השוק

הציבור ממשיך להזרים מיליארדים לקרנות הכספיות

מנתונים שנאספו ועובדו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי הציבור ממשיך להזרים כסף לקרנות הכספיות שהן אופנה של השנתיים האחרונות; בשוק ההון מזהירים: הציבור לא ערוך להורדת ריבית
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
מנתונים שנאספו ועובדו על ידי בית ההשקעות מיטב עולה כי בחודש נובמבר המשיך הציבור להזרים סכומים לא מבוטלים לקרנות הכספיות שהן האופנה של השנים האחרונות בשוק ההון. צריך לזכור שהקרנות הכספיות אמורות להיות התחרות לפיקדון הבנקאי ובשוק ההון מזהירים שבעוד בתקופות על עליית ריבית הקרנות הכספיות נהנות מתשואה עודפת על פני הפיקדון הבנקאי, הרי שבתקופות של הורדת ריבית התמונה עשויה להתהפך ולא בטוח שהציבור ערוך לסיטואציה כזו.
אם כן מנתוני מיטב עולה כי לאחר שבאוקטובר קצב הפדיונות בתעשייה האקטיבית המסורתית הואץ על רקע המלחמה, בחודש נובמבר הן התמתנו מאוד והסתכמו בכ-800 מיליון שקל לעומת 3.3 מיליארד שקל באוקטובר.
לאחר תקופה ארוכה בה הקרנות הכספיות הובילו את הגיוסים המשמעותיים ביותר, הרי שהחודש התעשייה הפסיבית הובילה את המגמה החיובית עם גיוס גדול של כ-4.1 מיליארד שקל. קרנות הסל סיימו את החודש עם גיוס של כ-3 מיליארד שקל הקרנות המחקות הוסיפו סכום של כ-1.1 מיליארד שקל, כאשר רוב הגיוס בתעשייה הפסיבית הגיע מקטגוריות המתמחות במניות בארץ ובחו''ל. הקרנות הכספיות רשמו גיוס גדול של כ-3.7 מיליארד שקל.
סך נכסי התעשייה כולה עלה בחודש נובמבר בכ-18.5 מיליארד שקל, שמהווים עלייה של כ-4.3% מכ-423.9 מיליארד שקל, לכ-442.4 מיליארד שקל. עלייה שנובעת מתשואה חיובית של כ-2.7%  (תרומה של כ-11.4 מיליארד שקל), וגיוס של כ-7.1 מיליארד שקל.
מתחילת השנה סך נכסי תעשיית הקרנות עלה בכ-74 מיליארד שקל, שמהווים עלייה של כ-20% מכ-368.6 מיליארד שקל לכ-442.4 מיליארד שקל, עלייה שנובעת מתשואה חיובית של כ-7.8% (תרומה של כ-29 מיליארד שקל), וגיוס של כ-45 מיליארד שקל. רוב הגיוס, כאמור, היה בקרנות הכספיות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה