בעולם

הבחירות בארה"ב: האב השכול מישראל יתמודד במפלגה הדמוקרטית

דיוויד לובין, שאיבד את בתו רוז, לוחמת מג"ב, בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים בנובמבר - יתמודד על רקע "אוזלת היד" במאבק המחוקקים באנטישמיות. לובין, בעל חברת בנייה, הפך בעקבות הטרגדיה לאחד הגורמים הבולטים במאבק נגד שנאת יהודים. הערכה: אף שמאבקו עורר הדים, סיכוייו להיבחר אינם גבוהים
מערכת ice | 
דונלד טראמפ, ג'ו ביידן (צילום shutterstock, freepik)
דיוויד לובין, אביה של לוחמת מג"ב רוז לובין שנרצחה בפיגוע בעיר העתיקה בירושלים בנובמבר האחרון, הכריז כי יתמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לסנאט של מדינת ג'ורג'יה. התמודדו מגיעה על רקע "אוזלת היד", לדבריו, במאבק המחוקקים באנטישמיות במדינה. 
רוז לובין בת ה-20 עלתה לארץ לפני שנתיים מאטלנטה כדי להתגייס לצה"ל, והגנה על קיבוץ סעד במהלך ה-7 באוקטובר. לדברי לובין, הוא החליט להתמודד בפריימריז הקרובים במאי מול חברת הסנאט המקומי מטעם המפלגה הדמוקרטית, סאלי הארל, לאחר שזו שבחרה להצביע נגד הצעת חוק שמכלילה אנטישמיות כפשע שנאה במדינה.
 
לובין, בעל חברת בנייה ואב לארבעה אחרי מותה של בתו רוז, הפך בעקבות הטרגדיה לאחד הגורמים הבולטים שדחפו להעביר הצעת חוק המגדירה אנטישמיות כחלק מחוק פשעי השנאה של המדינה. לדבריו, הוא לחץ אישית על הארל לתמוך במהלך לאחר שהזמינה אותו ואת משפחתו לבית המחוקקים בעקבות רצח בתו. 
הצעת החוק אכן עברה לבסוף בסנאט, אחרי מאבק חקיקה ממושך שכלל שתדלנות אינטנסיבית של מנהיגים יהודים ואוונגליסטים בולטים. המהלך נתקל בביקורת מצד מחוקקים שחששו כי הוא יגביל את זכויות חופש הביטוי או יצנזר ביקורת על ישראל. הארל, שמייצגת מחוז עם אוכלוסייה יהודית דומיננטית, הפתיעה את תומכי המהלך כשמיד אחרי שגינתה את מותה של רוז - בחרה להימנע מהצבעה על הצעת החוק.
 
היא הסבירה לאחר מכן שאם המחוקקים היו מגדירים אנטישמיות כחלק מקבוצת פשעי השנאה, אז גם קבוצות אחרות, כמו מוסלמים המתמודדים עם איסלאמופוביה, צריכות לקבל הגנות משפטיות נוספות. לובין מודה כי הסיכויים שלו להיבחר מול מחוקקת מכהנת אינם גבוהים, אך לדבריו זהו קרב שהוא לא יכול להתחמק ממנו - בדיוק כמו בתו.
 
רוז התגוררה בקיבוץ סעד שבעוטף והייתה בביתה בבוקר 7 באוקטובר. עם התקדמות המחבלים היא יצאה עם הנשק לשער הכניסה, שהיה נעול מכיוון שהקיבוץ דתי, כדי להגן עליו ביחד עם חברי כיתת הכוננות. "היא התגוררה בקיבוץ כלוחמת בודדה, הצטרפה עם הנשק לכיתת הכוננות ושמרה בשער הכניסה כדי שהמחבלים לא יחדרו פנימה. המחבלים פסחו על קיבוץ סעד הרבה בזכות כיתת הכוננות ששמרה, והיא הייתה חלק מהצוות", סיפר רפ"ק דור ביטון, מפקד פלוגת לביא שבה שירתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה