דיגיטל וטק

מכה שוב: מדען ה-AI הראשי של מטא לועג לאילון מאסק

יאן לה-קון, מדען ה-AI הראשי של מטא, לועג שוב לאילון מאסק, לאחר שהאחרון גייס 6 מיליארד דולר ל-xAI. הוויכוח בין השניים מתמקד בטענות של מאסק על סכנות הבינה המלאכותית והתחזיות הדרמטיות שלו
רפאל בן זקרי | 
אילון מאסק (צילום יוטיוב/ TED)
לאחר שהכריז שהוא לא מודאג מהתחזיות שבינה מלאכותית עלולה להשתלט על העולם, יאן לה-קון, המדען הראשי של תחום הבינה המלאכותית במטא, מכה שוב, הפעם נגד המתחרה הישיר אילון מאסק.
הויכוח בין השניים התלקח לאחר ההכרזה כי xAI של מאסק גייסה 6 מיליארד דולר. מאסק פרסם הודעה ברשת החברתית X הקוראת לעובדים להצטרף לחברה במטרה להבין את היקום דרך חיפוש אחר האמת, ללא התחשבות בפופולריות או בתיקון פוליטי. לה-קון לא נותר אדיש והגיב בציניות על כך שהעובדים ב-xAI יצטרכו להתמודד עם בוס שטוען כי הבעיה שעליה הם עובדים תיפתר בשנה הבאה, ושהם עוסקים בטכנולוגיה שיכולה להשמיד את האנושות, תוך שהוא מקדם תאוריות קונספירציה בעצמו.
 
לה-קון התייחס לטענות של מאסק לפיהן הבינה המלאכותית תגיע לרמה של בינה אנושית כבר בשנה הבאה, ושישנה הסתברות של 10-20% לכך שהטכנולוגיה עלולה להשמיד את האנושות. לה-קון ניצל את ההזדמנות ומתח ביקורת על נטענות של מאסק לפיהן הוא תומך מוחלט בחופש הביטוי, לאחר שפוסטים שפרסם הוסרו מהפלטפורמה.
היחסים המתוחים בין מאסק ללה-קון אינם דבר חדש. לה-קון ידוע בדעותיו נגד אסכולת זורעי האימה, בהם מאסק, הטוענים שבינה מלאכותית עלולה להשתלט על העולם ולחולל הרס ונזקים עצומים. כראש תחום הבינה המלאכותית במטא, הוא שוקד על פיתוח מודלים שלדבריו יתעלו בצורה משמעותית על מה שאנחנו מכירים כיום.
מוצר הדגל של xAI הוא צ'אטבוט בשם Grok, שאומן על נתונים מ-X (טוויטר לשעבר), בעוד שפרויקט הדגל של Meta AI הוא מודל השפה Llama 3, ששוחרר בקוד פתוח ומציג ביצועים מרשימים גם ביחס ל-ChatGPT.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה