דיגיטל וטק

שיתוף הפעולה המפתיע של אפל עם מובילת הבינה המלאכותית

לפי דיווחים, אפל צפויה להכריז על שיתוף פעולה עם היוצרת של ChatGPT כדי להביא את הבינה המלאכותית למשתמשי האייפון, וצפויה להכריז על השינויים שיבואו בעקבותיו כבר בכנס המפתחים הקרוב
רפאל בן זקרי | 
אפל (צילום shutterstock)
כשלושה שבועות בלבד נותרו עד כנס המפתחים השנתי של אפל, ה-WWDC, ב-6 ביוני והמידע על ההכרזות הצפויות בו ממשיך לזרום. לפי דיווחים אחרונים, אפל תחשוף באירוע שיתוף פעולה מעניין עם OpenAI - החברה שעומדת שמאחורי מהפכת הבינה המלאכותית עם מודל השפה המוביל שלה ChatGPT.
שיתוף הפעולה עם OpenAI יאפשר לאפל להכריז על מספר מודלים של בינה מלאכותית בכנס המפתחים הקרוב שלה. חלק מהמודלים הללו יהיו מבוססי ענן ואחרים ירוצו במכשיר עצמו, כאשר לפי הדיווחים סירי תהיה הראשונה לקבל את השדרוג ולהפוך להיות שיחתית ויעילה יותר. תכונות נוספות שעשויות להגיע למערכת ההפעלה של האייפון הבא יכללו תמלול מאמרים, סיכומי פגישות, תזכורות קוליות ועריכת תמונות.
הדיווח המשמעותי לגבי שיתוף הפעולה מגיע מפי מארק גורמן מ"בלומברג", שלו רקורד מהימן בדיווחים על אפל. לדבריו, אפל סגרה עסקה סופית עם OpenAI, לאחר שניסתה לשתף פעולה גם עם גוגל למטרה דומה. בהתאם להסכם, טכנולוגיית הבינה המלאכותית של OpenAI תשולב ישירות ב-iOS 18, מה שנראה כמו שילוב ישיר של ChatGPT עם האייפון, מוצר הדגל של החברה, ועם האייפון 16 העתידי.
אפל, שבדרך כלל חלוצה בתחום התוכנה והטכנולוגיה, משתרכת מעט מאחור ולא הציגה עדיין חידוש כלשהו בתחום הבינה המלאכותית, בעוד שהמתחרה סמסונג השיקה השנה את Galaxy AI והטמיעה את מודל הבינה המלאכותית Gemini של גוגל ישירות במכשיריה. כעת, עם ההכרזה הצפויה על שילוב בינה מלאכותית במכשירי האייפון הבאים, החברה תנסה להדביק את הפער מול המתחרות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה