דיגיטל וטק

דרמה ב-OpenAI: סם אלטמן נפרד מהבכיר הישראלי שניסה להדיחו

לאחר כמעט עשור בתפקיד, איליה סוצקבר, המדען הראשי ומייסד שותף בסטארט-אפ OpenAI, הכריז על פרישה. סוצקבר: "אני נרגש לקראת מה שיבוא כעת - פרויקט שמאוד משמעותי עבורי באופן אישי, עליו אשתף פרטים בבוא העת"

מערכת ice | 
סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI (צילום shutterstock)
לאחר שהיה מעורב בחודש נובמבר האחרון בהדחתו של סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל חברת הסטארטאפ OpenAI, היום (רביעי) הודיע איליה סוצקבר, המדען הראשי ומייסד שותף של סטארט-אפ המתמחה בטכנולוגיית ה-AI, כי לאחר כמעט עשור בתפקיד הבכיר הוא החליט לעזוב את החברה.
בציוץ שפרסם ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר), סיפר סוצקבר -ישראלי לשעבר - לעוקביו כי מסלול חברת הבינה מלאכותית הוא לא פחות מנס והוסיף: "אני בטוח ש-OpenAI יבנה את ה-AGI (יכולות בינה מלאכותית מתקדמות במיוחד)... אני נרגש לקראת מה שיבוא כעת - פרויקט שמאוד משמעותי עבורי באופן אישי, עליו אשתף פרטים בבוא העת".
 
אלטמן, שידע על המהלך של המדען הראשי בחברת הסטארט-אפ OpenAI, התייחס להודעת הפרישה של סוצקבר כתב ברשת החברתית X: "איליה הוא בקלות אחד מהמוחות הגדולים ביותר בדור שלנו, אור מנחה בתחום שלנו וחבר יקר".
לאחר שציין כי חברת OpenAI לא תישאר כפי שהייתה בעקבות פרישתו של המדען הראשי, הדגיש מנכ"ל ומייסד OpenAI: "לעד אהיה אסיר תודה על מה שעשה פה ועל התחייבותו לסיים את המשימה שהתחלנו יחד".
 

כאמור, בחודש נובמבר האחרון עלתה חברת הסטארט- אפ לכותרות בשל מעורבתו של המדען הראשי איליה סוצקבר להדחתו של המייסד והמנכ"ל סם אלטמן. לאחר שרבים מעובדי החברה איימו להתפטר בעקבות המהלך החריג ובעקבות לחץ של משקיעים, שב אלמן לחברה ורבים מחברי הדירקטוריון, ביניהם סוצקבר, מצאו עצמם מחוץ לחברת OpenAI.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה