בעולם

דונלד טראמפ הפסיד בענק: אירוע חסר תקדים בפריימריז בארה"ב

מושלת דרום קרוליינה לשעבר ניקי היילי זכתה בפריימריז הרפובליקני לנשיאות בוושינגטון הבירה. היא לקחה 63% מהקולות לעומת 33% שקיבל נשיא ארה"ב לשעבר - וזכתה בכל 19 הנציגים של המחוז. היילי התחייבה במשך שבועות להישאר במירוץ עד "סופר טיוזדיי", במהלכו 15 מדינות יערכו בחירות 

מערכת ice | 
דונלד טראמפ, ניקי היילי (צילום freepik ,shutterstock, vecteezy, ויקיפדיה/ Gage Skidmore)
אירוע חסר תקדים אירע הלילה (שני) במסגרת המירוץ לנשיאות ארצות הברית. מושלת דרום קרוליינה לשעבר ניקי היילי זכתה בפריימריז הרפובליקני לנשיאות בוושינגטון הבירה. ניצחונה של היילי, הוא למעשה הראשון שלה בפריימריז על הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. היילי לקחה 63% מהקולות לעומת 33% לטראמפ.
מעט יותר מ-2,000 רפובליקנים בוושינגטון הצביעו. מכיוון שהילי קיבלה יותר ממחצית מהקולות בבירה, היא זכתה בכל 19 הנציגים של המחוז. בארה"ב מסבירים כי למרות הניצחון של היילי, לא מדובר בהפתעה גדולה. רבים בוושינגטון האמינו שהמחוז הוא המקום בעד הסיכוי הטוב ביותר שלה, ואולי אפילו היחיד לזכות בפריימריז.
 
היילי התחייבה במשך שבועות להישאר במירוץ עד "סופר טיוזדיי" (יום שלישי הגדול), יום הבחירות לפריימריז שיתקיים מחרתיים ובמהלכו 15 מדינות יערכו בחירות לפריימריז. טראמפ מוביל בסקרים כמעט בכל המדינות הללו. למעשה, בבחירות הכלליות וושינגטון הבירה מעולם לא תמכה במועמד רפובליקני לנשיאות.
ביידן זכה בוושינגטון ב-2020 עם יותר מ-92% מהקולות במחוז, והפעם האחרונה שבה מועמד רפובליקני הצליח לגרוף את האחוזים הגבוהים ביותר היה ב-1972, כאשר ריצ'רד ניקסון הצליח לגרוף קצת יותר מ-21%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה