השוק

ההסכם הפקטיבי של חברת הקנאביס יוניבו נחשף: אלו ההשלכות

גולן ביטון הסתיר עבר פלילי: ביהמ"ש המחוזי פסק כי בחברת הקנאביס יוניבו היה הסכם פיקטיבי בין בעלי החברה 

מערכת ice |  1
חברות הקנאביס נתבעות (צילום shutterstock, unsplash)
חברת הקנאביס יוניבו שקרסה: ביהמ"ש קבע כי השותפים גולן ביטון וגבי גבריאלי, הסתירו את ומעורבותו של גבריאלי בגלל הרשעתו ב־2001 בסחר בסמים וריצוי שנתיים מאסר בגינה שהיתה מונעת ממנו להפוך לבעל רישיון בתחום הקנאביס, כך לפי כלכליסט.
בעקבות כך, יצרו השותפים הסכמים פיקטיביים שלפיהם ביטון הוא בעל המניות היחיד. זאת על מנת להונות את היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי) במשרד הבריאות ולקבל רישיון לעסוק בתחום. גבריאלי, שתבע את שותפו לשעבר טען שהוא ביקש מביטון לחתום על מסמך נלווה המבהיר שהם נותרים שותפים מלאים בחברה, אולם ביטון נמנע מכך.
הפיכתו של אולמרט לבעל מניות ביוניבו, טען גבריאלי, היא שהדליקה אצלו נורה אדומה, שהרי גם הוא הורשע בעבר וישב בכלא. גילוי זה הבהיר לו ש"ביטון רימה אותו לאורך כל הדרך". גבריאלי הקליט את השיחות שלו עם ביטון, ואלה שימשו אותו להוכחת גרסתו. הקלטה ממרץ 2018, שבה נשמע ביטון מסביר לגבריאלי למה אסור שעבריין מורשע יהיה רשום כבעל מניות בחברה.
"פה זה חברה בורסאית. זה לא עיגול פינה. הכיווצוץ הכי קטן שאתה חושב, אתה בכלא. אין פה משחק… עכשיו עושים לך בדיקות, אין שלדים בארון. שלד בארון - אתה בכלא". כך נשמע בשיחה שהוקלטה. 
בפסק הדין קיבל השופט את גרסת גבריאלי וכתב לסיכום בפסק הדין שלמרות אי החוקיות שבהסכמים ואף שגבריאלי היה שותף למעשים, הוא מקבל את תביעתו לקבלת מחצית ממניות יוניבו שהוקצו לביטון במועד המיזוג. זאת מאחר שביטון הוא האחראי העיקרי להסתרת העובדות האמיתיות מהיק"ר ומבעלי מניות יוניבו, בהיותו מנכ"ל ודירקטור בחברה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גם כאן שותף ראש ממשלה לשעבר. ואחכ מדברים על שמפניה (ל"ת)
    דודי א 11/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור