השוק

נויברגר ברמן מזהיר: "למרות הריבית הזהה, סיכון האינפלציה לא תם"

לקראת פגישת ה-ECB היום, חוזה חברת ניהול ההשקעות הגלובלית: "אנו צופים ריבית ללא שינוי, אך הבנק המרכזי האירופאי צריך להישאר זהיר. יש סיכוי גבוה יותר להורדה של הריבית בשנה הבאה מאשר העלאה"

מערכת ice | 
אינפלציה בארה"ב (צילום shutterstock)
פטריק ברב, ראש מחלקת ההשקעות באג"ח באירופה של חברת ההשקעות הגלובלית נויברגר ברמן, אמר היום לקראת פגישת הבנק המרכזי האירופאי כי הוא אינו צופה שינוי בריבית. 
"אנחנו צופים שהבנק המרכזי האירופאי יחזיק את הריבית ללא שינוי ויקבע מדיניות ניטרלית", אמר ברב. "הבנק המרכזי האירופאי צריך להישאר זהיר ולהצהיר שסיכון האינפלציה לא תם, אך יש סיכוי גבוה יותר להורדה של הריבית בשנה הבאה מאשר העלאה. הדיונים צריכים לעסוק במדיניות הריבית וכן בסיום מוקדם יותר של תוכנית PEPP".

ברב צופה כי התחזיות החדשות של הבנק המרכזי האירופי לגבי הצמיחה והאינפלציה צפויות להיות התוצאה העיקרית של הפגישה. התחזיות הקודמות של ה-ECB ניבאו מחירי אנרגיה גבוהים יותר בחורף ובטווח הארוך ואינפלציה מעל היעד המקסימלי של ה-ECB של 2%. בקשר הזה ברב צופה שהיא יכולה לרדת.
עוד מוסיף ברב כי "שיעור ריבית המפתח של הבנק המרכזי האירופי הגיע ל-4%, לרמתו הגבוהה ביותר מאז הקמת גוש האירו. הבנק המרכזי האירופי רוצה להבטיח שהעלייה באינפלציה העולמית לא תתפשט לאינפלציה מקומית באמצעות עלייה חדה בשכר. נראה כי הסיכון הזה נחלש משמעותית, מה שמרמז שהבנק המרכזי האירופי צריך לחזור למדיניות מוניטרית מגבילה התואמת לצמיחה כלכלית פוטנציאלית של גוש האירו, סביב ה-3%. יתרה מזאת, הסיכון למיתון ממושך עלול להוביל לקיצוצי ריבית נוספים, גם מתחת לרף של 3%".
נויברגר ברמן מעסיקה מעל 2,500 עובדים ומנהלת נכסים בשווי של כ-440 מיליארד דולר במניות, אגרות חוב, סחורות, וקרנות השקעה פרטיות בתחומים רבים. בין לקוחותיה נמנים מוסדות פיננסים, קרנות עושר ופנסיה, יועצים ומשקיעים מובילים ברחבי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה