השוק

ביידן ישקיע טריליון דולר - ויקדם חקיקה שתצמצם את פליטת הפחמן

בוועידת האקלים של האו"ם חשפו בכירים אמריקנים כי צפויה להתבצע רגולציה ניכרת על תעשיית הנפט והגז הטבעי בארה"ב. במקביל, יוקצו סכומים מפליגים כדי לתמרץ חברות להפחית בזיהום האוויר. סגנית הנשיא האריס: "השעון לא מתקתק, הוא דופק". התוכנית תשלב דרישה מתאגידי אנרגיה להוריד את המתאן שנפלט ב-30% עד 2030
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן (צילום יוטיוב/ 60 Minutes)
על רקע ועידת האקלים של האו"ם בדובאי, ממשל ביידן צפוי לקדם חקיקה משמעותית שמטרתה לסייע בהפחתת פליטת מתאן. הרגולציה צפויה לשים דגש על תעשיית הנפט והגז הטבעי בארה"ב, במטרה לצמצם את השפעתן על ההתחממות הגלובלית. הסוכנות להגנת הסביבה של ארה"ב (EPA) ציינה כי החקיקה צפויה להפחית בחדות מתאן ומזהמי אוויר מזיקים אחרים שנוצרו על ידי תעשיית הנפט והגז.
בנוסף, פעולות רגולטוריות יקדמו שימוש בטכנולוגיות זיהוי מתאן מתקדמות, מה שאמור להוות יתרון משמעותיים לבריאות הציבור, לצמצם את מקרי האשפוזים בבית החולים ואפילו למנוע מקרי מוות. זיהום אוויר מפעולות נפט וגז עלול לגרום לסרטן, לפגוע במערכת העצבים ובמערכת הנשימה ואף לייצר מומים מולדים.
 
מנהל ה-EPA מייקל ריגן ויועץ האקלים של הבית הלבן עלי זיידי הכריזו על החוק הסופי בוועידת האקלים של האו"ם באיחוד האמירויות הערביות. נשיא פסגת האקלים הודיע ביום שבת כי 50 חברות נפט המייצגות כמעט מחצית מהייצור העולמי התחייבו להגיע לפליטות מתאן כמעט אפסית בהתחייבות עד לשנת 2030.
סגנית הנשיא קמלה האריס, הנציגה האמריקנית הבכירה בפסגה, אמרה כי ארה"ב ומדינות אחרות חייבות לפעול באומץ כדי להתמודד עם שינויי האקלים. "הדחיפות של הרגע הזה ברורה", אמר האריס. "השעון כבר לא רק מתקתק. הוא דופק. ואנחנו חייבים לפצות על הזמן האבוד".
 
החוק האמריקני בנושא פליטת מתאן הוא חלק ממאמץ רחב יותר של ממשל ביידן הכולל תמריצים כספיים לקניית רכבים חשמליים ושדרוג תשתיות. הוצאות אלה, לדברי האריס, יסתכמו בכטריליון דולר במשך 10 שנים. פעולות נפט וגז הן המקור התעשייתי הגדול ביותר של מתאן, המרכיב העיקרי בגז טבעי. הוא אחראי על כשליש מפליטות גזי החממה המתחממות על פני כדור הארץ. קיצוץ חד בפליטת מתאן הוא בראש סדר העדיפויות העולמי להאטת קצב שינויי האקלים והיווה נושא מרכזי בוועידה, המכונה COP28.
נשיאים, ראשי ממשלה ושליטים של מדינות עשירות ועניות נשבעו להפחית את פליטת המתאן העולמית. "ביום הראשון לתפקידו, הנשיא ביידן החזיר את תפקידה הקריטי של אמריקה כמובילה העולמית בהתמודדות עם שינויי אקלים", אמר רייגן, בהתייחסו לפעולותיו של ביידן שהחזירו את ארה"ב לאמנת האקלים והורה על סקירה מיידית של תקנות איכות הסביבה שהוחזרו על ידי ההסכם הקודם. 

התוכנית גם תשלב דרישה מחברות האנרגיה להפסיק שריפת נפט המסורתית, או שריפת גז טבעי שמופק על ידי בארות נפט חדשות. חוק המתאן החדש יסייע להבטיח שארצות הברית תעמוד ביעד שהציבו יותר מ-100 מדינות לצמצם את פליטת המתאן ב-30% עד 2030 מהרמות שנדגמו ב-2020.
 
החוק מאפשר פטורים לחברות העומדות בתקנים של EPA או יורדות מתחת לסף פליטות מסוים. הוא כולל גם מענקים של 1.5 מיליארד דולר והוצאות אחרות כדי לעזור לחברות ולקהילות מקומיות לסייע בניטור הנתונים. הרולד ווימר, נשיא ומנכ"ל איגוד הריאות האמריקני, כינה את החוק החדש "ניצחון לבריאות הציבור". "EPA נשמעה להנחיות הדחיפות של מומחי בריאות ברחבי הארץ והתקינה חוק מתאן חזק שכאשר ייושם במלואו, יפחית משמעותית את מזהמי האוויר המסוכנים ואת ההתחממות הגלובלית כולה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    משבר האקלים
    חן 12/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הוא האיום הגדול ביותר על האנושות ונוא מתחיל להתקדם בצעדי ענק, חברות גופים ואנשים בכל העולם חייבים להתעורר ומה.
    סגור