משפט

מייקרוסופט ו-Open AI גונבות זכויות יוצרים? זו התביעה שחטפו

שני סופרים מוכרים הגישו תביעה כנגד החברות מייקרוסופט ו-Open AI, בטענה שהן גנבו יצירות אשר מוגנות בזכויות יוצרים בכדי לבנות מערכת בינה מלאכותית. הם לא הראשונים שטענו זאת, ואיתם גם עיתון הניו יורק טיימס שהגיש לאחרונה תביעה באשמה דומה
מערכת ice | 
משפט ובינה מלאכותית (צילום shutterstock)
שני מחברים של ספרי מדע בדיוני הגישו אתמול (שישי), תביעה כנגד מייקרוסופט ו-OpenAI, בטענה שהחברות "פשוט גנבו" את היצירות המגונות בזכויות יוצרים של הכותבים בכדי לעזור לבנות ולשפר את מערכת הבינה מלאכותית.
התביעה הוגשה בבית המשפט הפדרלי במנהטן, והיא מגיעה כשבוע לאחר שהניו יורק טיימס תבעו את אותן החברות בתלונה דומה למדי על הפרת זכויות יוצרים שלפיה הן השתמשו בתוכן של העיתון בשביל להרחיב את אוצר המילים של צ'אט הבינה המלאכותית.
 
התביעה החדשה של הסופרים ניקולס בסבאנס וניקולס גייג', מציינת כי בעקבות התביעה של הניו יורק טיימס, הנתבעים "הודו בפומבי שבעלי זכויות יוצרים חייבים לקבל פיצוי על השימוש בעבודתם", ולפיכך הם קיבלו השראה והחליטו ולדרוש את מה שמגיע להם. בנוסף, הם אמרו כי כל רצונם הוא לייצג את מעמד הסופרים "שעבודתם המוגנת נגנבה באופן שיטתי על ידי חברות כמו מיקרוסופט ו-OpenAI.
הפיצוי הנדרש הוא עד כ-150,000 דולר עבור כל "גניבה" לכאורה שהחברות ביצעו. מייק ריכטר, עורך הדין של הסופרים, אמר כי התביעה החדשה תכסה קבוצה רחבה יותר של תובעים ומשום כך יש להגדיר אותה כתביעה הייצוגית המובילה בנושא. בנוסך, הוא אמר לרשת החדשות CNBC כי מה שחברת Open AIעושה הוא "די שערורייתי", והשווה את זה לבעל בית שטוען שהוא לא צריך לשלם עבור בידוד, אינסטלציה ושלל חומרים החבויים מאחורי קירות הבית מאחר שלא רואים אותם.
בסבאנס הוא עיתונאי ותיק שיצירותיו כסופר כוללות כמה פרסומים מכורים, ביניהם: ”טירוף עדין: ביבליופילים, ביבליומנים והתשוקה הנצחית לספרים". גייג′ הוא כתב חוקר שעבד ב”טיימס” ו”וול סטריט ג’ורנל . ספר הזכרונות הרב המכר שלו ”אלני”, שפירט את החוויה של משפחתו ביוון במהלך מלחמת העולם השנייה, נעשה לסרט בכיכובו של ג‘ון מלקוביץ’.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה