דיגיטל וטק

מדען בכיר במטא: לא מודאג מהסיכונים בבינה מלאכותית

ראש מחלקת המחקר בבינה מלאכותית במטא לא מודאג מהסיכונים של בינה מלאכותית, וחושף תוכניות לפיתוח טכנולוגיה מתקדמת שתתעלה על המודלים הנוכחיים ותהיה בעלת הבנה עמוקה של המציאות

רפאל בן זקרי | 
צילום shutterstock, פלאש 90/ הלל מאיר
בניגוד לחששות שנשמעים לעיתים קרובות בקרב מדענים בולטים מפני נזקים פוטנציאליים מבינה מלאכותית שתגיע לרמת אינטליגנציה אנושית, יאן לה-קון, ראש מחלקת המחקר בבינה מלאכותית במטא, אינו מוטרד מתרחיש שכזה. יחד עם צוות של כ-500 איש, הוא עובד על פיתוח טכנולוגיית בינה מלאכותית חדשנית שתתעלה על מודלי השפה הגדולים הנוכחיים, כדוגמת ChatGPT.
בכנס הטכנולוגיה VivaTech שנערך בפריז החל מיום רביעי האחרון, אמר לה-קון ביחס ליכולת של בינה מלאכותית להגיע לרמת אינטליגנציה אנושית: "אני לא מודאג מזה, אני מאמין שבינה מלאכותית תהיה כלי רב עוצמה לטוב, אבל חשוב שנדאג שהיא תפעל בצורה בטוחה ואחראית." לדבריו, מודלי שפה גדולים כמו ChatGPT הם הישג מרשים אך מוגבלים ביכולתם להבין היגיון, לתפוס את העולם הפיזי ולשמור על זיכרון עקבי.
לה-קון הציג חזון אחר לעתיד הבינה המלאכותית, שבו מערכות בינה מלאכותית יהיו בעלות שכל ישר ותפיסה אמיתית של איך העולם עובד. "אנחנו עובדים על פיתוח טכנולוגיה חדשה שתתעלה על מודלי שפה גדולים." אולם לפי ההערכות, טכנולוגיה שכזו עשויה להגיע לשוק רק בעוד כעשור.
דבריו של לה-קון מציגים גישה שונה מזו של רבים אחרים בתחום הבינה המלאכותית, המאמינים שמודלי שפה גדולים הם המפתח לפריצת דרך משמעותית בתחום ושבסופו של דבר יהיו מסוגלים להגיע לרמות אינטליגנציה אנושית ואף להתעלות עליהן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה