רכילות עסקית

המשקיע האגדי מוכר את מניותיו באנבידיה - וזאת הסיבה

סטנלי דרוקמילנר התייחס בראיון האחרון שלו לעתיד תחום הבינה המלאכותית. לדבריו, ההתרגשות סביב השוק היא מוגזמת לטווח הקרוב, אך לא לרחוק. לטענתו, העתיד נמצא ב"מכונות מענה" המנסות להחליף את מנוע החיפוש של גוגל, כמו Chat GPT
מערכת ice | 
אנבידיה (צילום shutterstock)
סטנלי דרוקנמילר, המשקיע האמריקני, התראיין אתמול (שלישי) ברשת החדשות CNBC והתייחס לעתיד שוק הבינה המלאכותית. דרוקמילנר נשאל מדוע מכר את מניות אנבידיה שברשותו והשיב כי לדעתו ההתרגשות סביב בינה מלאכותית היא מוגזמת כרגע, אבל ההתרגשות סביב בינה מלאכותית בטווח הרחוק היא דווקא נמוכה מהפוטנציאל האפשרי של הטכנולוגיה והשוק סביבה.
למרות זאת, אמר שהוא לא יהיה מופתע אם הוא יחזור להחזיק את מניות החברה בעתיד ואמר שלדעתו ימשיך להחזיק במניות האלו לסירוגין בשנים הבאות. דרוקמילנר הוא אחד מהמשקיעים המוקדמים בתחום ה-AI. לדבריו עשה זאת בעצת שותפו הצעיר, לפני שאפילו עוד ידע כיצד לאיית את שמה של אנבידיה. בצמוד להשקעתו שוחרר לראשונה Chat GPT, מה שהוביל לצמיחה בתחום הבינה המלאכותית. 
 
דרוקמילנר משווה את תחום הבינה המלאכותית כיום אל ימיו הראשונים של האינטרנט, שאיש לא יכול היה להעריך כמה יתפתח. מי שהשקיע לטווח הקרוב אולי הפסיד, אבל השקעה לטווח הרחוק הוכיחה את עצמה ככדאית. לדבריו, בתחום הבינה המלאכותית ההשקעות צפויות להניב פרי גם בטווח הקרוב, אבל באופן מורגש יותר יהיה אפשר לראות את התקדמות התחום בשנים הבאות.
לדבריו העתיד של התחום נמצא ב"מכונות העונות על שאלות" לדוגמת Chat GPT ומודלים גדולים מבוססי שפה אחרים. דרוקמילנר התייחס גם להשקעתו האחרונה ב-Perplexity, לה יש מודל בינה מלאכותית הדומה ל-Chat GPT. גם השקעה זו נעשתה, לדבריו, בעצתו של שותפו הצעיר לעסק, שסיפר לו שצעירים משתמשים בטכנולוגיה הזו במקום בגוגל ואפילו במקום Chat GPT. 
דרוקמילנר טוען כי מדובר בגרסה טובה יותר של הטכנולוגיה. התשובות שאותן מספקת המכונה מלוות בסימון המקורות מהם נלקח המידע ולדבריו מדובר במידע מדויק ואמין. לדבריו, חברות מסוג זה מנסות להחליף את מנוע החיפוש של גוגל, משימה לא פשוטה. גם גוגל עצמה מנסה למצוא פתרונות בינה מלאכותית במקום מנוע החיפוש הרגיל שלה. דרוקמילנר עצמו מדווח שהוא משתמש ב-Perplexity על מנת לבצע 90% מהחיפושים שלו ברשת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה