השוק

הגירעון ב-2023 מעל לתחזיות: הוצאות המלחמה - 24 מיליארד שקל

אגף החשב הכללי במשרד האוצר דיווח הבוקר כי הגירעון במשק ב-2023 הגיע אל מעל התוצאות ועומד על 4.2%, מדובר במספר שהוא מעבר ליעד שהוגדר על 3.9% אותו קבעו באוצר רק לפני חודש, מבחינת סכומים מדובר בבור של 77.5 מיליארד שקל
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ (צילום shutterstock, דובר צהל, פלאש 90/ חיים גולדבאג)
אגף החשב הכללי במשרד האוצר דיווח הבוקר כי הגירעון במשק ב-2023 הגיע אל מעל התוצאות ועומד על 4.2%, מדובר במספר שהוא מעבר ליעד שהוגדר על 3.9% אותו קבעו באוצר רק לפני חודש, מבחינת סכומים מדובר בבור של 77.5 מיליארד שקל. מספרים אלה מגיעים בניגוד לשנת 2022 אז נרשם עודף של 0.6% בתקציב.
בדצמבר נרשם גרעון של 34 מיליארד שקלים, זאת מכיוון שרבים מהמשרדים בוחרים לדחות חלק מהפעולות אל סוף השנה. בנוסף לכך עקב המלחמה נרשמו הוצאות גבוהות בסך 24 מיליארד שקל וירידה בהכנסות. מתוך 24 מיליארד השקלים שהוקצו למלחמה, 17 מיליארד מהם הוקצו ישירות למשרדים הביטחוניים.
מצד שני הירידה בהכנסות נובעת בעיקר בגביית מסים בתחום הנדל"ן, שוק ההון ומס חברות, אולם לא היה שינוי בניקויי מס הכנסה על שכר העובדים מאחר והמשק נותר בפעילות יחסית יציבה.
כאמור, הערכת מומחי האוצר עמדה לפני כחודש על כך שהגירעון יהיה קטן יותר, אולם מנתונים ראשוניים שנאספו נחשפה מגמה שונה לחלוטין, יתכן אף כי הגירעון עוד יגדל. דבר זה מעמיד בסימן שאלה את יחסם של השווקים הבינלאומיים וחברות האשראי שהוריד את הדירוג של ישראל בזמן המלחמה, אך השאירו את התחזית יציבה לשנים הבאות
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה