דיגיטל וטק

התפטרות נוספת בצמרת OpenAI: מדענים רבים מעלים חששות

לאחר הודעתו הדרמטית של איליה סוצקבר, המדענית הראשית גרטשן קרוגר חושפת כי הודיעה על פרישתה כמה שעות לפניו. לדבריה היא חולקת עמו את הדאגות לגבי עתיד החברה ושימוש אתי בבינה מלאכותית
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
התפטרות נוספת בחברת הבינה המלאכותית OpenAI. לאחר ההתפטרות המתוקשרת של איליה סוצקבר, שגם ניסה להדיח את מנכ"ל החברה סם אלטמן, נרשמה התפטרות דרמטית נוספת. גרטשן קרוגר הייתה מדענית בכירה בחברה, היא התפטרה, ככל הנראה, כמה שעות לפני סוצקבר, אך כעת פרסמה על הנושא בחשבון ה-X שלה (לשעבר טוויטר).
 
לדבריה, ההחלטה להתפטר התקבלה באופן עצמאי, אך היא חולקת את החששות שבגינם עזבו סוצקבר ובכיר נוסף בחברה. המדענים שהתפטרו מהחברה טענו כי החברה עוסקת בקידום מכירות לפני בדיקות הבטיחות הנדרשות. קרוגר כתבה כי לדעתה צריך לשפר את תהליך קבלת ההחלטות ושקיפות בדרך בה אנחנו משתמשים בטכנולוגיה. גם סצקובר הביע בעבר את חששותיו לגבי קצב ההתקדמות המהיר מידי של התפתחות הבינה המלאכותית.
קרוגר מצטרפת לשורה של מדענים שהעלו חששות בנוגע לאתיות של בינה מלאכותית בכלל וחברת OpenAI בפרט. גם בארץ הוגשה היום עתירה לבג"ץ העוסקת באתיות של בניה מלאכותית בתחום השיטור. למרות החששות שהעלתה, גם קרוגר נפרדה מהחברה בתנאים טובים. היא סיפרה כי היא מעריצה את הקולגות שלה לעבודה ואמרה שההחלטה לעזוב הייתה לא פשוטה. 
חברת OpenAI חוללה מהפך בתחום הבינה המלאכותית כאשר השיקה את הצ'ט בוט המפורסם Chat GPT. לאחרונה את הפיתוח החדש ביותר לצ'ט בוט שלה, Chat GPT 4.o. בין היכולות שמציג הצ'ט בוט החדש הן אפשרויות לשיחה בקול ותרגום סימולטני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה