השוק

ננו דיימנשן בדרך לעסקת ענק? הגישה הצעה לרכישת מניות סטרטסיס

ננו דיימנשן הודיעה כי הגישה הצעה מקדימה לדירקטוריון סטרטסיס לרכישת מניות החברה תמורת 16.5 דולר למניה, הצעה זו משקפת פרמיה של 40% על המחיר המשוקלל של מניית סטרטסיס בשלושת החודשים האחרונים
מערכת ice | 
יואב שטרן (צילום ננו דיימנשן)
חברת הדפסת התלת מימד ננו דיימנשן הגישה הצעה מקדמית לדירקטוריון סטרטסיס לרכישת כל מניות סטרטסיס (פרט למניות אותן מחזיקה ננו דיימנשן), עבור 16.5 דולר למניה במזומן, עם אפשרות להעלאה במחיר בכפוף להשלמת בדיקת נאותות. הצעה זו משקפת פרמיה של כ-40% על המחיר המשוקלל הממוצע של מניית סטרטסיס החל מיום 28.09.2023, היום בו הודיע דירקטוריון סטרטסיס כי החברה החלה בתהליך לבחינת חלופות אסטרטגיות עבור סטרטסיס, לרבות אפשרות של מכירת החברה.
על אף הודעתה של סטרטסיס כי בכוונתה להשיק תוכנית אסטרטגית מקיפה עבור החברה, אף נציג מטעם סטרטסיס לא פנה אל ננו דיימנשן במסגרת בחינת החלופות האסטרטגיות לעתיד סטרטסיס. זאת, על אף היותה של ננו דיימנשן בעלת המניות הגדולה ביותר של סטרטסיס, המחזיקה בקופת מוזמנים של יותר מ-800 מיליון דולר, ועל אף ניסיונותיה הקודמים של ננו דיימנשן לרכוש את סטרטסיס.
ננו דיימנשן מוכנה להתחיל מיידית בתהליך בדיקת נאותות מקיף על מנת לקדם את העסקה, כאשר לאור ההבנה העמוקה של ננו דיימנשן את תעשיית ה-AM ואת סטרטסיס, דירקטוריון ננו דיימנשן צופה כי הליך בדיקת הנאותות יהיה קצר.
 
לננו דיימנשן קופת מזומנים מספקת למימון ההצעה. במקביל ננו דיימנשן מנהלת מגעים להשגת מימון נוסף (שאינו מותנה) מצדדים שלישיים, ככל שיידרש על מנת להשלים את העסקה. יובהר כי אין ודאות להשלמת העסקה, וההצעה כפופה להשלמת הליך בדיקת נאותות, ניהול משא ומתן וחתימה על הסכם רכישה סופי.
מאז שהחלה מלחמת ישראל-חמאס ב-7 באוקטובר, הנהלת ננו דיימנשן פועלת על מנת להבטיח שהחברה והעובדים בה בטוחים, מוגנים וזוכים לכל התמיכה הנדרשת להם. מכיוון שלסטרטסיס עצמה פעילות משמעותית בישראל, ננו דיימנשן המתינה עד כה עם ההצעה, על מנת שלא ליצור שיבושים מיותרים בפעילות סטרטסיס. כעת, עם חלוף הזמן והתייצבות המגזר העסקי בישראל, ננו דיימנשן ממשיכה באסטרטגיה המוצהרת שלה לרכישת חברות AM מובילות, וזאת במטרה לייצר חברה מובילת שוק, שתוביל את הדור הבא של פיתוח טכנולוגיית הדפסת תלת מימד.
מסטרטסיס נמסר: "החברה המובילה בפתרונות הדפסת תלת מימד פולימריים, מאשרת היום כי קיבלה הצעה ראשונית מטעם חברת ננו דיימנשן בע"מ לרכישת כל מניותיה של סטרטסיס, אשר אינן בבעלות חברת ננו, תמורת 16.5 דולר למניה במזומן. כפי שהוכרז בעבר ב-28 בספטמבר 2023,  סטרטסיס החלה בקיום תהליך אסטרטגי לבחינת הצעות וחלופות עסקיות, בהתייעצות עם יועציה הפיננסיים והמשפטיים הבלתי תלויים. דירקטוריון סטרטסיס יבחן ויעריך בקפידה את ההצעה של ננו, במסגרת דיונים אלו, על מנת לקבוע את דרך הפעולה שלדעתו תהיה לטובת החברה ובעלי המניות שלה. 
"לא ניתן להבטיח שתהליך הבדיקה האסטרטגית של החברה יביא לכלל ביצועה של עסקה או לתוצאה אסטרטגית אחרת. בשלב זה, בעלי מניות סטרטסיס אינם צריכים לנקוט כל פעולה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה