דיגיטל וטק

כך בינה מלאכותית יכולה להעלות משמעותית את המשכורת שלכם

מחקר חדש טוען כי בניגוד לדעה הרווחת, בינה מלאכותית לא תחליף בני אדם בקרוב, אלא דווקא תייעל תהליכי עבודה של חברות, ותיצור ביקוש ליותר עובדים בעלי כישורי AI

רפאל בן זקרי | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הבינה המלאכותית משפיעה על כל תחום אפשרי, וכמובן גם על שוק התעסוקה. תחזיות העבר לא צפו עתיד אופטימי לשוק התעסוקה תחת ה-AI, אולם מחקר חדש מציג נתונים מעניינים לגבי ההשפעה החיובית של הבינה המלאכותית על העבודה ועל הביקוש לעובדים ששולטים בכלי בינה מלאכותית.
על פי מחקר חדש של PwC שנערך בבריטניה במסגרת דו"ח מדד משרות בינה מלאכותית עולמי לשנת 2024, יישום של בינה מלאכותית מעלה באופן משמעותי את הפריון והשכר במדינה. לפי המחקר, סקטורים שנחשפים רבות לבינה מלאכותית, כמו שירותים פיננסיים, חווים עלייה כמעט פי חמישה בצמיחת הפריון בהשוואה לסקטורים שפחות חשופים אליה.

לפי המחקר של PwC, בנוסף למדידת ההשפעה של בינה מלאכותית על משרות, ציין גם את המחסור בכישורי בינה מלאכותית ואת המאמצים שעושות חברות כדי למשוך את בעלי הכישורים הנכונים לעבוד אצלן.
בניגוד גמור לחששות הרווחים שבינה מלאכותית תחליף משרות שמאיישים בני אדם, הדו"ח מצא שמעסיקים בבריטניה מוכנים לשלם תוספת ממוצעת של 14% בשכר עבור משרות הדורשות כישורי בינה מלאכותית, כאשר הסקטורים המשפטיים והטכנולוגיים מעניקים את התוספות הגבוהות ביותר של עד 58%.
הכלכלן הראשי של PwC בבריטניה, בארט קופליאן, התייחס להשפעה הכלכלית של בינה מלאכותית וסיכם: "במונחים של ההשפעה הכלכלית, אנחנו רואים רק את קצה הקרחון - הממצאים שלנו כעת מציעים שהטמעה של בינה מלאכותית מרוכזת בכמה סקטורים של הכלכלה, אך ברגע שהטכנולוגיה תשתפר ותתפשט על פני סקטורים אחרים בכלכלה, הפוטנציאל העתידי עשוי להיות מהפכני."
שילוב הבינה המלאכותית בתהליכי עבודה שונים מוביל לייעול משמעותי, מה שפותח הזדמנויות חדשות בשוק העבודה אך גם מציב אתגרי הסתגלות בפני כוח העבודה הקיים. השינוי הזה, שמדגיש את הפוטנציאל העצום וההשפעה של בינה מלאכותית, מתרחש בצעדי ענק ורק גדל מיום ליום גם בארצות הברית ובמדינות נוספות, כאשר הצפי הוא כי לא ירחק היום וגם חברות בישראל יחלו לפעול בהתאם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה