השוק

אחרי הדו"חות: מה חושבים האנליסטים על מזרחי טפחות

המערכת הבנקאי בסך הכל מגלה איתנות מרשימה כשברקע הידרדרות במצב הכלכלי והמלחמה שעדיין לא הסתיימה; מזרחי טפחות הוא הבנק הגדול בישראל בתחום המשכנתאות שסובל כרגע מחולשה; אז מה חושבים האנליסטים על הבנק
ניצן כהן |  3
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, מערכת אייס)
המערכת הבנקאית מגלה איתנות כשברקע הדברים סביבת המקרו המתערערת והמלחמה שפוגעת בכל תחום אפשרי בתקינות החיים בישראל וכשאנחנו מדברים על כלל האצבע שאומר שהמערכת הבנקאית היא השתקפות של סביבת המקרו הרי שיש חשיבות לראות איך מנתחים בשוק ההון את מצב המערכת.
בנק מזרחי טפחות הוא בנק מעניין מאוד בעיקר בשל העובדה שמדובר בבנק הגדול בישראל בתחום המשכנתאות, תחום שסובל כרגע מחולשה. אבל זה לא משנה את העובדה שהבנק מעביר חיתום קפדני את הלקוחות שלו ומכאן הוא יוצר כריות שמאפשרות לו ריקברי טוב במקרים של כשלי אשראי.
לירן לובלין, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות IBI כותב ללקוחות הבית בתגובה לדוחות מזרחי טפחות כי מדובר בדוח בסך הכל טוב. הוא שומר על המלצת 'תשואת השוק' לבנק ומעלה את מחיר היעד של המניה.
"בשורה התחתונה, דוח חזק מאוד של בנק מזרחי וזאת על אף הוצאה חריגה להפסדי אשראי ומרווח מימוני מצומצם יותר, אנו סבורים כי הבנק ימשיך להציג תוצאות מרשימות גם ברבעון הרביעי אך השפעות המלחמה והריבית ימשיכו לשחוק את הרווחיות לתוך 2024" אומר לובלין.
"בנוסף, הזהירות של הבנק בכל הנוגע להוצאות להפסדי אשראי (שיעור גבוה מפועלים ולא רחוק מדיסקונט ולאומי) תביא להערכתנו לריקבריס בשנת 2024. אלמלא ההוצאה היתה כ"כ גבוהה, לצורך הההערכה נניח 0.5% הבנק מציג תשואה להון גבוהה מ 20%.
"אנו סבורים כי הרווחיות הגבוהה ותיק האשראי האיכותי של בנק מזרחי מקבלי ביטוי במחיר המניה שנסחרת אחרי הדו"ח במכפיל הון של 1.35X ומכפיל רווח לשנת 2023 של 7.15. אנו מעלים מעט את מחיר היעד שלנו למניית מזרחי ל 160 שקל ושומרים על המלצת תשואת שוק" הוא מסיים את ההמלצה שלו לבנק.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מתקשרים על לוקחי משקנתאות
    שלמה 12/2023/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודם קיבלו מיליארדים על העלעת ה ריבית. אין לרחם עליהם. מוצצים דם מאנשים
    סגור
  • 1.
    בנק גרוע מאוד מזרחי לא דואג ללקחות מרווויחים על חשבונם
    עעע 11/2023/30
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בנק בלי תנאים בלי כלום פיקדון אפסי ומציבים לך תנאים והטבות של פסח
    סגור
  • מגעיל
    מיקי 12/2023/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תגובה מגעילה ולא נכונה. פויה
    סגור