משפט

המרכז לגביית קנסות למען נפגעות תקיפה מינית: כמה כסף נגבה?

המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה בשיתוף היחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה, גבו חוב פיצוי עבור נפגעות עבירה בסך 1,086,930 שקל

מערכת ice | 
רשות המסים (צילום פלאש 90, shutterstock)
המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, המופקד על אכיפה וגבייה של קנסות, אגרות והוצאות עבור המדינה, גובה גם עבור נפגעי עבירה, את הפיצוי אשר נפסק לטובתם במסגרת גזרי דין הניתנים בבתי המשפט בישראל.
במקרה האמור, כנגד החייב היו פתוחים במרכז לגביית קנסות מספר תיקי פיצוי לטובת נפגעות העבירה. זאת  לאחר שהחייב הורשע בשורה של עבירות מין חמורות בשמונה מתלוננות, חלקן בנות המשפחה, שהיו אף קטינות בעת ביצוע המעשים.
במסגרת הליכי הגבייה שנקט המרכז כנגד החייב לגביית החוב וממידע שעלה והועבר בידי אחת מנפגעות העבירה, אותר נכס מקרקעין אשר היו לחייב זכויות בו. המרכז לגביית קנסות הטיל מיד הערת אזהרה על הנכס, אשר היה בשיתוף זכויות לחייב ולגרושתו ובהמשך הוכיח אישור מינהל מקרקעי ישראל, כי מדובר בנחלה חקלאית.
כמו כן, התברר כי נחתמו שני הסכמים תמוהים בגינם נרשמו הערות על הנחלה. האחד, הסכם גירושין בין החייב לאשתו שקיבל תוקף של פסק דין על ידי בית משפט לענייני משפחה במסגרתו החייב מעביר אליה את כלל נכסיו, לרבות זכויותיו בנחלה והשני, הסכם מכר של הנחלה בין החייב וגרושתו לבין בני משפחתו של החייב.
לפיכך, הוגשה בקשה להכריז על החייב פושט רגל, על מנת לבטל את הענקת המרמה שביצע החייב לבני משפחתו וזאת בשיתוף פעולה משפטי, בין המחלקה המשפטית במרכז לגביית קנסות שברשות האכיפה והגבייה, ליחידה לאכיפה אזרחית בפרקליטות המדינה.
לאחר הפתיחה בהליכי פשיטת רגל כנגד החייב, מונה לבקשת המרכז לגביית קנסות נאמן לנכסיו והוגשה בקשה לביטול הענקת המרמה על ידי הנאמן. בעקבות כך, קרא בית המשפט לצדדים לנסות ולהגיע להסכמות. לאחר דין ודברים ארוך, הוסכם בין הצדדים, בין היתר, כי תשולם מלוא תביעת החוב של המרכז עבור נפגעות העבירה,  בסך של כ- 1,086,930 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה