דיגיטל וטק

גוגל משיקה: שורה של יכולות חדשות במודל הבינה המלאכותית Gemini

אחרי ההודעה של המתחרה OpenAI הודיעה חברת הבת של אלפבית על שורה של חידושים מסקרנים בתחום ה-AI. ביניהם - אפשרויות לשאול שאלות את גלריית התמונות שלכם, אפשרות ליצור וידאו ותמונות ועוד
מערכת ice | 
ג'מיני (צילום shutterstock)
אחרי ההודעה המסקרנת של חברת OpenaAI, גם גוגל מצטרפת לחגיגה ומודיעה על שורה של חידושים בתחום הבינה המלאכותית. אתמול (שלישי) שחררה גוגל שורה של חידושים, על גבי מספר פלטפורמות, שעושות שימוש ביכולות הבינה המלאכותית. ההשקה התרחשה באירוע ה-Google I\O 2024 תחת חברת האם אלפבית. צפו באירוע ההשקה:
 
גוגל הכריזה שהיא "בעידן ה-Gemini". זהו כמובן שם הבינה המלאכותית שפיתחה החברה, המנסה להתחרות בענקיות כמו מיקרוסופוט, שתומכות בבינה מלאכותית גנרטיבית דרך OpenAI האחראית ל-Chat GPT. החידושים שהציגה גוגל נוגעים לפלטפורמות שונות בשירות שלהם - תמונות, שימוש במנוע החיפוש ועוד. 
אחד מהשירותים שמנסה בינה מלאכותית לשנות הוא את החיפוש בגוגל. המשקיע המפורסם סטנלי דרוקמילנר ניבא שצ'ט בוטים שכאלה הם העתיד של האינטרנט. כרגע, לדבריו, כולם מתחרים אל מול גוגל, שהשתלטה על שוק החיפוש עם מנוע החיפוש הפופולארי שלה. אך האם הבשורה לדור החדש של חיפוש הגוגל תגיע דווקא מתוך גוגל עצמה? 
באירוע הודיעה גוגל על הרחבת השירות "סקירה עם בינה מלאכותית". לדבריהם, בקרוב משתמשים יוכלו לשאול את מנוע החיפוש שאלות מורכבות הכוללות מספר שלבים. בנוסף, הודיעה החברה שבקרוב משתמשים יוכלו לקבל תוצאות מותאמות באופן אישי ואפילו לחפש באמצעות תמונה או סרטון וידאו. 
מנוע החיפוש באמצעות תמונות השתפר גם הוא. באירוע הדגימה גוגל אפשרות חדשה לחפש בגלריית התמונות באמצעות "תשאל את התמונה". אם שכחתם למשל איפה אכלתם ביום שישי שעבר תוכלו לשאול את גלריית התמונות של גוגל והיא תחפש ותמצא עבורכם את התשובה. 
גוגל משכללת גם את היכולות ליצור פריטי גלריה חדשים באמצעות בינה מלאכותית. אתמול הודיעה החברה על מודל Veo המאפשר יצירה של סרטונים באמצעות בינה מלאכותית. המודל הושק לצד Imagen3 המאפשר יצירה של תמונה מתוך טקסט (בדומה ל-Dell-e). 
כידוע, ליכולות שכאלו ישנן השלכות אתיות. רבים מזהירים מפני השימוש בטכנולוגיה שכזו ליצירת "דיפ-פייק" (סרטונים או תמונות של אנשים אמתיים באופן מזויף) שעשוי להפיץ מידע שקרי. גוגל הודיעו כי הם יפעלו באמצעות טכניקה הנקראת AI-assisted red teaming. הטכניקה מאפשרת סימון באמצעות "סימון מים" של סרטונים ותמונות שנוצרו באמצעות בינה מלאכותית כדי לזהות אותם בצורה טובה יותר.
ההשקה הכילה גם בשורות למשתמשי הטלפון. באפליקציית Gemini יתווסף פיצ'ר המאפשר "להקיף כדי לחפש", דרכו ניתן יהיה לסמן חלק מסוים בקובץ PDF ועליו לשאול שאלות. אופציה נוספת שתתאפשר למורידי האפליקציה היא אופציה "לשאול שאלות" סרטוני וידאו.
עבור מנוייה, השיקה גוגל את השירות Gemini 1.5 Pro, לו יש מיליון אסימונים. דבר זה מאפשר עיבוד נרחב של טקסטים ארוכים. מנויים יוכלו לתקשר עם המנוע באמצעות שיחה בקצב שיחה רגיל, לקטוע משימות באמצע ועוד. 
למי שאינו מנוי לשירותיי גוגל או Gemini חלק מהשימושים זמינים כבר במנועי החיפוש והאפליקציות השונות. באירוע הודיעה גוגל, למשל, ששירותי הבינה המלאכותית יהיו זמינים גם באפליקציית הג'י-מייל בטלפון החכם. בעקבות ההכרזה דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג על עלייה במנייה של חברת האם אלפבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה