השוק

Open AI תתחרה בספייס איקס? עשויה לגייס 100 מיליארד דולר

בבלומברג מדווחים ש-Open Al, חברת הבינה המלאכותית נמצאת בדיונים לגיוס של 100 מיליארד דולר, זאת לאחר שרק באוקטובר שוויה הוארך ב-86 מיליארד דולר, במידה וזה יקרה תהפוך להיות לסטארט-אפ השני בשוויו בארצות הברית לאחר ספייס אקס של מאסק
מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
חברת הסטארט-אפ Open Al תהפוך להיות השנייה בשוויה בארצות הברית? בבלומברג מדווחים כי חברת הבינה המלאכותית נמצאת בדיונים לגיוס לפי הערכת שווי של 100 מיליארד דולר ואף יותר. משקיעים פוטנציאלים כבר יצרו קשר לבדיקת הנושא, כאשר רק בחודש אוקטובר האחרון הוארך שווי של החברה ב-86 מיליארד דולר.
כזכור עתידה של מייסדת ChatGPT עדיין לא ברור כאשר לפני כחודש פוטר המנכ"ל ואחד המייסדים סאם אלטמן ולאחר מספר ימים הוחזר לתפקידו בהחלטה של מיקרוסופט שתחתה מושקע הסטארט-אפ. 
לפני שנה גדל שווי של החברה לאחר השקת ChatGPT דרכה גייס הסטארט-אפ 13 מיליארד דולר עד היום בעיקר ממיקרוסופט. הצ'אטבוט מבוסס בינה מלאכותית ובנוי על מודלי השפה הגדולים GPT-3.5 (המבוסס על GPT-3) ו-GPT-4 של החברה, ואומן תוך שימוש בשיטות של למידה מונחית ולמידת חיזוק יחדיו.

מיד עם השקתו בנובמבר 2022 עורר תשומת לב רבה, בעיקר בשל תגובותיו המפורטות והרהוטות בתחומי ידע רבים.[2] עם זאת, הדיוק העובדתי המשתנה של הצ'אטבוט היה לחיסרון משמעותי שלו.[3] בעקבות השקת ChatGPT שוויה של OpenAI הוערך בכ-29 מיליארד דולר, נכון לראשית 2023 שטיפס בחודש אוקטובר לשווי של 86 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה