משפט

הקרן הישראלית תפוצה בענק: מפיץ הדיבה הסדרתי ישלם 60,000 שקל

בית משפט השלום בירושלים אישר הסכם פשרה במסגרתו מודה יצחק חדאד בהפצת פרסומים שקריים מחשבונות במדיה החברתית תחת שמות בדויים. כספי הפיצויים ייתרמו לטיפול בהלומי קרב ולנפגעות תקיפה מינית. עוד הוחלט, כי חדאד ישלם לקרן וקסנר פיצוי כספי בסך של 60,000 שקל

מערכת ice |  1
כסף (צילום shutterstock)
יצחק חדאד, תושב אשדוד שפרסם שקרים והכפשות נגד קרן וקסנר ברשת X (טוויטר) במשך תקופה ארוכה, הודה במיוחס לו בתביעת לשון הרע שהגישה קרן וקסנר נגדו, במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים. הקרן החליטה כי כספי הפיצויים ייתרמו לטיפול בהלומי קרב ולנפגעות תקיפה מינית.
לאחר שחדאד הודה כי פרסם את הציוצים מחשבונות שלו, תחת שמות בדויים, בית המשפט השלום בירושלים אישר את הסכם הפשרה שהושג, במסגרתו הוא מתחייב לשלם פיצויים ולפרסם התנצלות פומבית. 
חדאד נהג לפרסם פרסומי דיבה דרך חשבונות תחת השם BOND ואלו נמחקו על ידו לאחר הגשת התביעה. מהסכם הפשרה שנחתם על ידי הצדדים, עולה שחדאד הפיץ פרסומים שקריים ופוגעניים ממספר פרופילים בעלי שמות בדויים שנועדו להסתיר את זהותו.
בנוסף, צוין כי חדאד כתב והפיץ פרסומים בהם האשים את קרן וקסנר ובוגריה במעורבות במעשים בלתי חוקיים ובהשפעה שלילית על ביטחון המדינה וכן פרסם שהקרן מעורבת בטבח ה-7 באוקטובר.
בהתאם להסכם הפשרה, חדאד יפרסם התנצלות פומבית בשלושה חשבונות רשת חברתית שבשליטתו. לצד ההתנצלות, חדאד יצטרך לשלם לקרן וקסנר פיצוי כספי בסך של 60,000 שקל. במידה ולא יעמוד בתנאי ההסכם, תוטל עליו סנקציה כספית בסך של 140,000 שקל.
מקרן וקסנר נמסר: "קרן וקסנר גאה בבוגריה ובתרומתם המשמעותית לחברה בישראל. הקרן לא תאפשר פגיעה בהם ותילחם בכל האמצעים החוקיים נגד גורמים שמכפישים נגדה ונגד בוגריה. שוב הוכח כי לא ניתן להסתתר מאחורי פרופילים תחת שמות בדויים  ולפרסם שקרים מבלי לשאת בתוצאות ובהוצאות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חייבים לסגור את הקרן הזו. רפורמים, פרוגרסיביים...
    לבנת חבלה 07/2024/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהרעילו והרסו את הפיקוד בצה"ל.
    סגור