בעולם

ביידן פותח חזית נגד סין? זו ההחלטה הדרמטית שארה"ב תקבל

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתכנן להטיל מכסים חדשים עבור מוצרים שמיובאים מסין, כאשר מדובר בעיקר על רכבים חשמליים ומוצרים הקשורים באנרגיה סולארית ושבבים. עם זאת, ביידן ציין כי הוא אינו מעוניין לפתוח ב"מלחמת סחר" כנגדה
מערכת ice | 
שי ג'ינפינג וג'ו ביידן (צילום shutterstock, freepik, ויקיפדיה/ Dati Bendo)
המלחמה הקרה "החדשה"? ע"פ דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי להודיע בשבוע הקרוב (שלישי) על הטלת מכסים חדשים עבור מוצרים שמיובאים מסין, כאשר אלו יוטלו בעיקר על רכבים חשמליים ומוצרים הקשורים באנרגיה סולארית ושבבים. הודעה זו עשויה להביא לתגובה מצד סין, אך ביידן מצידו טען כי אינו מעוניין לפתוח ב"מלחמת סחר" כנגד אחת המדינות המאוכלסות בעולם.
חשוב לציין כי בניגוד אליו, המועמד הפוטנציאלי דונלד טראמפ, דווקא מאמין בהטלת מסים רבים בשביל להילחם באינפלציה. כשהיה בנשיאות בין 2017 ל-2021 כבר פעל בצורה דומה. עם זאת, ביידן סבור כי את המסים יש להטיל רק בנוגע לענפים ספציפיים, ולא כהחלטה גורפת.
במקביל, הרשת החברתית הסינית טיקטוק נמצאת ב"התנגחות" עם ממשלת ארה"ב, לאור הרצון לחסום את השימוש בה ברחבי המדינה. בית הנבחרים אישר את הצעת החוק שעלתה בנוגע לאיסור השימוש ברשת, אך ע"פ פרסום "הניו יורק טיימס", טיקטוק מעוניינת לטעון כי החוק מפר את התיקון הראשון לחוקה האמריקאית. עוד מציינת הנהלת חברת בייטדאנס, האחראית על טיקטוק, כי מכירת האפליקציה "בלתי אפשרית", בין היתר בשל הדד ליין שהעניק ממשל ביידן להנהלת הרשת החברתית, אשר דרש כי מכירתה תעשה תוך 270 יום. מלבד זאת, החברה מציינת כי הקושי במכירתה מתקשר גם לסירובה של בייג'ין למכור מאפיין מפתח שבעזרתו פועלת האפליקציה בארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה