השוק

סם אלטמן מפסיד: צניחה של 54% במסחר בבורסה בניו יורק

חברת האנרגיה הגרעינית אוקלו של מנכ"ל OpenAI סם אלטמן, הונפקה לראשונה ביום שישי האחרון למסחר בבורסה בניו יורק, אך אכזבה את התחזיות. מניות החברה צללו ב-54%. כל הפרטים
מערכת ice | 
סם אלטמן (צילום shutterstock)
מלבד היותו מנכ"ל חברת הבינה המלאכותית OpenAI, איש העסקים היהודי סם אלטמן, עומד גם בראש חברת האנרגיה הגרעינית אוקלו (Oklo), אשר קמה ב-2013 והתמזגה בתחילת השנה לקרן שאלטמן עומד בראשה. בשנה שעברה, אלטמן הכריז על כוונתו להנפיק את החברה (שעדיין לא ייצרה הכנסות כלשהן) בבורסה בתחילת השנה. ביום שישי האחרון החברה החלה להיסחר בבורסה בניו יורק.
לפי שעה, מניות החברה צנחו ביום שישי האחרון ב-54% ל-8.45 דולר, והחברה מוערכת  כעת בכ-364 מיליון דולר. המודל העסקי של אוקלו מבוסס על מסחור ביקוע גרעיני, התגובה שמזינה את כל תחנות הכוח הגרעיניות. במקום כורים קונבנציונליים, החברה שואפת להשתמש בכורים גרעיניים קטנים השוכנים במבנים A-frame.
המטרה של אוקלו, הינה למכור את האנרגיה למשתמשי קצה כמו חיל האוויר האמריקאי וחברות טכנולוגיה גדולות. החזון מאחורי החברה הינו להגיע למצב שבוא אנרגיה גרעינית הופכת למסחרית, שכן כיום כורים גרעיניים קונבנציונליים, מאופיינים בעלויות בנייה יקרות הנמשכת זמן רב, דבר שמקשה על מסחורם. על מנת להתמודד עם הבעיות הללו, מתכננת החברה להקים מיקרו-כורים (microreactor) גרעיניים, שיופעלו באמצעות דלק טרי או ממוחזר למשך עשור. 
כעת, אוקלו עובדת כעת על בניית הכור הקטן הראשון שלה באיידהו, שיוכל בסופו של דבר להפעיל את סוגי מרכזי הנתונים ש-OpenAI וחברות בינה מלאכותית אחרות צריכות כדי להפעיל את המודלים והשירותים שלהן בינה מלאכותית.
אלטמן, טען לא פעם, שהוא רואה באנרגיה גרעינית את אחת הדרכים הטובות ביותר לפתור את בעיית הביקוש הגובר לבינה מלאכותית, והאנרגיה שמניעה את הטכנולוגיה, מבלי להסתמך על דלקים מאובנים. מייסד מיקרוסופט ביל גייטס וגם מייסד אמזון ג'ף בזוס הודו שהשקיעו במפעלים גרעיניים בשנים האחרונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה