבית את השותפות, נראה כבר מעכשיו שההכרזה ב-10 ביוני תהיה בפרופיל נמוך, ומנכ"ל OpenAI, סם אלטמן, אף לא צפוי להשתתף בה.
דאג קיטלאוס, מייסד-שותף של סירי, שנרכשה בהמשך על ידי אפל, צוטט בבולמברג לגבי השותפות ואמר כי "אפל משדרגת את העוזרת הדיגיטלית סירי עם בינה מלאכותית, אבל הצ'אטבוט שלה עדיין לא מוכן." קיטלאוס הוסיף כי שיתוף הפעולה עם OpenAI הוא כנראה "יחסים קצרים עד בינוניים", וכי החברה תעבוד קשה לפתח את היכולות העצמאיות שלה בתחום.
לפי דיווחים, אפל עובדת כבר זמן מה על צ'אטבוט בינה מלאכותית משלה, המכונה Apple GPT, וכי היא משתמשת בו פנימית כבר כשנה. מאמר מחקר של הענקית מקופרטינו מראה כי החברה מעוניינת שהצ'אטבוט שלה יפעל במכשיר עצמו, כדי למקסם את הפרטיות ולבצע עיבוד מקומי – בניגוד לעיבוד של ChatGPT המתבצע בשרתים מרוחקים של OpenAI.
בהתאם להתנהלות של אפל בעבר, דבריו של קיטלאוס נשמעים הגיוניים. אפל שומרת על שליטה מלאה בכל מרכיבי מוצריה, ולכן סביר שתעדיף לפתח טכנולוגיית בינה מלאכותית בעצמה. עם זאת, ייקח לה זמן להדביק את הפער ביכולות של ChatGPT, ולכן הסכם זמני עם OpenAI הוא פתרון טוב עבורה.
אירוע המפתחים הקרוב של אפל, ה-WWDC יתקיים ב-10 ביוני בשעה 20:00 שעון ישראל, ואפל צפויה לחשוף בו מגוון חידושים למערכות ההפעלה שלה, עם דגש על תכונות בינה מלאכותית בסירי וביישומים נוספים. השמועות סביב שיתוף הפעולה והאירוע הביאו לזינוק במניה של החברה, ולשווי שוק שחצה את רף ה-3 טריליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה